17.10.2018
LJ
16° / 12°
Vnetje To je najboljši način, da preprečite vnetje mehurja Smuti Kaj pa, če tako priljubljen smuti v resnici ni zdrav? Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Mojca Plestenjak 2 30-letna Mojca po operaciji ni mogla skrivati veselja

Zdravstvene koristi mandarin, ki jih niste poznali!

Znova je čas mandarin in ti okusni citrusi že prijetno dišijo na policah prodajalcev sadja. Zato nikar ne oklevajte in si jih privoščite v izobilju, saj poleg tega, da so okusne, prinašajo še številne zdravstvene koristi. Preverite katere.

Mandarina
Mandarine krepijo imunski sistem, vas varujejo pred rakom in srčno-žilnimi boleznimi ter vam pomagajo pri izgubi odvečnih kilogramov. (Foto: Profimedia)

Zmanjšujejo tveganje za razvoj raka

Mandarine zmanjšujejo tveganje za razvoj raka jeter. Znanstveniki z univerze Kyoto so odkrili, da ljudje, ki trpijo za kroničnim virusnim hepatitisom, z rednim pitjem soka mandarin lahko zmanjšajo tveganje za razvoj raka jeter. V enoletni študiji je 30 sodelujočih, ki so trpeli za virusnim hepatitis, vsak dan zaužilo sok mandarin in ob koncu niso imeli znakov raka jeter. Medtem ko je testna skupina, ki je vključevala 45 sodelujočih, ki niso pili soka mandarin, pokazala, da se je pri 8,9 odstotka razvil rak jeter.

Mandarine
Priporočljiva dnevna mera vlaknin za otroke je 20 gramov na dan. Dober vir vlaknin so mandarine. (Foto: Profimedia)

So dober vir vitamina C

Mandarine vam lahko zagotovijo do 80 odstotkov potrebnega dnevnega vnosa vitamina C. Vitamin C je tisti, ki se bori proti prostimi radikalom. Gre za molekule z neparnim številom elektronov, ki iščejo svoj par in ''kradejo'' elektrone stabilnim prostim radikalom. To povzroči verižno reakcijo in prehod stabilnih prostih radikalov v nestabilne, kar lahko sčasoma privede do telesnih poškodb, kot so poškodbe beljakovin in DNK. Antioksidanti pa pomagajo preprečiti omenjeno verižno reakcijo in preprečujejo škodo, ki jo povzročajo prosti radikali. Poleg tega je vitamin C ključen za dobro imunsko odpornost.

Nižajo raven slabega holesterola

Antioksidanti v mandarini pomagajo znižati nivo 'slabega holesterola' v krvi. Gre za LDL holesterol (lipoproteini nizke gostote), ki se odlaga v stene žil (proces ateroskleroze) in vodi v bolezni, kot so miokardni infarkt, angina pektoris, možganska kap, zapore perifernih žil in še bi lahko naštevali. Antioksidanti v mandarini pa se borijo proti prostim radikalom, ki oksidirajo holesterol, da se ta prične nabirati na stenah arterij in tako preprečujejo srčno-žilne bolezni.

Pomagajo pri izgubi odvečne telesne teže

Mandarine so dober vir dietnih vlaknin, saj 100 gramov mandarin vsebuje kar 3 grame vlaknin. Redno uživanje vlaknin povečuje občutek sitosti, zaradi česar po uživanju mandarin ne boste kmalu lačni in imate manj verjetnosti, da boste posegli po nezdravih živilih. Priporočljiva dnevna mera vlaknin za otroke je 20 gramov, medtem ko za odrasle nekoliko več od 30 do 25 gramov vlaknin na dan. Uživanje mandarin vam lahko zagotovi vnos zadostne količine vlaknin, poleg tega pa z njimi lahko nadomestite nezdrave prigrizke.
 

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave