20.09.2018
LJ
26° / 15°
Česen Naturopatski nasveti za lažji prehod v jesen Telefon Kaj se zgodi, ko ves čas gledate v telefon? Starejši Kako ohraniti mlade možgane? Ana Klašnja Ana Klašnja razkrila, kako skrbi za vitko in zdravo telo

Pokukajte v jedilnik nutricistke

Ste se kdaj vprašali, kako se prehranjujejo tisti, ki so na tem področju strokovnjaki? Zanimalo je tudi nas, zato smo nutricistko Mojco Cepuš prosili, da en dan preživi s fotoaparatom v torbici. Obljubila je, da bo fotografirala prav vse, kar se bo znašlo na njenem krožniku, tudi morebitne pregrehe. Spodaj si lahko ogledate rezultat. Nas je najbolj navdušilo, kako se uspe posladkati, ne da bi škodila svojemu zdravju.

Mojca Cepuš - 3
Spodaj si lahko ogledate en dan v prehranjevanju nutricistke Mojce Cepuš. (Foto: Aljoša Kravanja)

Dnevnik
ZAJTRK: kos polnozrnatega kruha, jajce, četrtina surove bučke in pol paradižnika (Foto: osebni arhiv)

Zajtrk je moj najljubši obrok dneva. Jajca jem pogosto, dvakrat na teden. Pozorna sem, da vedno kupim domača ali tista, ki imajo na lupini oznako 0. Trudim se tudi, da nekaj zelenjave vedno pojem že zjutraj. Vsak dan poskušam zaužiti čim več različne, pazim, da je tudi čim bolj različnih barv. Pri kruhu pa sem pozorna, da izberem takšnega, ki ima okoli 9 gramov vlaknin na 100 gramov izdelka.

Dnevnik
MALICA: borovnice z vrta in gozdne jagode (približno 250 gramov) (Foto: osebni arhiv)

Dnevnik
MALICA: črna kava brez mleka in sladkorja (Foto: osebni arhiv)

Na dan spijem eno ali dve kavi, redko več. Doma si skuham turško in jo spijem brez sladkorja in mleka. Ta mi v kombinaciji s kavo ne odgovarja. V primeru, da nam ne povzroča prebavnih težav, pa je sicer dobro živilo, čeprav za redno uživanje odsvetujem homogeniziranega. Včasih kavi dodam še malo cimeta. Sadje pa sem že od malega najraje jedla kar z vrta. Letos imamo bogato letino, tako da je današnja malica direktno z grmička.

Dnevnik
KOSILO: škampi (Foto: osebni arhiv)

Dnevnik
KOSILO: riba (približno 250 gramov) in krompir z blitvo (skupaj približno 300 gramov) (Foto: osebni arhiv)

Kosilo sem danes pojedla v restavraciji. Za predjed sem naročila škampe na rdeče, za glavno jed pa škarpeno z blitvo in malo krompirja. Ribo vedno prelijem s tržaško omako. Ko jem v restavraciji, se izogibam juham, testeninam, rižotam, ker so to jedi, v katerih se najpogosteje skrivajo ojačevalci okusa in nepotrebne maščobe. Energijska vrednost takšnega obroka je lahko v restavraciji še enkrat večja, kot če ga pripravite doma.

Za kosilo vedno kombiniram čim bolj različno hrano. Malo živil z ogljikovimi hidrati, malo beljakovin in vedno zelenjavo. Sredi dneva mi bolj kot solata paše toplotno obdelana zelenjava. Danes je bilo kosilo bolj bogato z beljakovinami, včasih pa se na krožniku znajde tudi več škroba, vendar v obliki nepredelanih oziroma nerafiniranih živil, torej nebrušenega riža, kaše ...

Dnevnik
POPOLDANSKA MALICA: nekaj sladkega (Foto: osebni arhiv)

Priznam, da bi lahko živela samo od sladkarij, če to ne bi škodilo zdravju. Se pa skoraj vsak dan posladkam na zdrav način. Danes sem si pripravila skuto s cvetličnim medom, po vrhu sem nastrgala malo čokolade z 70 odstotki kakava.

Dnevnik
VEČERJA: zelena solata z grahovimi poganjki, bučko in jagodami (Foto: osebni arhiv)

Solato pogosto jem kot samostojno jed. Vendar je zvečer ne kombiniram z mesom in ostalo hrano, ker tako postane težje prebavljiva. V skledo vmešam vso zelenjavo, ki mi pride pod roke. Tokrat je bilo to 200 gramov zelene solate pa še grahovi poganjki, bučka, ki je ostala od zajtrka, gozdne jagode, ki so ostale od malice. Solato sem začinila z bučnim oljem, nerafinirano soljo in jabolčnim kisom.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 32
VigorousVegan 07.07.2015 15:32:33
@ADDR....... če imenuješ vegane skrajneži, kako bi poimenoval ljudi ki redno jejo tablete za holesterol, visok krvni tlak, diabetes oziroma kako bi pomenoval ljudi ki so jim v bolnišnici rezali/odprli prsni koš zato, da so jim odmašili žile? Beljakovine so setsavljene iz 20 amino kislin, 11 od tega jih telo samo proizvaja, ostalih devet pomembnih amino kislin dobiš v rastliski hrani: rjav riž, kvinoja, avokado, banane, borovnice, jabolka, oreščki, brokoli, cvetača, semena (sezam, lan, soncnica,..), fige, ajdova kaša, leča, fižol, čičerika in še in še, cela dan bi lahko našteval. Če človek je raznoliko hrano nima problemov z pomanjkanjem vitanimov, beljakovin, minrealov, Poterbno je samo jesti z galvo. Razni prehrambeni dodatki so pa itak sranje po domače povedano. Lp
ADRR 08.07.2015 12:36:18
Nisem posploševal in označil vse vegane za skrajneže, samo tebe sem označil za skrajneža (zaradi nekaterih objav spodaj). Beri še enkrat. Ljudje, ki jih omenjaš sigurno ne skrbijo zase tako kot bi morali in kar se tega tiče sva popolnoma na isti frekvenci, tega smetenja ljudi z lastnim telesom nikakor ne podpiram. Svojega tasta sem s prehrambenimi nasveti spravil dol s tablet za holesterol in krvni tlak in je zdrav ko riba. Pri dodatkih pa je tako, da je na trgu veliko slabega in pa tudi veliko dobrega. Je kar umetnost kupovati kvalitetne in dejansko efektivne produkte.
ADRR 08.07.2015 12:41:26
Pa še to... povej kje v svoji prehrani dobiš zadostno količino Vitamina B12. Ker odgovora ne boš imel, te pozivam, da se malo pozanimaš o tem in si zagotoviš prehrambeno dopolnilo, preden telesu ne povzročiš prevelike škode.
Mejduš 02.07.2015 07:18:33
zjutraj so adovi žganci zeljem,za malico čebulo paradžnik kruh,za koisilo mativža to je fižol krompir repa,popoldne malica štrudel z jaboko,večerjo sir kumarice in bo lahka noč.
 
kundalinigirl 01.07.2015 22:39:51
super in zdrav primer jedilnika,.... :)
McClain 01.07.2015 22:36:38
sam se ribe iz domace bane falijo
 
vizuel 01.07.2015 19:29:28
ne bom ker je vse skupaj brez veze polno amaterjev ki sedelajo pametne in nimajo pojma kar se prehrane in zdravega življenja tiče in njihovih amaterskih nasvetov!!in to se mora enkrat končat!!Bolezen te doleti kljub njihovem pametovanju in zdravem življenju-brez izjeme!!!!
vizuel 01.07.2015 19:30:50
in vse skupaj ni dokazano ker je onkološki vedno bolj poln!!!
VigorousVegan 01.07.2015 17:38:47
"Je treba klobaso pojest, da lahko fizično delamo!!" Očitno ljudje na razumejo principa hrane, da komentirajo take stvari nevedoč, da meso upočasnuje metabolizem in naredi telesu več škode kot koristi. Niste brez razloga utrujeni po vsakem mesnem obroku, ljudje nismo zveri in nismo ustvarjeni, da jemo meso. Prav tako se ne zavedajo, da z uživanjem le tega povzročajo veliko trplenja med nedolžnimi živimi bitji. Meso na krožniku predstavlja smrt in trpljenje, vsak mesni obrok je za moje pojme smrt na krožniku in čisto nič drugega. Zakaj nobeden ne je mesa surovega? Zato ker smrdi, je neokusno in je ogabno! Velika večina se niti ne zaveda, da je v rastlinski hrani veliko več hranilnih snovi kot v mesu, ki dajejo moč in energijo brez, da bi kakšno škodo delale telesu. Ljudje bi morali probati stvari preden sploh pridejo gor z komentarji kot "brez klobase si švoh".....To je moje menje, če se le da, izkusite moč narave, mati narava nam je dala sadje in zelenjavo iz razloga, kaj je ta razlog, naj si pa vsak sam razlaga. Ni nam dala pa nedolžne živali zato da jih morimo za naše življenske potrebe.
ni_vzdevka 01.07.2015 22:45:55
Znano je da so vegani spranci, ampak ti pa presegaš vse. Rastline niso živa bitja? Se zavedaš da imamo rastline in živali skupnega prednika? Presrancev kot si ti, ki so izgubil stik z osnovnim preživetjem imam pa res dovolj. Jaz bi te postavil v gozd stran od civilizacije, potem pa se pasi po travi zaradi mene. Ne teži pa drugim kaj morajo jesti!
MTy 02.07.2015 05:41:31
Ja... Trava... Ker vegani res jedo samo travo.. S takim komentarjem bi lahko tebi rekel da si spran in presran. Znano je da človek, ki izjavi takšen komentar res ne pozna, ka se okoli njega dogaja in živi v svojem oblačku, kjer je vse ok... Žalostno!
Mejduš 02.07.2015 07:01:33
Res je da vsak se za svoje telo odloči sam kako bo živel,jaz sem tudi bil mesojedec samo netako da bi moralo biti vsaki dan na krožniku,sedaj je 25 let ki ga nč ne jem od mesa in se res bol zdavo počutim,tako da je res da se da brez mesa zelo zdravo živeti,in nisem nč proti če ga drugi jedo.
VigorousVegan 02.07.2015 08:03:49
To prihaja od nekoga, ki še vedno hodi z mačeto ali lesenim lokom dvakrat tedensko na lov v hosto! Še enkarat se vpraši kdo je zgubil stik z osnovnim prezivetjem! Kekec brez vzdevka je pozabil, da živimo v 2015, medtem ko je tudi pozabil da kupije moso v trgovini. Će bi malo manj mesa pojedu pa malo več sadja pa zelenjave ne bi ražmi[ljal kot tipičen primitivec. Zdej pa maceto v roke pa v lov!
ADRR 02.07.2015 14:02:58
@Vegan: Že s svojim imenom poveš, da greš preveč v skrajnost in zaradi tega pri konvencionalno razmišljujočih ljudeh žal dosežeš več odpora, kot pa pozitivnega prepričanja. Vegeterjanstvo (ne veganstvo ali presnojedstvo) ima kar nekaj pozitivnih lastnosti, ima pa tudi zelo veliko pomanjkljivosti. Zelo težko je biti vegan in se prehranjevati tako, da naše telo dobi vse potrebne snovi (vitamine in aminokisline), ki jih potrebuje. Zato tudi dostikrat vegeterjanci izgledajo precej nezdravo. Ljudje smo vsejedi in moramo biti vsejedi iz naslova nutricizma. Lahko pa si tudi vegeterjanec, ampak moraš konstantno dovajati določene esencialne vitamine in aminokisline (beljakovine).
MTy 02.07.2015 22:06:34
ADRR... Veganstvo ima zelo dober vpliv tako na lastno zdravje, zdravje živali ter za samo okolje... Nažalost si pa lahko vegan tudi če ješ samo veganske skadkarije, coca colo pa še ostalo marketinško predelano hrano... Kar pa ni tako dobro :) Včasih nekdo ki je suh, obkoljen v družbi debelih ljudi izgleda bolano in nezdravo... Resnica pa je lahko čisto nasprotna :) Z rastlinsko prehrano dobiš več kot dovolj vseh potrebnih stvari za življenje... Vključno z beljakovinami, katere vse tako skrbi... pojdi na vegan.si pa si malo preberi kakšen članek, če te seveda zanima. Zgubit nimaš nič... Takih člankov nažalost tu ne najdeš.
 
kr ena iz nekje 01.07.2015 13:25:19
Koliko tale "zdrava prehrana" stane v 1 dnevu. CCa 20 eur čez palec samo za 1 osebo!
ADRR 01.07.2015 16:15:57
Če ješ zunaj sigurno. Če pa ješ doma, pa niti ne. Ne pozabimo, da se prehranjevanje začne v trgovini (predvsem, da ne kupijemo svinjarije, ki ni koristna za telo). Naučiti se je treba kupovati hranilne prehrane in ne samo kalorične. Druga umetnost pa je doziranje, torej prava stvar ob pravem času.
ADRR 01.07.2015 13:08:20
Ne se zdaj en za drugim zgražat, kako ona s tem jedilnikom ne bi mogla sekat dreves v gozdu ipd. Ona NI gozdar in noben fizični delavec. In to je NJEN jedilnik in ne navodilo kaj bi vsi slovenci morali jesti vsak dan. Splošnega navodila za jedilnik ni, ker se mora jedilnik prilagajati potrebam. In to ne samo človeku, ampak tudi dnevnim potrebam. Primer... jaz jem zelo malo OH-jev, ampak takrat ko grem kolesarit, enostavno moram pojesti veliko količino hidratov in sladkorjev, drugače crknem in naredim več škode kot koristi.
Machoman007 01.07.2015 15:30:00
hitro pojej big mac da ne boš omedlel..
XOXOXOXO 01.07.2015 16:23:20
dečka ne se kregat :D
 
Blažka Polc 01.07.2015 13:01:18
če bi fizično delala bi kr pasala kakšna klobasa ne pa ta lahka hrana. s tako hrano se človek ki opravlja težja fizična dela ne more preživet. zastrupljeno pa je itak vse pa naj še bo takšna zelenjava. samo moje mnenje,..
MTy 01.07.2015 15:01:53
Pravljice za lahko noč... Če bi delala težje fizično delo bi pač pojedla večji obrok, ker bi tudi potrebovala več... Glede na to da ne jem mesa in ostali živalskih izdelkov in delam težka fizična dela, se takim komentarjem samo nasmejim :) Pojem pa veliko! :) Itak se ma pa zgleda vsak za težje fizičnega radnika tule gor :D
Machoman007 01.07.2015 11:14:17
pridna ženkica
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave