29.03.2017
LJ
22° / 3°
Morela Laserska operacija, ki je povsem prilagojena vašemu očesu Celulit - 2
Estetsko preoblikovanje telesa - življenje brez celulita
Črevesje - 1
11 dejstev, ki jih morate vedeti o razdražljivem črevesju
Anti age - 4
Razkrivamo glavnega aduta lepotne industrije, v borbi proti gubam

5 opozorilnih znakov, da boste zaradi stresa zboleli

Študije kažejo, da je splošna populacija bolj pod stresom kot kdajkoli prej. Kar 30 odstotkov ljudi se spopada s psihičnimi in fizičnimi težavami, ki so posledice stresa. Napetost, utrujenost, razdraženost je le nekaj posledic, ki jih čutimo. Tu pa je 5 opozorilnih znakov, ki kažejo, da ste zaradi stresa vse bolj bolni.

Srbečica
Če ste dlje časa pod stresom, lahko vaša koža postane močno občutljiva in reagira tudi na stvari, ki je nekoč niso dražile. (Foto: Thinkstock)

 1. simptom: Izbruh izpuščajev

V trenutkih, ko ste pod stresom vaš imunski sistem prične sproščati več histamina, ki lahko sčasoma vodi do srbečice, rdečih razdraženih področij na koži ali do alergije. Če ste dlje časa pod stresom, lahko vaša koža postane močno občutljiva in reagira tudi na stvari, ki je nekoč niso dražile.

Rešitev: V lekarni lahko kupite kremo, ki bo pomagala ublažiti rdečico in srbečico, vsekakor pa se skušajte izogniti praskanju kože. Uporabljajte blaga mila, neparfumirano kozmetiko in detergente, da bi zmanjšali tveganje za preobčutljivostne reakcije kože. Nekateri ljudje si pomagajo kožo pomiriti s kopeljo iz ovsenega mleka, ki pozitivno deluje na našo kožo in našega duha.

pivski trebuh
Ko smo pod stresom bolj verjetno pojemo več nezdrave hrane in kaloričnih prigrizkov, ki nas potolažijo in začasno nekoliko izboljšajo razpoloženje. (Foto: Thinkstock)

2. simptom: Sprememba telesne teže

Ko smo pod stresom, naše telo preplavi stresni hormon kortizol, ki telesu prepreči, da bi pravilno predelal sladkor v krvi. Prav zato nekateri ljudje izgubijo telesno težo, medtem ko jo drugi pridobijo. Poleg tega v času, ko smo pod stresom bolj verjetno pojemo več nezdrave hrane in kaloričnih prigrizkov, ki nas potolažijo in začasno nekoliko izboljšajo razpoloženje. Nekaterim pa je tako slabo, da ne morejo jesti.

Rešitev: Treba je odkriti, kaj je glavni vzrok stresa in kaj je tisto, zaradi česar pričnemo jesti preveč ali zaradi česar ne moremo več jesti. Dobro je tudi, da najdemo druge načine, kako se spopasti z negativnimi občutki, ki jih doživimo ob stresnih trenutkih. Bolj zdravi načini so telovadba, joga, pogovor, pisanje, risanje, ples ...

3. simptom: Razdražljiv želodec, slaba prebava

Če si nikoli ne vzamete odmora (fizično in psihično), lahko davek za to plača vaš prebavni trakt. Pri nekaterih se to kaže tako, da se poveča proizvodnja kisline v želodcu, kar lahko povzroči zgago ali se pojavijo vetrovi, napihnjenost, slaba prebava, saj vaše telo prične počasneje prebavljati hrano. 

Rešitev: Zgago lahko preprečite s kozarcem tople vode z limono pred jedjo ali s kozarcem, v katerem raztopite sodo bikarbono, če se je zgaga pojavila. Izogibajte se hrani, ki povzroča zgago, kot so kava, alkohol, mastna hrana. Po obroku ne lezite k počitku, da vam kislina ne bi zatekala v požiralnik. Ob vetrovih lahko pomaga čaj poprove mete in probiotiki. Napihnjenost in krče pa bo ublažil ingverjev čaj. Če so težave dolgotrajne, se pogovorite s prehranskim strokovnjakom ali naturopatom.

Glavobol
Če ste bili dlje časa pod stresom, so lahko vaše mišice v vratu in ramenih tako napete, da izzovejo hude tenzijske glavobole. (Foto: Thinkstock)

4. Simptom: Tenzijski glavoboli

Če ste bili dlje časa pod stresom, so lahko vaše mišice v vratu in ramenih tako napete, da izzovejo hude tenzijske glavobole. Bolečina lahko pritiska tudi na področje okoli oči, zaradi česar se je vse težje osredotočiti na delo.

Rešitev: Hladen obkladek na področju nad olmi lahko pomaga zmanjšati vnetje in ublažiti bolečino. Prav tako je pomembno, da preverimo, kako sedimo na delovnem mestu in si stol namestimo tako, da nam dobro podpira telo in da imamo dovolj razsvetljeno delavno mizo. Pomagate si lahko s samomasažo ali se naročite na masažo. Pomagajo pa tudi vaje za mišice vratu in ramenskega obroča. Lahko greste tudi na jogo, ki pomaga pregibati in okrepiti telo.

Mozolji
. Ko smo pod stresom telo prične izločati več hormonov, kar povzroči večjo proizvodnjo maščob na koži, ki lahko zamašijo naše pore in povzročijo mozolje. (Foto: Thinkstock)

5. Akne

Morda ste si mislili, da je čas mozoljev s puberteto ostal v preteklosti, a na žalost lahko stres povzroči, da se ti znova pojavijo na našem obrazu. Ko smo pod stresom telo prične izločati več hormonov, kar povzroči večjo proizvodnjo maščob na koži, ki lahko zamašijo naše pore in povzročijo mozolje. 

Rešitev: Najprej dobro pomislite, kako negujete svojo kožo in preverite, ali uporabljate proizvode za kožo, ki so primerni za vaš tip kože. Včasih se mozolji pojavijo tudi, ker uporabljamo premastno kremo za obraz. Uporabljajte čim bolj naravne, neparfumirane kreme, ki so primerne za občutljivo kožo. Če nosite ličila, je pomembno tudi, da jih pravilno odstranite na koncu dneva. To pa je stvar, na katero lahko pozabimo, če smo pod stresom.

Čeprav so to ukrepi, ki začasno izboljšajo stanje, je pomembno, da prve znake stresa jemljete resno in najdete način, kako živeti manj stresno življenje. Tu je nekaj vprašanj, ki si jih je dobro zastaviti:

- Katerih pet stvari me najbolj osrečuje?
- Kako pogosto jih počnem?
- Kako bi jih lahko pogosteje vnesel v svoj vsak dan?
- Čemu bi se lahko odpovedal, da bi si lahko vzel več časa zase?
- Kako pogosto si pomagam s tehnikami za blaženje stresa, kot so meditacija, joga, ples, petje?
- Zakaj sem tako pod stresom? Katere stvari me spravijo iz tira?
- Kako bi lahko bil manj pod stresom? Na kakšen način bi lahko zmanjšal nivo stresa v svojem življenju?

Veselje
Premislite, kaj vas najbolj osrečuje in pogosteje vnesite v svoj vsakdan. (Foto: Thinkstock)

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Borovnice

Imate radi borovnice?

Uporabne povezave