23.07.2018
LJ
27° / 16°
Marihuana Lahko konoplja izboljša imunski sistem in zdravi raka? Joga Joga za dobro jutro Zob Zobozdravnik razkril živila, ki uničujejo naše zobe Kevin Ko se zdravnik odloči za spremembo ...

Poletna hrana, ki najbolj redi

Poletje je tu z njim pa pikniki, žari, sladoled in pivo. Vsekakor je prav, da se tem poletnim radostim ne odpovedujete, a če se zavedate, kako kalorična je nekatera poletna hrana, boste lažje upoštevali pravila zmernosti. Preverite, katera poletna hrana najbolj redi.

Sladoled
Se poleti pogosto hladite s sladoledom? Potem je dobro, da veste, da ima lahko kepica sladoleda tudi do 380 kalorij 1600 kJ energije in 22 gramov maščob. (Foto: iStockphoto)

Topli poletni dnevi so kot nalašč za piknike, za ohladitev s sladoledom in za mrzlo pivo. Prav zato mnogi pravijo, da se poleti kljub temu, da je več priložnosti za gibanje in za sveže sadje in zelenjavo, celo zredijo. Da temu ne bi bilo tako, je dobro vedeti, katero hrano je treba uživati zmerno.

Visoko kalorično meso na žaru

Čeprav je pečenje na žaru izjemno okusno in se mu mnogi ne morejo odpovedati, je slaba novica ta, da je visoko kalorično. Polkilogramski goveji zrezek lahko vsebuje kar 1540 kalorij ali 6500 kJ energije in 124 gramov maščobe. V primerjavi s hitro prehrano je to precej več, saj povprečen hamburger s sirom vsebuje 750 kalorij ali 3000 kJ energije in 45 gramov maščobe. Tudi svinjska in goveja rebra so polna kalorij, saj gre za najbolj mastne predele živali. Dobra novica pa je ta, da se mnogim kalorijam lahko izognete, če posežete po ledvični pečenki, piščančjih prsi brez kože in pusti govedini.

Telečja zarebrnica na žaru
Polkilogramski goveji zrezek lahko vsebuje kar 1540 kalorij ali 6500 kJ energije in 124 gramov maščobe. (Foto: iStockphoto)

Burek

Poletje je čas številnih zabav, ko se vmes pogosto okrepčamo z visoko kaloričnimi bureki, kebabi, pico ali hod dogom. Če si te jedi privoščite enkrat na mesec, večjih posledic ne boste čutili, če ti postanejo del vaše vsakodnevne prehrane, pa se bodo kilogrami kaj hitro nabrali. Burek s sirom namreč vsebuje približno 700 kalorij ali 2900 kJ energije, če boste posegli po mesnem bureku pa lahko prištejete še približno 100 kalorij ali 400 kJ energije več. Kebab vsebuje približno 900 kalorij ali 3700 kJ energije, pica nekoliko manj 720 kalorij ali 3000 kj energije, hod dog pa precej manj 250 kalorij ali 1000 kJ energije.

Solate z majonezo

Solata sama po sebi vsebuje zelo malo kalorij, a če ji boste dodali kalorični preliv iz majoneze ali si celo pripravili solato iz krompirja, potem veste, da ste zaužili pravo kalorično bombo. Majhna porcija (pol skodelice) porcija krompirjeve solate vsebuje 180 kalorij ali 750 kJ energije, če ji boste dodali majonezo, pa boste le s četrt skodelice majoneze (2,4 dl) v telo vnesli še dodatnih 360 kalorij ali 1500 kJ energije in 40 gramov maščob. Prav zato raje posegajte po zelenjavnih solatah, ki jih začinite z vinskih kisom in nekoliko olivnega olja.

Sladki koktajli

Sladki alkoholni koktajli se poleti vsekakor priležejo in sem ter tja si vsekakor lahko privoščite kakšnega. A ne pretiravajte! Pina colada na primer vsebuje od 250 do 500 kalorij ali 1000 kJ do 2000 kJ energije, Long Island pa 520 kalorij ali 2100 kJ energije. Namesto visoko kaloričnih pijač se lahko odločite tudi za vino, ki vsebuje veliko manj kalorij.

koktajl
Pina colada na primer vsebuje od 250 do 500 kalorij ali 1000 kJ do 2000 kJ energije, Long Island pa 520 kalorij ali 2100 kJ energije. (Foto: iStockphoto)

Sladke pijače

Ko je vroče, je izjemno pomembno, da v telo vnesete dovolj tekočine. A bodite previdni pri izbiri. S sladkimi napitki, energijskimi pijačami, sadnimi sokovi ali pivom boste v telo vnesli veliko sladkorja in kalorij. Veliko boljša izbira je torej voda, ki bo poskrbela za hidracijo, lepo kožo in lepo linijo.

Sladoled

Se poleti pogosto hladite s sladoledom? Potem je dobro, da veste, da ima lahko kepica sladoleda tudi do 380 kalorij 1600 kJ energije in 22 gramov maščob. Čokoladni milkshake pa celo do 720 kalorij ali 3000 kJ energije. Prav zato je veliko bolje, da poleti posežete po ohlajenem sadju, kot je na primer lubenica ali pa breskve in marelice.

Zredili se ne boste, če boste pri teh pregrehah zmerni in si jih boste privoščili vsake toliko časa. Tako nutricionisti priporočajo, da v primeru, da se udeležite piknika, kjer se pač ne 'šparate', naslednji dan uživate hrano bolj zmerno in si pripravite obroke z več zelenjave in z manjšo količino hrane.
 

Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani ? To lahko storite s klikom na

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 25
ADRR 20.07.2015 11:38:25
Pri članku me zmoti primerjava steak-a z burgerjem. Zadeva je neprimerljiva, saj je steak kombinacija beljakovin in maščob, ki jo telo veliko bolje sprejme kot še OH-je zraven (pri burgerju). Sploh pa če malo obrežeš steak, da dobiš pusto čisto meso, je steak ena velika beljakovinska bomba, ki jo priporočam vsakomur. Od steak-a (pa naj bo še tako velik) se ne boste zredili. Pazite samo, da zraven ne jeste OH priloge!!! Zelo pomembno! Kakšno svežo solato ali zelenjavo nasploh, to ja, ampak z OH-ji lahko vse uničite.
MTy 20.07.2015 17:22:31
Ne zavajaj ljudi!
ADRR 21.07.2015 07:55:14
@MTy: Zavajaj? Kakšen argument?
 
Ciymbalta 20.07.2015 07:56:07
Najboljša hrana je domača, ker če hraniš svinjo veš kaj ji daš za jest ko jo zakolješ veš kako meso ješ. Tako je tudi z drugo hrano domača je zakon..Ono ki prodajajo v trgovini je čist strup če pogledate sam na okajeno šunko je katastrofa med domačo šunko pa kupljeno. Ali pa mleko domače je stokrat boljše kot pa kupljeno. Pa še mleto meso če bi videli vsi kaj je to za mesa nikoli nebi jedli kupljeno mleto meso.Tako tudi delajo čevapčiče sam nesnaga.Sam tega nočejo povedat ker če bi bi trgovine propadle.Zato ljudje čim več jest domačo hrano ne kupljeno.
kundalinigirl 20.07.2015 12:09:26
točno tako,doma pridelana hrana je bolj zdrava,kot tista gensko spremenjena zelenjava in sadje iz trgovine,.... zato je pametno imeti svoj vrt z zelenjavo-pa še manj zapraviš v trgovini. če bi to več folka delal,bi vse trgovine propadle,.... samooskrba je rešitev, če hočeš biti zdrav/a in manj zapraviti v trgovini. zato jst že dolg časa ne hodim v McScheisse(Mcdonaldsa) jest,še ko sem bila majhna zmeraj ko sem šla tja jest sem bruhala,presenetljivo,ne? kot bi vedela, da je to vse gensko spremenjena hrana(mrtva hrana brez energije),ki mojem organizmu ne ustreza,ampak smo jo vsi takrat jedli ker je bila in. :D
Narcissa 20.07.2015 14:19:20
misskitty, res je, pametno je imet svoj vrt ... če ga imaš kje postaviti ;) če nimaš te sreče, da bi ravno imel v lasti hišo ali kakšnega strica, ki ima dovolj zemlje in lahko tam postaviš, nimaš kaj. bi ga imela z veseljem, ampak na balkonu imam glih lahko posajene 4 paradižnike in če mi bodo obrodili toliko paradižnikov, sem lahko srečna.
kundalinigirl 20.07.2015 16:23:08
@Narcissa: boljše to,kot nič.je res veliko dela s tem,ampak se splača vsaj zdravo ješ,oz veš kaj ješ. sploh fajn je rastline škropiti z biodinamičnimi škropivi,kot je sirotka ali čaji,boljše že kot toksična škropiva,ker potem je isto kot v trgovini. :D
procesoid 19.07.2015 22:47:49
madona, vsi tolk zdravo jeste in živite... pa ja ne boste umrli zdravi?
kundalinigirl 20.07.2015 12:06:34
ne gre se za to,umremo lahko tudi če jemo zdravo pa nas avto povozi. gre se za to,da jemo zdravo prehrano, da ne bomo bolni in da ne bo farmacija z nami služla na stara leta.
 
kundalinigirl 19.07.2015 21:18:41
Ravno burek,koktajle,meso na žaru in sladoled ima rada. Še dobro,da si to malokrat privoščim. In da drugače jem veliko zelenjave in sadja ter spijem velik vode pa tečem in plavam. :) Poleti itak najraje jem solate pa ribe na žaru ali lignje :) Zdrava solata ni z majonezo ali redilnimi prelivi,ampak z olivnim,konopljinim ali bučnim oljem in kisom.
sasee. 19.07.2015 18:34:36
bolj kot 22 g maščob je v sladoledu problematičen cuker ki ga je okol 30 g, ta pa redi
MTy 19.07.2015 23:47:13
Ne zavajaj ljudi...Redi LAHKO eno ali drugo. Nevem zakaj maščoba nebi redila :D Če poješ 500 kalorij na dan se ne boš z ničemer redil... Vsako dovajanje kalorij nad potrebami pa je že problematično, glede na to, da ima 1g maščobe dvakrat toliko kalorij kot ostala dva makro hranila lahko še toliko bolj prispeva k temu :)
sasee. 20.07.2015 06:19:19
Ko pojemo ogljikove hidrate sploh enostavne z visokim GI kot cukr je, se ti nemudoma razgradijo v glukozo. Glukoza preide v kri. Visoki nivoji glukoze v krvi so toksični, zato telo sprosti inzulin, ki odvečno glukozo »pospravi« na 2 glavni lokaciji. Prva je glikogen, ki se nahaja v mišicah in jetrih. Druga je adipozno tkivo (telesne maščobe).
luonatar 20.07.2015 07:26:33
M Ty.. klasicna prepričanje ljudi, ki vedo premalo in ki je zacel epidemijo fat free v Ameriki v 70h in pripeljal dp ekstremne debelost. Sicer so številke pravilne, ampak maščobe niso tak problem kot cuker, kot je napisal/a sasee
ADRR 20.07.2015 11:28:34
Se strinjam s sasee in luonatar. Cuker je večji problem. Pri sladoledu in sladicah nasploh pa je problematična kombinacija sladkorja in maščob, ki zelo hitro dvigne nivo insulina in se tako zelo hitro začne nalaganje teh kalorij v maščobne obloge.
MTy 20.07.2015 17:23:51
Jo ;)
pepcaXkunaverjeva 19.07.2015 18:29:58
pohvale za članek, saj je celulit največji sovražnik žensk. sicer pa je dovolj en sam nasvet: povpračni slovenec naj je tako, kot do sedaj, le 50 % manjše obroke. to je povsem dovolj za zdravo prehrano.
gangster03 19.07.2015 16:07:35
Če porabiš vse te kalorije,ki se jih pregrešiš,se ne boš zredu.
zimerman 19.07.2015 16:30:59
Probaj porabiti samo 1000 kalorij, pa boš videl koliko je treba fizičnega gibanja. Pa ni povprečnega človeka(kateri ni športnik ali kak težek fizični delavec), ki bi dnevno toliko porabil kot zaužije kalorij. Niti ni časa za to, ker potem bi lahko kar pustili službe. Tam od 3-4 tisoč kalorij dnevno zelo redko kdo porabi. Tako da te teze "jej toliko kot se giblješ" so bolj lari fari v resničnem življenju. Teoretično morda držijo, a realno so skoraj nemogoče. Sicer pa dokler so prisotne velike količine sladkorja, ki je glavni krivec za to, da ima danes vsaj 70% ljudi uničeno prebavo, ne bo kakšnega napredka.
ADRR 20.07.2015 11:32:17
Ja, kakor pravi zimerman je pravilo zgoraj sicer pravilno, ampak zelo težko ga je uskladiti z jedilnikom. Kalorij ne moremo gledati samo na splošno čez cel dan, ampak moraš obroke uskladiti s porabo. Torej na splošno recimo najboljši čas za pregrehe je pred ali po treningu, medtem ko pregreha pred spanjem gre direktno v maščobne obloge.
 
bohlojz 19.07.2015 13:34:12
kako lahko primerjate polkilogramski zrezek in hamburger?
STYLE100 19.07.2015 17:08:13
pava reč,hujšali bomo ozimi
bohlojz 19.07.2015 19:34:23
style,preberi začetek članka...
anejc13 20.07.2015 07:56:22
jas bildam ze deset let pa vam povem da komot pojem pol kilski snicl na zaru pa se za enkrat mam vedno trebusne vuni problem ni v mesu dobro glih reber pa krač itd teh masnih stvari ne ampak jem tudi čevape na žaru itd problem so oglikovi hidrati gazirane pijače tudi sadje ima preveč cukra in seveda mlečni izdelki. Č e ješ meso, ribe, jajce, sir...... dosti zelenjave in v jutranjih urah malo hidratov ali pred treningom to ne pomeni beli kruh ampak polnozrnate testenine itd in imas dosti kardia garantirano so rezultati vidni pa tut če enkrat na teden poješ kepico ali spiješ tri pire ;)
ADRR 20.07.2015 11:33:39
Res je anejc13. Dobro delaj še naprej.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Joga

Ste že kdaj vadili jogo?

Uporabne povezave