14.12.2018
LJ
/ -1°
Endokrini sistem To moramo vsi vedeti o hormonih Mafini Praznična sestavina, ki je povsem zdrava Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Debelost Poglejte jo danes, ko ima 58 kilogramov manj

Najpogostejša napaka, ki jo delamo pri zajtrku

Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva. Z njim nahranimo naše telo po nočnem postu in dobimo energijo za dnevne izzive. A z napačno izbiro živil si lahko naredimo več škode kot koristi, zato se izognite najpogostejšim napakam in dan začnite premišljeno.

Zajtrk
Če ne zajtrkujemo, naši možgani upočasnijo vse procese, zato pri svojem delu nismo produktivni, kot bi si morda želeli. (Foto: iStock)

Zdravje bi moralo biti na prvem mestu, zato ne začnite dneva lačni. Če si za jutranji obrok ne boste vzeli časa, boste kasneje slabo razpoloženi in se boste zatekali k nezdravim prigrizkom. Poleg tega boste preskočili in zamudili priložnost, da bi v svoje telo vnesli za zdravje zelo pomembne vitamine in minerale ter z njimi okrepili imunski sistem.

Če ne zajtrkujemo, naši možgani upočasnijo vse procese, zato pri svojem delu nismo produktivni, kot bi si morda želeli. Nasprotno pa jutranji obrok spravi naše telo v pogon.

Z zajtrkom spodbudimo metabolizem in preprečimo nihanje sladkorja v krvi in višanje krvnega tlaka ter poskrbimo za zdravje srca in ožilja. Na delovnem mestu smo bolj zbrani, več si zapomnimo in smo bolj uspešni. Šoloobvezni otroci so med poukom bolj zbrani in dosegajo boljše rezultate.

Najpogostejša napaka je, da za zajtrk zaužijemo preveč ogljikovih hidratov in premalo beljakovin, s katerimi ohranjamo mišično maso in poskrbimo za zdravje kosti, kože in las. Odrasel človek potrebuje 0,80 grama beljakovin na kilogram telesne teže, zato je z njimi dobro začeti dan. Če si boste privoščili jogurt, izberite probiotičnega, kajti probiotiki skrbijo za zdravo črevesno floro in njeno ravnovesje, s tem pa za zdravo prebavo, imunski sistem in psihično počutje.

Poleg vitaminov, mineralov in proteinov so pomembne tudi vlaknine, ki spodbujajo prebavo, redno izločanje pa je zelo pomembno za naše zdravje. Vlaknine skupaj z beljakovinami zagotavljajo občutek sitosti do naslednjega obroka, kar pa je pomembno tudi za ohranjanje zdrave telesne teže.

Ego probiotik
Če se vam bo mudilo, lahko EGO probiotik vzamete s seboj in zajtrkujete na poti, v šoli ali službi. (Foto: arhiv proizvajalca)

Ideje za zdrav zajtrk

Da boste dlje časa siti, si privoščite jogurt. Če boste izbrali takšnega z vsebnostjo probiotikov, boste poskrbeli še za zdravo črevesno floro. Kombinirajte ga s svežim sezonskim sadjem, da boste skupaj z vitamini, minerali in vlakninami zaužili popoln jutranji obrok. Lahko dodate tudi žličko granole, sladkosnedi pa boste morda jogurt s sadjem prelili še z malce medu.

Z EGO probiotičnim jogurtom boste poskrbeli še za vnos mlečnokislinskih bakterij s poudarkom na Lactobacillus acidophilus LA-5 in Bifidobacterium animalis BB-12. EGO probiotični jogurti so ponosni nosilci znaka Varuje zdravje. Če se vam bo mudilo, lahko EGO probiotik vzamete s seboj in zajtrkujete na poti, v šoli ali službi.

Dobra izbira so tudi jajca. Če zjutraj nimate časa, si jih lahko skuhate dan prej, a tudi spečete jih lahko v nekaj minutah. Če zraven popečete tri zvrhane žlice zelenjave, boste zaužili še za zdravje pomembne vitamine in minerale. Uporabite gobe in čebulo, papriko, špinačo ali šparglje, ko so seveda v sezoni. Jajce lahko spečete tudi v avokadu, s katerim boste poskrbeli še za vnos zdravih maščob.

Ovsena kaša je bogata z vlakninami in antioksidanti. Ker pa vsebuje malo proteinov, ji vmešajte jogurt, dodate lahko še dve žlici nasekljanih oreščkov ali zmletih lanenih semen, ki so bogata z vlakninami in antioksidanti. Ovseni kaši se lepo poda tudi sadje, zato poleg jogurta vmešajte še narezana jabolka, jih posipajte s cimetom in prelijte z medom. Uporabite lahko tudi banane, zamrznjeno sadje, najbolje jagodičevje, ki ga predhodno odtalite, ali vmešate žlico kakava.

Ovsene kosmiče in jogurt lahko uporabite tudi kot sestavini pri pripravi slastnih in zdravih polnozrnatih mafinov, ki jih lahko spečete dan prej. Privoščite si lahko tudi domačo granolo iz ovsenih kosmičev, oreščkov in semen, ki jo zaužijete z jogurtom in svežim ali suhim sadjem.

Chia semena so prav tako bogata z vlakninami in antioksidanti, ker pa vsebujejo malo beljakovin, jih je dobro kombinirati z živili z večjo vsebnostjo le-teh. Zajtrk lahko pripravite dan prej in sicer tako, da dve žlici chia semen zmešate s decilitrom jogurta in decilitrom mleka, ter kozarček postavite v hladilnik. Zjutraj vsebino premešate in dodate žlico granole in sveže jagodičevje.

Sponzorirana vsebina

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave