11.12.2018
LJ
/ -3°
Hiša Kje živite? Tudi to lahko vpliva na zdravje Tofu Živilo, ki pomaga preprečiti kap Srce Kaj o vas pove hoja po stopnicah? kašelj Neverjetno, kaj je izkašljal moški

Vlaknine bodo pomagale okrepiti imunsko odpornost

Tipična zahodna prehrana lahko oslabi imunsko odpornost, saj je bogata s sladkorji in maščobami ter vsebuje malo vlaknin, so dejali znanstveniki. A če boste v svojo prehrano dodali veliko vlaknin, lahko stanje izboljšate in celo močno okrepite svojo imunsko odpornost.

Ovsena kaša
Uživajte več živil, ki so bogata z vlakninami in okrepite svojo imunsko odpornost. (Foto: iStock)

Prehrana, bogata z vlakninami, vam lahko pomaga, da boste bolj odporni pred prehladi in gripo, saj krepi imunsko odpornost. Kot kaže nova raziskava Univerze Monash v Avstraliji, namreč takšna prehrana poveča število belih krvničk, ki pomagajo izboljšati našo imunsko odpornost.

Uživajte torej več jedi, ki vsebujejo ovsene kosmiče, rjavi riž, jabolka, svetujejo strokovnjaki. To so živila, ki so bogata z vlakninami in vam lahko pomagajo, da ste bolj zdravi. Prehladi in gripe so ene najpogostejših virusnih okužb na svetu, ki prizadenejo 20 odstotkov ljudi po svetu vsako leto. Prav zato je dobro vedeti, kako se lahko zavarujemo pred njimi. Druge že znane prednosti uživanja prehrane, bogate z vlakninami, so tudi, da nas varuje pred srčno-žilnimi boleznimi in sladkorno boleznijo. Prav tako lahko ublaži posledice astme in alergije, saj takšna prehrana pomaga varovati pljuča pred virusi in jih narediti bolj odporna nanje.

Polnozrnat kruh
Industrijsko predelana hrana je osiromašena z vlakninami, zato jih beli kruh in beli riž vsebuje zelo malo. Boljša izbira so polnozrnata živila, sveže sadje in zelenjava in nepredelane žitarice. (Foto: iStock)

Kako je bila izvedena raziskava?

Raziskovalci so opravili testiranja na miših in odkrili, da so miši, ki so zaužile več vlaknin, postale bolj odporne na viruse, ki prinašajo gripo ali prehlade. Ekipa strokovnjakov je vedela, da bi lahko bile prehranske vlaknine dobre za ljudi z vnetnim stanjem pljuč, kot so alergije ali astma, saj pomagajo ublažiti oteklino v pljučih, a pokazalo se je, da taka prehrana aktivira bele krvne celice, zaradi česar se je povečala imunska odpornost miši in so bile bolj varne pred okužbami z različnimi virusi. Bolj podrobni rezultati študije so objavljeni v strokovni reviji Immunity.

Virusi prehlada in gripe so pogosti virusi, ki jih ljudje večinoma lahko premagajo sami. A pri ljudeh z oslabelim imunskim sistemom ali pri starejših ljudeh lahko okužba s temi virusi privede do resnih simptomov in zapletov.

Pomagajo jim lahko živila, ki so bogata z vlakninami, kot so ovseni kosmiči, rjavi fižol, kuhana leča, kuhana kvinoja, polnozrnate testenine, polnozrnat kruh, brstični ohrovt, laneno seme, suhe fige, mandlji, druge vrste zelenjave in polnozrnatih žitaric. Prehranske vlaknine se ne prebavijo v tankem črevesu, zato pridejo do debelega čreva, kjer izboljšajo prebavo in imajo številne druge dobrobiti.

Trebuh
Vlaknine izboljšujejo prebavo, uravnavajo krvni sladkor in povečujejo občutek sitosti, zato so odlične za izgubo odvečnih kilogramov. (Foto: iStock)

Predhodnje raziskave so pokazale, da prehrana, bogata z vlakninami, znižuje tveganje za smrt zaradi srčno-žilnih bolezni, sladkorne bolezni in raka. Prehranske vlaknine pomagajo ohraniti dobro zdravje, ker nižajo nivo holesterola v krvi, kar velja za enega glavnih dejavnikov tveganja za bolezni srca in ožilja. K tem boleznim prispevajo tudi vnetja, raziskave pa kažejo, da vlaknine igrajo pomembno vlogo pri krepitvi imunskega sistema in zmanjševanju vnetij v telesu. Veliko dokazov je tudi, da prehrana, bogata z vlakninami, pomaga preprečevati sladkorno bolezen tipa 2, saj pomaga uravnati nivo krvnega sladkorja. Povečuje tudi občutek sitosti, zato pripomore k izgubi odvečne telesne teže in preprečevanju debelosti.

Kaj so vlaknine?

Vlaknine najdemo v hrani rastlinskega izvora, ne moremo pa jih dobiti iz beljakovin in maščob, saj spadajo med ogljikove hidrate. Glavna značilnost vlaknin je, da jih ne moremo popolnoma prebaviti, saj v črevesju nimamo vseh za to potrebnih encimov. Vnos zadostne količine vlaknin omogoča normalno delovanje črevesja, torej normalno tvorbo blata ter presnovo in predelavo zaužite hrane. Normalno delovanje prebavnega sistema je ključno, ker le tako lahko telo prebavi hrano in absorbira vsa pomembna hranila. Vlaknine uravnavajo še krvni sladkor in znižujejo glikemični indeks živil, zato se priporočajo tudi sladkornim bolnikom. Pomagajo tudi pri zniževanju skupnega in LDL holesterola.

Industrijsko predelana hrana je osiromašena z vlakninami, zato jih beli kruh in beli riž vsebujeta zelo malo. Boljša izbira so polnozrnata živila, sveže sadje in zelenjava in nepredelane žitarice.

ŽIVILO KOLIČINA VLAKNINE
Banana 100 g 3 g
Fižol 100 g 20-25 g
Jagoda 100 g 4-5 g
Otrobi 100 g 12-16 g
Polnozrnati kruh 2 rezini 4-7 g
Brokoli 100 g 4-5 g
Brstični ohrovt 100 g 2 g
Korenje 100 g 3-4 g
Posušene fige 3 kosi 10 g
Jabolko, hruška srednja velikost 4 g
Zelenjava (različno) 100 g 4-6 g
Leča 100 g 29-31 g
Grah 100 g 7-9 g
Krompir 100 g 4-5 g
Sladka koruza 100 g 5 g
Rjavi riž 100 g 3,5 g
Polnozrnata moka 100 g 10-12 g
Oreščki 100 g 7-12 g
Vir: Moč prehrane v športu    

 

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave