29.09.2016
LJ
24° / 9°
Kajenje Ko boste to prebrali, ne boste nikoli več kadili v zaprtem prostoru Joga Nov zdravstveni trend, na katerega so vse bolj pozorni tudi zdravniki Deodorant Lahko deodorant povzroči raka? Deček 15-letnik je imel glavobole. Izkazalo se je, da gre za pomemben simptom

Naravno okrepite imunski sistem

Intervju: naturopatinja Erika Brajnik

Po veselem decembru je marsikdo opazil, da je ostal povsem brez energije, utrujen, zjutraj težko vstaja, hitro se ga poloti prehlad. Da temu ne bi bilo tako, nam je naturopatinja Erika Brajnik pojasnila, kako naravno okrepiti imunski sistem.

Sreča
Močan imunski sistem prinese več energije, več zadovoljstva ob ustvarjanju, hkrati pa nas varuje pred virusi in bakterijami. (Foto: Thinkstock)

Kakšni so znaki, ki kažejo na to, da imamo oslabel imunski sistem?

Človek se zbudi utrujen. Težko zalavfa, reče: 'Joj, po teh praznikih kar ne pridem k sebi in zjutraj težko vstanem. Kaj šele, da pomislim, da moram telovaditi ali se lotiti športne aktivnosti. To je nemogoče.'' Takrat se zbuja utrujen, navadno je lahko tudi zabuhel okoli oči, koža je slabša. Vse to pa je posledica tega, da smo med prazniki pojedli preveč toksinov in telo vseh ne more izločiti s telesnimi produkti, kot je urin, blato. Toksini ostanejo v telesu in telo jih odloži najprej tam, kjer najmanj škodujejo. Namesto v notranje organe v kožo, lasišče. Pojavijo se lišaji, ekcem, lahko se pojavi herpes.

Erika Brajnik
Naturopatinja Erika Brajnik (Foto: osebni arhiv)

Lahko imamo tudi bolj mastne lase, prhljaj. Poleg tega lahko dobimo tudi kakšen kilogram ali dva več, ker so bile med prazniki potice, nisi mogel reči ne. To vse paše v ta praznični kontekst. Je pa potem dobro, da v novo leto pridemo polni energije, polni volje. Da lahko rečemo, super novo leto je, sedaj bom naredil nekaj novega. Ne pa, da smo popolnoma izčrpani.

Kje začeti?

S hrano. Hrana je energija, energija je življenje. Mi vsak dan potrebujemo dozo energije, da lahko oddelamo svoje obveznosti. Če nimamo energije, ne delamo z veseljem, ne uživamo življenja. Ker se trudimo in matramo pri vsaki stvari. Če si poln energije, pa stvari narediš z največjim veseljem. Okoli nas je veliko virusov in bakterij. Mi smo nanje lahko odporni, če je naš imunski sistem odporen. Naš imunski sistem je odporen, če ima v sebi malo toksinov. Ker toksini zavirajo absorbcijo vitaminov in mineralov. Če bo mene bolelo grlo in bom polna toksinov, bom spila limono, da bi mi ublažila bolečino v grlu, to ne bo enako učinkovito, kot če bi imela čisto telo. Ker toksini zavirajo absorbcijo.

Kako telo očistimo toksinov? Lahko s prečiščevanjem telesa?

Ne, prečiščevalna kura ne deluje. Zakaj ne? Če je telo utrujeno, so organi utrujeni in imajo malo energije. Da bi se prečistil, potrebuješ dosti energije. Zato moramo najprej okrepit telo in imunski sistem. S hrano in živili. Imamo določeno hrano, ki zabaše absorbcijo in zavira krepitev imunskega sistema. To so mlečni izdelki, vsi mlečni izdelki. Ti nam v tem letnem času, ko je zunaj 0 stopinj celzija ne pašejo. Nas zasluzijo in zakisajo. Tako da mlečne izdelke v tem času odstranimo in odstranimo tudi belo moko. Testenine tako izbiramo iz drugih mok, kot je pirina moka, ajdova moka, riževa moka.

Poleg tega odstranimo tudi kruh, četudi je narejen iz koruze. Dajmo stran ta hlebček kruha, ker je bilo med prazniki dovolj kruha, potice in smo se tega naužili. Kruh naredi kri bolj težko, bolj gosto in nam dejansko upočasni mikrocirkulacijo. Zato pride do te zabuhlosti, do dveh kilogramov več na trebuhu. To odstranimo tako, da jemo za zajtrk proseno kašo, ki nam lepo sproži mikrocirkulacijo in ni težka. Nam zredči kri. Za zajtrk lahko pojemo tudi sadje, kivi. Zdaj je odličen kivi za zjutraj. Spijemo lahko en deciliter ali dva ananasovega soka. To je sok, ki spet sproži mirkocirkulacijo. Dopoldan lahko dodamo tudi sok rdeče pese. Rdeča pesa je odlična, ima folno kislino, vse vitamine B, vitamin C, ima železo, magnezij, ogromno kalcija. Vsebuje veliko teh dobrih mineralov, ki se zelo dobro absorbirajo v telo. Rdeča pesa tudi malo prečisti črevesje in vse te kanalčke po črevesju čisti ter nam da dosti energije. Trenutno tudi sama delam to naturopatsko kuro, o kateri vam govorim. Tako da sem polna energije.

