28.08.2016
LJ
30° / 15°
Glavobol Ublažite glavobol brez zdravil Trebuh Neverjetno preprost nasvet, kako porabiti več kalorij Požrešnost Kako se upreti želji po sladkem? Patrick 'Nekatere stvari so bolj grozne kot smrt'

9 naravnih načinov za krepitev imunskega sistema

Zgodi se lahko, še preden trenete z očmi. Najprej se počutite dobro, nato pa vaš prijatelj ali sodelavec prične kašljati in kihati, kar naenkrat pa tudi sami obležite v postelji. A do tega ne bi prišlo, če bi imeli odporen in močan imunski sistem. Preverite, kako ga lahko okrepite na naraven način.

Piščančja juha
V dneh, ko smo prehlajeni, se radi razvajamo s skodelico tople in dišeče piščančje juhe. A študija univerze v Nebraski je celo pokazala, da ima piščančja juha v resnici blag protivnetni učinek, zato lahko resnično pomaga pri krepitvi odpornosti. (Foto: Pinterest)

1. Naspite se

Čeprav je mamljivo gledati najljubšo serijo do treh ponoči ali se zabavati dolgo v noč, je za vaš imunski sistem ključnega pomena, da se dobro naspite. Raziskave kažejo, da pomanjkanje kakovostnega spanca slabi naš imunski sistem. Tako postanemo manj odporni na viruse in bakterije v naši okolici. Poskrbite, da spite od sedem do osem ur na dan. Če ste imeli naporen teden, si čez vikend privoščite tudi kakšen popoldanski spanec.

Spanje
Raziskave kažejo, da pomanjkanje kvalitetnega spanca slabi naš imunski sistem. Tako postanemo manj odporni na viruse in bakterije v naši okolici. (Foto: Thinkstock)

2. Jejte več česna

Mnogi ne marajo okusa česna, a česen dela čudeže, ko gre za vaše zdravje. Ne samo, da krepi odpornost telesa, ampak uničuje škodljive bakterije ter vas po podatki medicinskega centra v Marylandu celo varuje pred srčno-žilnimi boleznimi. Tako se mu nikar ne izogibajte preveč.

Če niste ljubitelj česna, ga lahko dodate jedem v manjših količinah, da nekoliko ublažite njegov močan okus, in sčasoma se boste privadili nanj. Če ste velik ljubitelj česna, si lahko pripravite tudi napitek za boljšo odpornost. Strite strok česna in mu dodajte nariban ingver in korenje. Preko stisnite limono in dodajte nekaj vode.

3. Pijte limonado, uživajte med, ingver, kurkumo in toplo vodo

Še en domači pripravek, na katerega prisegajo mnogi in pravijo, da je odličen v boju zoper prehlad, je mešanica zdravilnih sestavin: limoninega soka, meda, ingverja, kurkume in tople vode. Limonin sok je bogat z vitaminom C, ki je dobro poznan antioksidant, ki preprečuje gripo in prehlad. Kurkuma vsebuje kurkumin, ki spodbuja delovanje imunskega sistema, med pa je naravni antioksidant, ki je prav tako poznan po svojih pozitivnih učinkih na imunski sistem. Tudi ingver je močan antioksidant, ki pa ima protivirusne učinkovine. Uporabljate ga lahko tudi za preprečevanje slabosti in prebavnih težav.

Česen
Česen krepi odpornost, uničuje škodljive bakterije in vas varuje pred srčno-žilnimi boleznimi. (Foto: Thinkstock)

4. Piščančja juha

V dneh, ko smo prehlajeni, se radi razvajamo s skodelico tople in dišeče piščančje juhe. Študija univerze v Nebraski je celo pokazala, da ima piščančja juha v resnici blag protivnetni učinek, zato lahko resnično pomaga pri krepitvi odpornosti. Sestavine juhe, kot so piščanec, čebula, sladki krompir, pastinak, repa, korenje, zelena, peteršilj, sol in poper, pa upočasnijo premik belih krvničk v zgornja dihala, kar pomaga ublažiti simptome prehlada. Še več, UCLA center za zahodno-vzhodno medicino je odkril, da snov v piščančji juhi in piščančjih prsih, imenovana karnozin, pomaga preprečevati gripo in prehlad.

