13.12.2018
LJ
/ -5°
Endokrini sistem To moramo vsi vedeti o hormonih Mafini Praznična sestavina, ki je povsem zdrava Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Debelost Poglejte jo danes, ko ima 58 kilogramov manj

7 znakov, da vam primanjkuje vitamina D

Vitamin D ni v veliko živilih. Dobimo ga z izpostavljanjem sončni svetlobi, a pozimi se lahko zgodi, da sončnih dni kar ni in ni na spregled. Je pa ta vitamin zelo pomemben predvsem za delovanje imunskega sistema ter za močne kosti.

Prehlad
Kaj se zgodi, če imamo premalo vitamina D? (Foto: Thinkstock)

1. Bolečina in šibkost v mišicah

Najprej so bolečine in občutek šibkosti komaj zaznavni, nato pa – dlje časa, kot vam primanjkuje vitamina D, postajajo vse močnejši. Vitamin D je namreč, potem ko ga telo presnovi, pomemben za krčenje mišic, s tem pa vpliva na kosti.

Bolečine v nogah
Kar ne mine bolečina v mišicah in občutek, da so te šibkejše? (Foto: Thinkstock)

2. Šibkejši imunski sistem

Ko ima telo malo vitamina D, to zagotovo vpliva na imunski sistem. Japonci so ugotovili, da imajo učenci, ki dobivajo prehransko dopolnilo vitamina D, v primerjavi s tistimi, ki ne, manj primerov gripe. Tudi pri avtoimunskih boleznih naj bi vlogo igralo premalo vitamina D.

3. Hipertenzija

To je previsok krvni tlak. Vitamin D je pomemben za uravnavanje krvnega tlaka v telesu, pravzaprav je pomemben del procesa, ki preprečuje pojav previsokega krvnega tlaka.

4. Občutki žalosti, depresija

Odkrili so, da obstaja povezava med občutki žalosti in premalo vitamina D. Zaradi tega je naše razpoloženje slabše, kadar je manj sončne svetlobe, ki je pomemben vir vitamina D. V študiji univerze Newcastle so se tisti, ki so jemali prehransko dopolnilo vitamina D, v primerjavi s tistimi, ki ga niso, počutili bolje; tako fizično kot psihično. Imeli so manj težav s spanjem, z zaspanostjo čez dan, s potrebo po nezdravi hrani.

5. Težave s črevesjem

Težave s črevesjem pravzaprav vplivajo na absorpcijo vitamina D v telesu. Zato imajo lahko težave s premalo tega vitamina tisti, ki se spopadajo s celiakijo, Crohnovo boleznijo, vnetno črevesno boleznijo in podobnimi tegobami. Enako velja tudi za tiste, ki imajo preveč odvečne maščobe, saj se lahko vitamin D v njej raztaplja.

Potenje
Če se preveč potite (in ni vroč poleten dan), je lahko vzrok pomanjkanje vitamina D. (Foto: Thinkstock)

6. Težave s potenjem

Tisti, ki imajo premalo vitamina D, se bolj potijo. Strokovnjaki ne vedo točno, zakaj se to dogaja. A če se preveč potite, bi bilo koristno poskusiti, ali se stanje popravi, če užijete več vitamina D oziroma se pogosteje izpostavite sončnim žarkom.

Srčni napad
Pomanjkanje vitamina D poveča tveganje za težave s srcem. (Foto: Thinkstock)

7. Težave s srcem

Obstajala naj bi tudi povezava med premalo vitamina D in kardiovaskularno boleznijo. Zdravniki verjamejo, da se zaradi premalo vitamina D v arterijah nabira plak. To poveča tveganje za kap. S premalo vitamina D naj bi bile povezane tudi težave, kot so sladkorna bolezen tipa dva, prekomerna teža in previsok holesterol. Tudi te tri težave slabšajo zdravje srca.

Kako do vitamina D?

Vitamin D se raztaplja v maščobi, zato je vsak dan priporočljivo zaužiti nekaj zdrave maščobe, da bi bili prepričani, da ga lahko telo res izkoristi. Uživajte avokado, olivno olje, kokosovo maščobo ... Vitamin D pa dobimo z izpostavljanjem sončni svetobi in z uživanjem mastnih rib (skuše, tune, lososa ...), jajc, govejih jeter. Včasih je dodan tudi mleku in mlečnim izdelkom, pomarančnemu soku in žitaricam, ki jih uživamo za zajtrk.

 

 

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave