15.11.2018
LJ
12° / 8°
Kap 10 znakov kapi, ki jih morate poznati Avokado 7 preprostih in zdravih zajtrkov z malo kalorijami Par To bo pomagalo po prepiru s partnerjem Belinda Danes je neprepoznavna ...

7 načinov, kako zaščititi vid

Pri vsej skrbi za lepoto, kožo in telo vse prepogosto pozabljamo na zdravje oči. Ker imamo le ene, je zanje treba še kako poskrbeti. Preverite, kako.

Oko
Za zdravje oči lahko poskrbite s prehrano, gibanjem in zaščito. (Foto: iStockphoto)

Uživajte temno zeleno listnato zelenjavo

Špinača, ohrovt, kapusnice in druga zelenjava intenzivne in temno zelene barve vsebuje veliko luteina in zeaksantina. Gre za dva karotenoida, ki se kopičita v osrednjem delu mrežnice, torej v rumeni pegi, in leči ter vplivata na funkcijo vida. Delujeta tako, da nevtralizirata delovanje prostih radikalov in ščitita oči pred poškodbami ter zmanjšujeta tveganje za razvoj katarakte, starostne degeneracije rumene pege in sive mrene. Da bi očem ponudili najboljšo zaščito, dnevno zaužijte pest špinače pri kosilu, za večerjo pa si privoščite brokoli.

Napolnite telo z antioksidanti

Jagodičje, pomaranče, slive in češnje pomagajo zmanjševati škodo, ki jo povzroča delovanje prostih radikalov. Škoda je posledica okoljskih dejavnikov, na primer vpliva sončne svetlobe in onesnaženosti in lahko pospeši utrjevanje očesnih leč in povzroči nastanek katarakte ali starostne degeneracije makule. Strokovnjaki priporočajo, da na dan zaužijete dve porciji sadja, bogatega z antioksidanti – na primer skodelico borovnic ali jagod zjutraj in pomarančo popoldne.

Lososov carpaccio
Losos vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin, zato naj bo na vašem jedilniku vsaj dvakrat tedensko. (Foto: iStockphoto)

Ne pozabite na omega-3 maščobne kisline

Omega-3 maščobne kisline niso izjemno koristne le za srce in ožilje, temveč tudi za oči, saj pomagajo ohranjati zaščitni sloj solz in preprečujejo izsušitev očesa ter razvoj katarakte. Omega-3 najdete v lososu, morskem listu in tuni ter oreščkih. Zaužijte dve do tri porcije teh živil na teden ali pa redno uživajte ribje olje v kapsulah.

Zagrizite v korenček

Čeprav vsi vemo, da je korenček zdrav, le redkokdo dejansko zagrize vanj. Oranžna zelenjava, ki sta korenček in buča, vsebuje namreč beta-karoten, pomemben karotenoid, ki skrbi za zdravje oči.

sončna očala
Sončna očala naj ne bodo le modni dodatek, temveč kakovostna zaščita! (Foto: iStockphoto)

Prisegajte na sončna očala

A le na kakovostna! UV-žarki igrajo pomembno vlogo pri strjevanju leč in pomembno prispevajo k razvoju katarakte in starostne degeneracije makule. Predvsem slednjo pa lahko dokazano preprečite z nošnjo očal, ki nudijo dobro zaščito pred ultravijoličnimi žarki. Očala naj imajo temnejše leče s 100-odstotnim filtrom pred UV-žarki, nosite pa jih vsakič, ko ste izpostavljeni sončni svetlobi. Poleg očal pa zaščito očem nudijo tudi pokrivala, saj preprečujejo vdor žarkov s strani očal.

Zmigajte se!

Nekatere študije so pokazale, da aerobna vadba znižuje pritisk v očeh in tako zmanjšuje tveganje za glavkom. Telovadite vsaj trikrat po 30 minut na teden. Privoščite si hitro hojo, tek, kolesarjenje ali pa obiščite tečaj vodenih aerobnih vadb.

Uživajte vitamine

Prehranska dopolnila, ki vsebujejo vitamine A, C, E, beta-karoten, minerale, baker in cink, upočasnjujejo napredovanje starostne degeneracije makule. Vitamina B6 in B12 ter folna kislina naj bi bili prav tako koristni pri preprečevanju katarakte in drugih očesnih težav. Uživanje multivitaminskih tablet tako predstavlja odličen preventivni ukrep pri skrbi za zdravje oči in celotnega organizma.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
Tomozuki 21.06.2011 08:51:49
Bral sem tudi to, da ljudem z dioptrijo nošnjo sončnih očal odsvetujejo, saj se s tem poleni šarenica, ki bi morala opravljati nalogo zaslonke. Glede na to, da imam precej dioptrije in težko gledam v močnem soncu, bi rekel, da to kar drži.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave