16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

Zakaj vam lahko testenine pomagajo pri hujšanju?

Danes se številni, ki želijo izgubiti odvečne kilograme, izogibajo ogljikovim hidratom. Ko se odločijo za dieto, najprej izključijo kruh, testenine, krompir in vse ostalo, kar sodi med ogljikove hidrate. Na ta način resda lahko shujšate zelo hitro, a če želite ohraniti zdravo telesno težo na dolgi rok, so ogljikovi hidrati v resnici vaši prijatelji in se jim ni smiselno izogibati.

Polnozrnate testenine
Ogljikovi hidrati so v resnici ključen del zdrave in uravnotežene prehrane in izgube odvečnih kilogramov. (Foto: Thinkstock)

Številni ste si za novo leto obljubili, da boste izgubili odvečne kilograme. A namesto da se lotite drastičnih diet in izključite vse ogljikove hidrate iz svojega jedilnika, se raje naučite, kako jesti uravnoteženo in zdravo. Kot je za spletno stran Healthista.com pojasnila nutricistka dr. Jacquie Lavin, so ogljikovi hidrati v resnici ključen del zdrave in uravnotežene prehrane in izgube odvečnih kilogramov. Podala je kar nekaj razlogov, zakaj jih ne smemo izpuščati iz jedilnika.  

Trebuh
Riž, polnozrnate testenine, krompir, oves, kvinoja, polnozrnati kruh in proso so eni ključnih ogljikovih hidratov, ki jih lahko uživamo v zdravi uravnoteženi prehrani. (Foto: iStock)

1. Ogljikovi hidrati nas nasitijo

Riž, polnozrnate testenine, krompir, oves , kvinoja, polnozrnati kruh in proso so eni ključnih ogljikovih hidratov, ki jih lahko uživamo v zdravi uravnoteženi prehrani. ''Ta živila zavzamejo veliko prostornino v želodcu in so bogat vir vlaknin, ki dajejo občutek sitosti. Še posebno če jih kombinirate z živili, ki vsebujejo beljakovine. Z njimi boste zaužili manj kalorij, a vas bodo napolnile,'' je pojasnila.  

2. Skrbijo za dobro prebavo

Če ne zaužijemo dovolj vlaknin, se lahko prebava upočasni in smo zaprti, kar vodi do močne napihnjenosti in pridobivanja telesne teže. Škrobnati ogljikovi hidrati, kot so riž, testenine ali zelenjava, vsebujejo veliko vlaknin, ki pomagajo ohranjati redno prebavo. Trenutno priporočilo za dnevni vnos vlaknin je 30 gramov vlaknin, a v povprečju jih ljudje še vedno zaužijejo le 17.

3. Ogljikovi hidrati so polni hranil

''Če popolnoma izločite ogljikove hidrate iz svojega jedilnika, tvegate pomanjkanje nekaterih pomembnih vitaminov, mineralov in vlaknin,'' pove Lavinova. Ogljikovi hidrati telesu zagotavljajo pomembne vitamine in minerale, kot so vitamini skupine B, ki so ključnega pomena za normalno delovanje živčnega sistema in za zdravo kožo. ''Nekatere diete z nizkim vnosom ogljikovih hidratov prav tako izključujejo iz jedilnika sadje, zelenjavo in mlečne izdelke, kar lahko privede do pomanjkanja ključnih mineralov, kot so železo, magnezij in kalcij,'' je še pojasnila.

4. Lahko vam pomagajo izgubiti odvečne kilograme

Ljudje lahko izgubijo odvečne kilograme z dieto z nizkim vnosom ogljikovih hidratov, a te telesne teže ne bodo obdržali na dolgi rok, saj takšna dieta ni vzdržna za vsakodnevno življenje, je opozorila Lavinova. ''Težko se je držati načrta hujšanja, če ti prepoveduje živila, še posebej tista, ki so bila vedno del tvojega vsakdana. Izločanje ogljikovih hidratov iz jedilnika ljudem onemogoča, da bi jedli normalno – denimo, da bi jedli v restavraciji – in povečuje občutke lakote. To hitro privede do tega, da opustimo dieto in se prenehamo truditi za zdravo telesno težo. Ne gre za to, da v tem primeru ne morejo shujšati ali da so zgube, ker jim dieta ni uspela, ampak gre preprosto za to, da takšne diete ne delujejo.''

Vadba
Ogljikovi hidrati so najbolj popolno gorivo za naše telo, saj so vir glukoze, ki se najhitreje in najučinkoviteje porablja prav iz tega vira. (Foto: iStock)

5. Ogljikovi hidrati dajejo moč za vadbo

Ogljikovi hidrati so najpopolnejše gorivo za naše telo, saj so vir glukoze, ki se najhitreje in najučinkoviteje porablja prav iz tega vira. ''Za gorivo lahko porabljate tudi maščobo, a ni tako učinkovita kot ogljikovi hidrati, in proces se ne začne takoj.'' Glukozo lahko pridobite tudi iz preprostih sladkorjev, kot so čokolada, čips ali kolač, a ta živila vsebujejo veliko kalorij in ne dajejo tako velikega občutka sitosti. Prav tako imajo veliko praznih kalorij, zaradi česar kmalu hlepimo po novi hrani. Ravno zato niso najboljša izbira.

 

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 1
Stauffenberg 06.01.2019 08:10:25
OH so vsa zelenjava in sadje, izogibanje OH - zakaj le? Predelanim OH da.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave