18.10.2018
LJ
21° / 11°
Buče Poznate to neverjetno antioksidantno bombo? Plank 3 načini, kako spodbudimo delovanje presnove Žalovanje Izguba ljubljene osebe - žalovanje je pomembno Holesterol Kako uspešno znižati holesterol?

Že poznate 1-mesečni sladkorni detoks in vse njegove prednosti?

Pred novim letom boste verjetno po sladkorju posegli pogosteje kot sicer. Zato bi bilo za vaše zdravje odlično, če bi v januarju opravili 1-mesečni sladkorni detoks. Ta vam lahko pomaga celo, da se tega škodljivega živila povsem odvadite.

Voda
Kako opravimo sladkorni detoks? (Foto: Thinkstock)

Študije, ki so bile do sedaj opravljene o sladkorju, so pokazale, da gre za živilo, ki ga naše telo ne potrebuje. Še več – škodi našemu zdravju in lahko pripomore k pojavu bolezni.

Sladkor je še posebej problematično živilo, ker povzroča zasvojenost. Ko uživamo sladkor, ne moremo več brez njega. Želimo si ga še več. In 1-mesečni detoks je priporočljivo opraviti tudi zato, ker se po navadi po 1 mesecu brez sladkorja zgodi, da potrebe po njem niti več ne čutimo.

Veliko ljudi po sladkorju poseže tudi, ko začutijo pomanjkanje energije. Za nekaj časa jim sladkor res vlije novih moči. A nato trebušna slinavka izloči hormon inzulin, ki močno zniža krvni sladkor. Posledica je, da se naenkrat počutimo še bolj utrujeni. Tega začaranega kroga se lahko rešimo edino z detoksom ter s tem, da se potem sladkorju izogibamo še naprej.

Med detoksom pazite tudi na sladkor, ki se lahko skriva v drugih živilih – v kruhu, v prelivih za solato, v paradižnikovi omaki iz pločevinke. Ali vsebujejo sladkor preverite v seznamu sestavin.

Poskušajte se 1 mesec izogibati sladkorju in preverite, kako se boste počutili, ko se bo ta mesec končal. Verjetno boste imeli naenkrat čez cel dan enakomerno količino energije. Ta ne bo ves čas nihala. Utrujeni boste šele zvečer. Potem bo vaš trebuh manj napihnjen in izgubili boste kakšen kilogram. Vaša koža bo bolj čista. Okrepili boste imunski sistem in zmanjšali tveganje, da bi vas presenetila bolezen.

Po detoksu pa mnogi tudi šele začnejo zaznavati pravi okus zdrave hrane - sploh sadja in zelenjave in mleka ter mlečnih izdelkov. Ko se odrečemo sladkorju, naenkrat ta hrana pridobi okus.
Sladkor
Sladkor je še posebej problematičen, ker povzroča zasvojenost. (Foto: Thinkstock)

Če ste odvisni od sladkorja, vam bo ob začetku detoksa težko. A izplača se zdržati.

Priporočljivo pa je, da se ob začetku detoksa odrečemo še hrani, ki je sicer zdrava, a sladka – denimo sladkemu krompirju, koruzi, korenju, buči hokaido, sadju. Načrtujte obroke iz beljakovin, zelenjave in zdrave maščobe. Za zajtrk si pripravite jajca, za kosilo piščanca ali ribo ali tofu in zelenjavo. Za večerjo spet nekaj podobnega kot za kosilo. Za malico imejte oreške in nasekljano zeleno ali papriko, ki ju pomakate v humus, omako iz čičerike in tahinija, sezamove paste. Pijte dovolj vode, uživate lahko tudi nesladkan čaj in črno kavo. Vsekakor niso dovoljena niti umetna sladila. Ob začetku detoksa pa se izognite tudi žitom, ki jih nekaj dni kasneje lahko spet uvedete. Kot tudi sadje, korenje ali bučo hokaido, ki bodo naenkrat za vaše brbončice to, za kar jih je ustvarila narava - prava pravcata sladica.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave