01.09.2016
LJ
28° / 13°
Pregled dojk Ena sprememba, s katero zmanjšate tveganje za raka dojk Leča 9 živil, ki bi jih nujno morala uživati vsaka ženska PZA - 3
Do zdravnika brez napotnice in čakanja!
Courtney Preživela je raka - potem pa še shujšala

Preprosto se znebite napihnjenosti!

Zdrav prebavni sistem je ključnega pomena za zdrav organizem in za to, da smo polni energije. Britanska nutricistka Robyn Youkilis pojasnjuje, kako se lahko na naraven način znebite napihnjenosti, bolečin zaradi prebave in neugodja v trebuhu.

Napihnjenost
Napihnjenost lahko nastane, ker jemo prehitro in prevelike količine hrane. Ker spijemo preveč sladkih pijač ali žvečimo žvečilne gumije. Sproži jo lahko tudi neravnovesje hormonov v telesu ali nediagnosticirana intoleranca na sladkor, gluten, predelano hrano, mlečne izdelke ali celo sicer zdrava hrana. (Foto: Thinkstock)

Zdrav prebavni sistem daje vse, kar si želimo – napeto, sijočo kožo, močne lase in nohte, veliko energije, dober spanec in celo normalen obseg pasu. A številni se spopadajo s prebavnimi težavami, ki so izjemno neprijetne in lahko prinesejo bolečine v trebuhu, napihnjenost, pridobivanje telesne teže. Nutricistka in strokovnjakinja za alternativno medicino Robyn Youkilis v svoji knjigi Go With Your Gut pojasnjuje, da v resnici škodujemo svoji prebavi vsakič, ko preskočimo obrok, ko pridemo domov sestradani in pojemo vrečo čipsa, ali ko pojemo sendvič, ko smo pod stresom ter spraznimo krožnik, ne da bi to sploh opazili.

Prebava
A radikalna sprememba jedilnika ni odgovor, je prepričana nutricistka. (Foto: Thinkstock)

Vse to se odraža na našem zdravju, količini energije, ki jo imamo, in na naši postavi. Pokaže se, ko smo preutrujeni, da bi šli na telovadbo ali jogo po službi ali ko moramo po kosilu spiti kavo, da bi ostali budni in lahko oddelali še nekaj ur. To je tisti močan občutek utrujenosti, ko komaj čakamo na vikend in ko se v nedeljo ne moremo dvigniti s kavča. A še bolj pomembno, tisti neprijetni občutek napihnjenosti, zaradi katerega ne moremo in ne moremo izgubiti odvečne telesne teže.

Napihnjenost lahko nastane, ker jemo prehitro in prevelike količine hrane. Ker spijemo preveč sladkih pijač ali žvečimo žvečilne gumije. Sproži jo lahko tudi neravnovesje hormonov v telesu ali nediagnosticirana intoleranca na sladkor, gluten, predelano hrano, mlečne izdelke ali celo sicer zdrava hrana. A radikalna sprememba jedilnika ni odgovor, je prepričana nutricistka: ''Prepričana sem, da ne glede na to koliko diet poskusimo, koliko izdelkov za izgubo telesne teže kupimo, ne glede na to ali se postimo, pijemo juhe, sokove ali kar koli drugega, bomo postajali le vedno bolj nejevoljni in vedno bolj napihnjeni, dokler ne prenehamo s tem. Namesto tega svetujem tri korake, ki vam bodo pomagali rešiti vaše težave brez diete. Vse, kar morate storiti je, da razmišljate o tem, kaj jeste, dihate in najpomembnejše – žvečite. Do 150-krat na grižljaj.''

''Dobra novica je, da je moj nasvet preprost in da si ga vsakdo lahko privošči,'' nadaljuje. ''Pri tem pa ti ni treba pozabiti na tvojo najljubšo restavracijo ali se izogibati kruhu za vedno. Namesto tega se osredotočiti na svoje dobre prebavne navade, da bi ozdravili svoje telo od znotraj navzven. Videti boste bolj vitki in bolj zdravi.''

Pomislite, preden jeste

Goltanje piškotov, medtem ko berete revijo, gledate televizijo ali delate na računalniku, privede do tega, da jemo, ko o tem ne razmišljamo. Ko ste emocionalni jedec ali jeste predvsem, ko ste pod stresom, privede do tega, da telo ne prepozna pravočasno, kdaj ste siti. Zaradi tega lahko zaužijete veliko več hrane, kot bi jo, če bi jedli osredotočeni na svoj obrok. Na ta način bi prav tako jedli počasneje, hrano večkrat prežvečili in bili ob koncu obroka siti.

Zato si vzemite čas za hrano. Ustavite se in se vprašajte, kdaj bi radi jedli? Vaše telo zahteva meso, solato, ogljikove hidrate? Si želite sladko, slano ali začinjeno hrano? Osredotočite se na svoj obrok in na ta način boste lažje izbrali hrano, ki je zdrava in s katero boste svoje telo pravilno nahranili, hkrati pa boste prebudili tudi svojo prebavo in telesu pomagali pri presnovi.

Skušajte čim več svojih obrokov pojesti s čim manj motilnih dejavnikov. Med službo si določite čas za kosilo in se takrat obkrožite z družbo, ki vam bo pomagala pregnati stres, ki se je nabral skozi dan. Nato se osredotočite na hrano, prepoznajte njeno teksturo, okus, vonj in kako se ob hrani počutite. Ta proces lahko pričnete najprej le ob enem obroku, ki vas bo sčasoma privedel do bolj zavestnega prehranjevanja.

Hrana
Pomislite preden jeste. Svoje obroke pa skušajte jesti brez številnih motečih dejavnikov. (Foto: Thinkstock)

Globoko vdihnite

Znanstveno je dokazano, da stres in čustveni nemir vplivata na nivo hormona stresa kortizola v telesu. Ta moti raven sladkorja in sposobnost možganov za nemoteno komunikacijo s prebavnim sistemom. To pojasni tudi, zakaj sta apetit in prebava prav tako močno občutljiva na naše razpoloženje.

A imamo vpliv na to, kako naše telo reagira na hrano. Že s preprosto dihalno vajo, ki nas lahko v trenutku razbremeni stresa in prinese boljšo prebavo. Dihalne vaje so ena najpreprostejših načinov, da umirimo svoje misli in odženemo skrbi dneva. Zaradi stresa so naši vdihi običajno krajši in bolj plitvi. Ko upočasnimo dihanje in naredimo več globokih vdihov in izdihov, odvržemo stres z ramen in kri napolnimo s kisikom – ta nato nahrani ves prebavni sistem.

Tako si preprosto v nekaterih delih dneva vzemite nekaj trenutkov za nekaj globokih vdihov in izdihov. Najbolje, da pred obroki in svoje telo pomirite pred hranjenjem.

Dihanje
Preprosta dihalna vaja z globokimi vdihi in izdihi nas lahko razbremeni stresa in omogoči boljšo prebavo. (Foto: Thinkstock)

Dobro prežvečite hrano

V hitrem tempu življenja, ki ga danes živimo, lahko hitro izgubimo občutek, koliko moramo prežvečiti hrano, da bi usta uspešno opravila svojo nalogo. Slina vsebuje pomembne prebavne encime, ki lahko pričnejo delovati le, če hrana nekaj časa ostane v ustih, preden jo pogoltnete. Žvečenje prav tako hrano razdrobi na majhne kosce in pomaga encimom v slini prodreti v hrano in pravilno pričeti prvi korak prebave. Na ta način lahko telo iz hrane prejme minerale in druga hranila, ki jih hrana vsebuje. Če boste hrano pogoltnili prehitro, boste izpustili polovico prebavnega procesa.

Ko slabo prežvečena hrana vstopi v prebavni sistem, lahko sproži verigo procesov in poveča stres na telo. Organi, ki bi morali opravljati ključne funkcije, so pozvani k pomoči pri prebavi. Odzovejo se z vnetnim odgovorom, vaše telo pa nanje odgovori s proizvajanjem plinov, povzročanjem napihnjenosti in zgage. V resnici gre pri večini primerov napihnjenosti za pline, ki se ustvarjajo zaradi neprebavljene hrane.

