18.11.2017
LJ
/ 4°
Nespečnost Vas muči nespečnost? Preverite, kako si lahko pomagate! Zgaga Izogibajte se tem živilom, če se spopadate z zgago! Preverite, kako si hitro pomagati! Kava Kava vas lahko obvaruje pred to pogosto boleznijo Prostata Revolucionarno zdravljenje raka prostate, in to popolnoma brez operacije

Preverite, ali se redite zaradi hormonov

Začeli ste se gibati, menite, da ne pretiravate s hrano ... Toda odvečni kilogrami kar ne izginejo. Ti pa obremenjujejo vaše telo in s tem povzročajo slabo počutje ter škodijo vašemu zdravju. Morda se vaši kilogrami nabirajo zaradi hormonov.

Mafini
Da se ne bi redili zaradi hormona inzulina, uživajte čim manj sladkorja in procesirane hrane. (Foto: Thinkstock)

1. Hormona lakote in sitosti

Hormon grelin je hormon lakote, saj povečuje apetit, ko telo potrebuje energijo. Njegova protiutež je hormon leptin, ki možganom sporoči, da ste siti. Oba hormona naj bi delovala tako, da užijete ravno prav hranil, a če za svoje telo niste vedno lepo skrbeli, sta lahko v neravnovesju. Takrat morate njuno delovanje spet uravnati. Kako to dosežete? Seveda se morate truditi prehranjevati zdravo. Poleg tega še posebej pazite, da uživate dovolj beljakovin in se izogibate slabim maščobam. Beljakovine imajo celo zmožnost, da v prebavnem sistemu zmanjšajo proizvodnjo hormona grelina, zato smo manj lačni. A pozor: če boste pretiravali z vnosom beljakovin, si usluge ne boste naredili, ker to izniči njihov dober učinek.

Trebuh
Kako na težo vplivajo hormoni? (Foto: Thinkstock)

2. Hormon, ki uravnava sladkor

Sladkor uravnava hormon inzulin, ki ga po navadi povezujemo s sladkorno boleznijo. Tudi ta hormon je lahko vzrok za nabiranje odvečne teže, ki se je nikakor ni mogoče znebiti. Trebušna slinavka ta hormon proizvaja, da bi lahko telo prebavilo sladkor. A če je inzulina v krvi preveč, se lahko zredite. To lahko preprečite tako, da zmanjšate uživanje sladkorja pa tudi procesiranih jedi (denimo belega kruha). Inzulin deluje tudi tako, da pomaga celicam absorbirati glukozo, ki jo te nato uporabijo kot energijo. A če morate izgubiti odvečne kilograme, si ne želite, da maščobne celice hranijo preveč energije.

3. Ženski hormon 

Žensko telo s starostjo proizvaja vse manj hormona estrogena. Posledica njegovih manjših ravni je hitrejše nabiranje odvečnih kilogramov. Soja je sicer zdrava, a vsebuje fitoestrogen. To je snov, ki še bolj zmanjša delovanje normalnega estrogena, zato je priporočljivo, da se ženske s staranjem, če imajo težave s kilogrami, začnejo soji malo izogibati.

Soja
S starostjo je priporočljivo, da ženske uživajo manj soje. (Foto: Thinkstock)

4. Hormon stresa 

Hormon, ki se izloča, ko smo v stresu, prav tako lahko povzroči nabiranje odvečne teže. Takrat tudi raje posežemo po hrani, ki je nezdrava, bolj sladka, slana ali mastna, saj nam takšna hrana predstavlja tolažbo. Če, ko smo v stresu, pijemo veliko kave, pa se raven stresnega hormona še poveča, zato takrat pazite, da s kavo ne pretiravate. 

5. Ščitnični hormon

Če skrbite za zdravo prehrano, se ne prenajedate in se gibate, a imate kljub temu težave z odvečnimi kilogrami, bi bilo morda pametno preveriti, da ni kaj narobe s hormoni ščitnice. Nabiranje odvečne teže je simptom, kadar so ti premalo aktivni.

Kava
Ste v stresu? Nikar ne spijte preveč kave, ker je učinek hormona stresa potem še slabši. (Foto: Thinkstock)
Jajca
Mislite, da imate prevelik apetit? Preverite, ali užijete dovolj beljakovin. (Foto: Thinkstock)

 

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 1
Ementalc 06.01.2017 14:47:35
Davek na sladkor je potreben, da bi ljudje končali kupovat sr...ja od hrane.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako najbolj učinkovito okrepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave