27.09.2016
LJ
21° / 10°
Grški jogurt 7 dokazano učinkovitih načinov, ki preprečujejo raka Sreča Ne le mediteranska prehrana - pomaga celoten mediteranski slog življenja! Kate Oče je delil njen videoposnetek ter ganil svet Brian Živeti je začel kot vegan in delil, kaj se mu je zgodilo

Dokazano, da vam to lahko reši življenje

Znanstveniki iz Univerze Yale so dokazali, da vam tri porcije zelenjave na dan lahko rešijo življenje. V svoji raziskavi so odkrili, da so imele ženske, ki so zbolele za ne-Hodgkinovim limfomom, 42 odstotkov več možnosti za preživetje, če so med zdravljenjem jedle tri ali več porcij zelenjave na dan.

Zelenjava
Ženske, ki so zbolele za ne-Hodgkinovim limfomom, so imele za 42 odstotkov več možnosti za preživetje, če so med zdravljenjem jedle tri ali več porcij zelenjave na dan. (Foto: Thinkstock)

Uživanje zelenjave je ključnega pomena za vaše zdravje, saj tako telesu zagotovite vitamine, minerale, vlaknine, ki jih potrebuje za normalno delovanje. Zdrava prehrana je ključnega pomena tudi, ko se spopadate z boleznijo. Tako se je pokazalo v raziskavi Univerze Yale. Strokovnjaki so osem let spremljali 500 žensk z ne-Hodkinovim limfomom. Tiste, ki so med zdravljenjem pričele jesti tri ali več porcij zelenjave na dan, so imele za kar 42 odstotkov več možnosti za preživetje kot tiste, ki so pojedle manj zelenjave. Uživale so zeleno listnato zelenjavo, svežo in kuhano zelenjavo, poleg tega tudi veliko sadja. Kot kaže, je imela zdrava prehrana varovalno vlogo in jim je pomagala na poti do ozdravitve.

Zanimivo raziskavo so opravili tudi na Univerzi Oxford, kjer so več kot deset let spremljali okoli 60.000 ljudi. Odkrili so, da so imeli tisti, ki so v svojo prehrano vključili veliko zelenjave, manjše tveganje za razvoj vseh oblik raka. Največjo zaščito pa je zelenjava prinesla pri preprečevanju vseh oblik krvnega raka. Incidenca levkemije, limfoma in multipli mieloma je bila med ljudmi, ki so jedli veliko zelenjave, skoraj za polovico manjša kot pri ljudeh, ki so večinoma jedli meso.

Tako imenovana Iowa študija zdravja žensk, kjer so desetletje spremljali več kot 35.000 žensk, pa je pokazala, da so imele ženske, ki so pojedle več brokolija, brstičnega ohrovta, cvetače in druge zelenjave manjše tveganje za ne-Hodgkinov limfom.

Da tisti, ki pojedo več kot pet porcij zelene listnate zelenjave, na ta način zmanjšajo tveganje za limfon, je pokazala tudi študija priznane Mayo klinike. Pojasnili so, da sadje in zelenjava nudijo zaščito zaradi antioksidantov, ki jih vsebujejo.

Zanimivo!

Kot kaže, pa enakega učinka ne prinesejo prehranski dodatki. Vnos velike količine vitamina C lahko zmanjša tveganje za limfom, a ko so preučevali, ali je enak učinek na telo tudi, če uživamo prehranske dodatke z vitaminom C, se niso pokazali enaki varovalni učinki. Podobno se je pokazalo tudi za karotenoidne antioksidante, kot je betakaroten. Kot kaže, tablete preprosto nimajo enakega protirakavega učinka kot hrana. V nekaterih primerih so prehranski dodatki z antioksidanti stvari celo poslabšali – to se je pokazalo pri rakih prebavnega sistema. Kombinacijo vitamina A, E in betakarotena v obliki tablet so celo povezali z večjim tveganjem za prezgodnjo smrt.

Zakaj? Znanstveniki predvidevajo, da je vzrok v tem, da prehranski dodatki vsebujejo le nekaj antioksidantov, medtem ko vaše telo potrebuje na stotine antioksidantov, ki delujejo v kombinaciji. Visoki odmerki posameznih antioksidantov pa lahko uničijo ravnovesje in zmanjšajo sposobnost vašega telesa, da se bori proti raku.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kokosovo olje

Uporabljate kokosovo olje?

Uporabne povezave