Nekateri strokovnjaki svetujejo, da ugriz hrane prežvečite do 150-krat, a vam ni treba šteti ugrizov. Preprosto se navadite, da žvečite hrano, dokler iz nje ne nastane tekoča zmes. Tudi juha in smoothiji morajo nekaj časa ostati v ustni votlini, preden jih pogoltnete. Pomembno je, da tudi ti pridejo v stik s prebavnimi encimi v slini.

Krožnik
Uživajte manjše porcije večkrat na dan. (Foto: Thinkstock)

Ne pretiravajte s hrano

Ne jejte do mere, ko boste siti, a dokler ne boste več lačni. Zadovoljen želodec je želodec, ki ima dovolj prostora, da hrano nekoliko premeša, saj jo tako lažje prebavi. Prav zato ne pretiravajte s količinami. Raje jejte večkrat na dan po malo.

Shujšajte od znotraj

Napihnjenost zmanjšajte tako, da pijte vodo, ki je prepojena z naravnimi diuretiki ali razstrupljevalci. Kumara ali limona sta odlična izbira, saj delujeta bazično na naše telo, medtem ko kajenski poper in ingver spodbudita delovanje presnove in pomagata odvajati vodo iz organov.

Opazujte se

Se vaša prebava uniči, ko greste na potovanje? Je povezana z vašo službo in stresom v službi? Opazujte situacije, ob katerih se pojavijo težave, saj je morda vzrok vaših težav preprost in izhaja iz navade, ki vam ne ustreza. Vzrok za počasno prebavo je lahko še premalo zaužitih vlaknin – zelenjava, sadje, oreščki, polnozrnate žitarice -, premalo spite tekočine, pomanjkanje fizične aktivnosti, včasih so vzrok lahko tudi zdravila, ki jih jemljete. Opazujte, kaj vašemu telesu ne ustreza, jejte z mislijo na svoj obrok in skušajte jesti, ko ne boste pod stresom.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 12
 
horhinjo 09.02.2016 08:30:48
Kaj pa članek iz Preverjeno ko so povedali da so vsa ta prehranska dopolnila navaden blef in zavajanje ljudi!
slovenc79 03.02.2016 19:50:11
sprdiš se, pa je. najbolj naravna stvar na svetu. samo naša "inteligentna" družba tega ne tolerira.
Slovenec-slovencu=pes 03.02.2016 16:06:04
Odlično! Za en grižljaj porabiš 3 minute in drobiž(150 x prežvečit cca 3+ min). Če pogledaš, da imaš za obrok malo večji zrezek, malo krompirja s kuhano zelenjavo in solato gre za cel obrok cca ena ura. prvo kot prvo kdo ima danes čas prebit na kosilu eno uro, kot drugo komu se da jest marzlo hrano. Do sedaj je bilo za dobro prebavo priporočljivo hrano prežvečiti med 20 in 25 krat. od kje vam sedaj 150 krat pa res nimam pojma.
abigail 03.02.2016 18:30:17
Saj ti je namig spodaj, treba je menjati sistem!!!
HumanNOTsheep 03.02.2016 14:08:10
želimo REFERENDUM o ZAMENJAVI SISTEMA !!!!
slovenc79 03.02.2016 19:50:51
prej referendum o zamenjavi državljanov. pri pravih ljudeh bi vsak sistem deloval.
HumanNOTsheep 03.02.2016 14:08:08
želimo REFERENDUM o ZAMENJAVI SISTEMA !!!!
abigail 03.02.2016 18:29:12
Res je. V tem sistemu, ki ga imamo sedaj, je popolnoma nemogoce jesti pravilno...
HumanNOTsheep 03.02.2016 14:08:05
želimo REFERENDUM o ZAMENJAVI SISTEMA !!!!
HumanNOTsheep 03.02.2016 14:08:03
želimo REFERENDUM o ZAMENJAVI SISTEMA !!!!
HumanNOTsheep 03.02.2016 14:08:01
želimo REFERENDUM o ZAMENJAVI SISTEMA !!!!
 
martial 03.02.2016 13:44:28
Odličen članek!
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kopalke

Si po kopanju preoblečete kopalke?

Uporabne povezave