21.02.2018
LJ
/ -3°
Kašelj Preprost test, ki razkriva, ali se spopadate z boleznijo pljuč Vrat Do sedaj nismo vedeli, da to tako močno veča tveganje za raka Meg in Brett Veselila sta se poroke - nato pa ju je doletela najhujša nočna mora Morgan Več kot leto dni se že ni depilirala - poglejte zakaj in kaj se je zgodilo ...

Zelo preprost nasvet, kako zmanjšati tveganje za stres

Pojejte tri ali štiri porcije zelenjave na dan, pravijo avstralski znanstveniki. Ta povsem zmeren vnos naj bi bil povezan z 12 odstotkov manjšim tveganjem, da smo v stresu. Pri ženskah pa je bil rezultat celo boljši.

Glavobol
Avstralska študija je pokazala, da imajo tisti, ki uživajo dovolj zelenjave, manjše težave s stresom. (Foto: Thinkstock)

Znanstveniki na univerzi v Sydneyu so za 12 odstotkov nižje tveganje določili v primerjavi s tistimi, ki pojedo eno ali manj porcij zelenjave na dan. Tisti, ki so pojedli od pet do sedem porcij pa so imeli za 14 odstotkov nižje tveganje.

Zanimivo je, da so bili odstotki pri ženskah višji. Ženske, ki so pojedle tri ali štiri porcije zelenjave na dan, so imele za 18 odstotkov nižje tveganje. Tiste, ki so jedle od pet do sedem porcij, pa so imele za 23 odstotka nižje tveganje.

V prejšnjih raziskavah se je že pokazalo, da tako učinkuje sploh zelena listnata zelenjava, kot je špinača. To pa zato, ker vsebuje veliko folatov. Ti v možganih vplivajo na kemikalije, ki so povezane z našim razpoloženjem. Med drugim vplivajo na dva hormona – serotonin in dopamin.

Na univerzi v Sydneyu pa so spremljali 60 tisoč Avstralcev, ki so bili stari 45 let ali več. Ugotovili so, koliko sadja in zelenjave uživajo in kakšen je njihov življenjski slog. Večkrat so s Kesslerjevim vprašalnikom preverili njihove duševne obremenitve. 

Še en zanimiv podatek je, da sadje ni zmanjšalo tveganja. Prav tako se tveganje ni še bolj zmanjševalo pri tistih, ki užijejo več kot sedem porcij zelenjave na dan. Že zmerno uživanje je bilo torej dovolj, da se je pokazal učinek.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako krepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave