19.09.2017
LJ
10° / 9°
Nespečnost Nespečnost lahko vodi do resnih težav. A mogoče si je pomagati! Matcha 4 najbolj zdravi čaji na svetu - dokazano najbolj zdravi! Kap Neverjetno, kako preprosto lahko zmanjšamo tveganje za kap! Makeup Mati izgubila oko zaradi pogoste napake, ki jo delamo pri ličenju

Zakaj si lahko z jogo izboljšamo spomin?

Joga lahko pomaga preprečiti izgubo spomina v starosti, je pokazala nova raziskava. Asane, ki jih izvajamo pri jogi, namreč pomagajo okrepiti področje možganov, ki je odgovorno za spomin.

Joga - 2
(Foto: Thinkstock)

Ena najbolj trendi praks med hollywoodskimi zvezdniki in danes tudi med poslovneži ter drugimi uspešnimi ljudmi prinaša številne pozitivne učinke na naše telo. Joga pomaga, da telo raztegnemo, okrepimo, zmanjšuje bolečine v telesu, pomirja telo in duha. Kot kaže pa izboljšuje tudi spomin. Brazilski raziskovalci so odkrili, da so imeli upokojenci, ki so vadili jogo, debelejšo prefrontalno skorjo – predel možganov, ki je odgovoren za načrtovanje, abstraktno mišljenje, določanje prednosti, zaviranje impulzivnosti, presojanje, pozornost in spomin.

Podatke so želeli preveriti in v bolnišnici Israelita Albert Einstein v Sao Paulu so poslikali možgane 42 žensk, ki so bile stare nad 60 let. Polovica jih je vadilo jogo vsaj zadnjih 15 let. Vodja študije Elisa Kozasa je dejala: ‘’Skupina žensk, ki je vadila jogo, je imela debelejšo prefrontalno skorjo, to je predel možganov, ki je odgovoren za izvajanje številnih funkcij, denimo tudi za pozornost.’’ Dr. Kozasa predvideva, da je vzrok za to tudi dejstvo, da joga zahteva koncentracijo, kar pomaga možgane ohraniti aktivne.

Joga - 11
(Foto: Instagram)

Vplivi staranja

S staranjem se prične zmanjševati volumen v čelnem predelu možganov, zaradi česar se zmanjša sposobnost pozornosti na določene naloge. V zadnjih letih so raziskave pokazale močno povezavo med dobrim spominom in debelino prefrontalne skorje. Kljub temu dr. Kozasa pravi, da je prehitro, da bi lahko rekli, da joga varuje naše možgane pred demenco. Zato bodo potrebne še nadaljnje raziskave. Rezultati omenjene raziskave so bili objavljeni v žurnalu Frontiers in Aging Neuroscience.

A podobni rezultati so se pokazali tudi maja lani, ko so avstralski znanstveniki opazovali povezavo med jogo in krepitvijo funkcij možganov. Odkrili so, da joga v resnici pomaga krepiti možgane in da je pri tem celo bolj učinkovita kot vaje za trening možganov.

Ste vedeli, da joga preprečuje tudi raka?

Joga in meditacija zmanjšujeta tveganje za razvoj raka, saj spreminjata naš DNK, je pokazala raziskava, objavljena junija letos. Ljudje, ki vadijo prakso, ki vključuje telo in um, proizvajajo manj molekul, ki aktivirajo gene, ki povzročajo vnetja v telesu. Vnetja pa so že dolgo povezana z razvojem raka, pospešenim staranjem in slabim mentalnim zdravjem. Vodja raziskave Ivana Burič iz Univerze Coventry je povedala: ‘’Danes na milijone ljudi po svetu uživa v pozitivnih učinkih joge in meditacije. A tisto, česar se morda ne zavedajo, je, da se pozitivni učinki te vadbe začnejo na molekularni ravni, ki lahko spremeni celo njihov genski zapis.’’

Joga
(Foto: Thinkstock)

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Ples

Radi plešete?

Uporabne povezave