 5. Redno telovadite

Ni nujno, da postanete vrhunski športnik, da bi okrepili svoj imunski sistem. Že nekajtedenska vadba ali tečaj joge, vam bo pomagal ostati fit in v kondiciji. S tem pa boste okrepili tudi delovanje imunskega sistema. Vadba lahko pomaga splahniti bakterije iz vaših pljuč, zaradi česar se zmanjša možnost infekcije. Prav tako pomaga, da bele krvničke hitreje krožijo po telesu, kar pa vašemu imunskemu sistemu omogoča, da hitreje zazna okužbo.

dež
Študija je leta 2003 pokazala, da snovi v čaju imenovane alkilamini krepijo imunski sistem in pomagajo pri preprečevanju infekcijskih okužb. (Foto: Thinkstock)

6. Vzemite si čas za čaj

Skodelica čaja pred spanjem vas lahko umiri in vam pomaga, da se potopite v prijeten spanec. Obred je lahko neka oblika meditacije, še posebej, če izberete vrsto čaja, ki pomirja. A ne gre le za prijeten obred. Študija je leta 2003 pokazala, da snovi v čaju, imenovane alkilamini, krepijo imunski sistem in pomagajo pri preprečevanju infekcijskih okužb. Metin čaj vas bo pomiril, vam pomagal izboljšati prebavo in odpravil napihnjenost. Medtem ko vas zeleni ali črni čaj prebudi, vsebuje pa veliko antioksidantov, ki vas bodo varovali pred rakom.

7. Jogurt za zajtrk

Probiotiki v jogurtu lahko pomagajo krepiti imunski sistem in preprečevati prehlad. Po podatkih študije z Nove Zelandije se je pokazalo, da so imeli atleti, ki so uživali probiotike, 40 odstotkov manj težav s prehladi in prebavnimi težavami. Jogurt je prav tako bogat z vitaminom D, ki je znan po tem, da podpira imunski sistem in krepi zdravje.

smeh
Smeh je pol zdravja. Družite se z ljudmi, ki vas osrečujejo in vam rišejo smeh na obraz. (Foto: Thinkstock)

8. Naužijte se sonca

Morda vam pozimi ni do tega, da bi veliko časa preživeli na prostem, a ko je sončen dan, se vsekakor podajte na zrak. Izpostavljenost sončnim žarkom omogoča proizvodnjo vitamina D v telesu. Gre za vitamin, ki krepi imunsko odpornost in izboljšuje zdravje kosti. Vitamin D lahko v telo vnesete tudi s hrano, veliko ga vsebujejo ribe, gobe, jajca.

9. Smejte se

Smeh, sreča in zadovoljno življenje znižujejo nivo stresnega hormona kortizola v krvi. S tem se izboljšuje spanec, pa tudi imunski sistem, kar je leta 2007 dokazala tudi študija strokovnjakov. Da bi se vsak dan od srca nasmejali, lahko poskrbite tudi sami. Družite se z ljudmi, ki vas spravljajo v dobro voljo, predvajajte si zabavno oddajo ali film, ob katerem se nasmejite, obiščite stand up komedijo, na You Tubu poiščite posnetke, ob katerih se boste od srca nasmejali.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 4
 
classymiss86 27.02.2016 21:48:36
Piščančja juhica zmaga. Boljša,kot vsak antibiotik. ;)
marjeticaas 27.02.2016 22:28:25
ja itak, polna antibiotikov in hormonskih zdravil ki jih žrejo piščanci, dober tek
classymiss86 29.02.2016 19:57:20
@marjeticaas: Tofu je tudi iz gensko predelane soje,ni tako zdrav,kot ga oglašujejo. ;) Itak je vse skoraj zastrupljeno,razen kar si na vrtu pridelaš sam/a.
palceksmuk200 27.02.2016 10:41:28
Saj vem da ni tako dolgo bilo veliko govora o medu. Ampak to je bilo po naročilu tistih, ki jim je med konkurenca 1 kg medu na mesec v zimskem času, pa je zmaga moja....
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kopalke

Si po kopanju preoblečete kopalke?

Uporabne povezave