Potem smo zaključili s sadjem. Kar je bilo sadja, smo pojedli dopoldne. Za kosilo imamo žita. Riž, testenine - polnovredna, polnovredna, izbiramo med rdečim rižem, črni riž, basmati. Potem pa imamo popoldne prehrano bolj na bazi beljakovin in zelenjave. Lahko jemo ribe, stročnice, tudi meso. Zvečer zelenjava. Vsa zelenjava, mešana, kuhana, surova, po želji. Odvisno, kako kdo presnavlja. Nekdo, ki ima večji deficit želodca in težave z želodcem, bo imel bolj zelenjavo kuhano v sopari, drugi pa bo lahko jedel tudi surovo zelenjavo brez problema. Pravzaprav samo nekoliko obrnemo naš jedilnik na glavo in nam je že takoj lažje.

sok rdeče pese
Rdeča pesa je odlična, ima folno kislino, vse vitamine B, vitamin C, ima železo, magnezij, ogromno kalcija. Vsebuje veliko teh dobrih mineralov, ki se zelo dobro absorbirajo v telo. Rdeča pesa tudi malo prečisti črevesje in vse te kanalčke po črevesju čisti ter nam da dosti energije. (Foto: Profimedia)

So še kakšna priporočila?

Ja, da ne pijemo kave po kosilu, ampak spijemo eno kavo po zajtrku, mogoče največ še eno takoj dopoldne, do desetih, potem pa smo s kavo zaključili. Poleg tega, da ne uživamo sladic in sladkarij. Lahko imamo sladki del zjutraj, na primer proseno kašo, lahko si naredimo prosene palačinke iz prosene moke. Zraven dodamo lahko tudi malo cimeta, ker nam uredi inzulinsko nihanje, tako da popoldne ne bomo imeli več te želje po sladkem. Da ne bo tega občutka, da nam nekaj manjka. Ta občutek morda ostane od praznikov, ampak če se pravilno prehranjujemo, nas zapusti po nekaj dneh. Eno je, če hujšamo in nimamo energijo, drugo pa, če dosti jemo in imamo energijo. Takrat lažje obvladamo telo in mu popoldne lažje rečemo ne. Ne boš sedaj jedel sladkega, boš jutri zjutraj. Ker imamo energijo. Ko pa mi nimamo energije, ker nismo uživali hrane čez dan in rečemo telesu ne, nam reče: 'Kako ne? Jaz nimam energije, moram živeti.' Se počuti življenjsko ogroženega, ker nima energije in takrat mu težje rečeš ne. Zato pride do tega, da čez dan ne pojemo dovolj, nato pa bi zvečer pojedli vse. Zato ker se takrat telo počuti ogroženo, ker cel dan ni dobilo nič, delalo pa je, pokurilo pa je kalorije. Zato je bolj pametno dati dosti energije telesu zjutraj, dopoldan, ko je absorbcija 100%, popoldne bo telo zahtevalo manj, ker je že dobilo dovolj.

Kaj pa druge metode, kot so savna, vadba?

Energijo dobivamo skozi hrano in skozi vadbo. Vendar nobena vadba ne more nadomestiti energije hrane. Tako da moramo najprej začeti nekaj dni s hrano in šele nato z vadbo. Samo z vadbo se boš zelo težko prisilil k telovabi, ker ne boš imel energije. Vadba naj bo prilagojena vremenskim razmeram in letnemu času. Nekdo, ki ima manj energije, se bo težko izpostavljal mrazu, ker bo porabil dosti energije. Nekdo, ki ima že v osnovi dovolj vitalne energije, pa mu bo lepo iti ven. On bo s tem tudi pridobil novo energijo. Tisti, ki je nima, pa jo bo preveč izgubil na mrazu. Zanj so v tem času bolj primerne aktivnosti v zaprtem prostoru. Pozimi porabimo trikrat več energije kot spomladi in temu primerno se mora spremeniti tudi naš jedilnik.

Pomagajo tudi oblivi. Roke, noge, kot svetuje Kneipp. Nekdo, ki ima zabuhle noge, lahko to zelo dobro odpravi z mrzlimi Kneippovimi oblivi. Uporabljajte samo mrzlo vodo. Na ta način zelo dobro steče mikrocirkulacija. Z edino izjemno, da tega ne smejo delati ženske med menstruacijo. Vstanemo, telesna vadba, 5, 10 minut dovolj, oblivi in zajtrk. Tako nekako naj bi šlo. A nekaterim pozimi ne pašejo oblivi, ti so bolj primerni poleti. Infra savna je zelo dobra, ker krepi vse organe telesa in ni preveč agresivna, zato jo lahko priporočimo širokemu spektru ljudi. Lahko delamo tudi presličino kopel, ki je podobna savni. Za razliko od savne naredi še nekaj več. Krepi naša glavna filtra ledvica in jetra, da boljše odvedeta toksine iz telesa. Pri savni pa gredo toksini iz telesa preko kože. Kar je tudi super.

 

 

 

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kokosovo olje

Uporabljate kokosovo olje?

Uporabne povezave