27.08.2016
LJ
30° / 13°
Glavobol Ublažite glavobol brez zdravil Trebuh Neverjetno preprost nasvet, kako porabiti več kalorij Požrešnost Kako se upreti želji po sladkem? Patrick 'Nekatere stvari so bolj grozne kot smrt'

Odpravlja odvečne kilograme, krepi odpornost, izboljšuje prebavo ...

12 pozitivnih učinkov kokosovega olja

Kokosovo olje je znano po svojih številnih pozitivnih učinkih na zdravje. Uporabljate ga lahko pri kuhanju, peki, nekateri pa ga jedo kar z žlico – še posebej, če gre za organsko ekstra deviško olje, ki je hladno stiskano.

Kokosovo olje
Kokosovo olje je zdravilno za vaše zdravje, saj izboljšuje prebavo, krepi imunsko odpornost, pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov in skrbi za zdravo kožo. (Foto: Thinkstock)

Kokosovo olje slovi po svojih pozitivnih učinkih na zdravje. Ker zmanjšuje apetit, vam lahko pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov, podari vam dovolj energije za številne dnevne obveznosti, pozitivno deluje na vašo prebavo, krepi imunski sistem in dela čudeže, če ga nanesete na lase, nohte ali kožo. Kokosovo olje lahko dodate različnim jedem ali ga uporabite pri kuhanju in peki. Izberite predvsem organsko ekstra deviško kokosovo olje. Tu pa je nekaj dokazanih dejstev, zakaj je v svoj jedilnik priporočljivo vključiti kokosovo olje.

Kokos - 3
Ljudstvo Tokelauans iz Nove Zelandije se v glavnem prehranjuje s kokosom. A v tej kulturi so neverjetno dobrega zdravja in pravzaprav ne poznajo srčno-žilnih bolezni. (Foto: Profimedia)

1. Vsebuje kombinacijo maščobnih kislin, ki imajo zdravilne lastnosti

V preteklosti je bilo kokosovo olje po krivem obtoženo za nezdravo, saj vsebuje nasičene maščobe. Pravzaprav je kokosovo olje eden najbogatejših virov nasičenih maščob, saj vsebuje skoraj 90 odstotkov nasičenih maščobnih kislin. A nove raziskave kažejo, da nasičene maščobe niso škodljive. Številne velike študije, ki so vključevale na tisoče ljudi, so dokazale, da je ideja o mašenju žil zaradi nasičenih maščob neresnična. Poleg tega kokosovo olje ne vsebuje enakih nasičenih maščob, kot jih vsebuje sir ali zrezek, ampak vsebuje tako imenovane srednje-verižne trigliceride (MCT), ki so maščobne kisline srednje dolžine.

Večina maščobnih kislin v prehrani pa je dolgo-verižnih. Srednje-verižne maščobne kisline (MCT) v kokosovem olju presnavljamo drugače kot dolgoverižne. Gredo naravnost v jetra, kjer se jih porabijo kot takojšen vir energije ali se spremenijo v tako imenovana ketonska telesa, ki imajo terapevtski učinek na možgane in lajšajo simptome pri epilepsiji ali Alzheimerjevi bolezni.

2. Ljudstva, ki uživajo veliko kokosovega olja, so med najbolj zdravimi na planetu

Kokos je za zahodni svet eksotičen sadež, ki ga večinoma uživajo ljudje, ki radi skrbijo za zdrav življenjski slog. Kljub vsemu pa je na številnih delih sveta kokos del vsakodnevne prehrane, s katero se prehranjujo že stoletja. Ljudstvo Tokelauans iz Nove Zelandije se v glavnem prehranjuje s kokosom. Več kot 60 odstotkov svojih kalorij prejmejo iz kokosa in so zato največji uživalci nasičenih maščob na svetu. A v tej kulturi so neverjetno dobrega zdravja in pravzaprav ne poznajo srčno-žilnih bolezni, ki za zahodni svet veljajo kot najpogostejši vzrok smrti.

Drug primer so ljudstvo z otroka Kitava, kjer prav tako pojedo veliko kokosa in so odličnega zdravja. K temu zagotovo lahko prištejemo tudi druge dejavnike, kot so manjša količina stresa, onesnaženja, življenje z naravo, a tudi uživanje zdrave hrane je eden izmed njih.

Izklesan trebuh - 2
Pomaga kuriti maščobo na trebuhu, zmanjšuje apetit in znižuje telesno težo. (Foto: Thinkstock)

3. Kokosovo olje povečuje porabo energijo in pomaga kuriti kalorije

Debelost je eden največjih zdravstvenih problemov sodobnega sveta. Čeprav nekateri menijo, da je debelost povezana s količino vnešenih kalorij, pa so drugi prepričani, da je bolj pomemben vir kalorij. Različna hrana namreč različno vpliva na naše telo in hormone, zato vsaka kalorija ni enaka drugi. Kot so pokazale raziskave, denimo srednje-verižni trigliceridi (MCT) v kokosovem olju bolj povečajo porabo energije kot enaka količina kalorij dolgo-verižnih maščobnih kislin.

Ena izmed študij je odkrila, da od 15 do 30 gramov MCT na dan poveča porabo energije v 24-ih urah za 5 odstotkov, kar predstavlja okoli 120 porabljenih kalorij na dan (502 kJ energije). Čeprav se ne sliši veliko, pa na dolgi rok to pomeni, da vam uživanje kokosovega olja lahko pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov.

Ko ste utrujeni in bi zato posegli po slaščicah ali drugi nezdravi hrani, lahko nezdrav prigrizek nadomestite z žlico kokosovega olja, in opazili boste, da boste pridobili energijo, ki jo potrebujete, hkrati pa se ne boste redili. Kokosovo olje bo namreč ublažilo željo po sladkem in vas nahranilo s potrebno energijo.

Prebava
Kokosovo olje izboljšuje prebavo, saj uničuje škodljive glivice, bakterije in viruse, ki lahko motijo prebavo. (Foto: Thinkstock)

4. Lavrinska kislina v kokosovem olju uničuje škodljive bakterije, viruse in glivice

Skoraj 50 odstotkov maščobnih kislin v kokosovem olju predstavlja zdravilna lavrinska kislina, ki je poznana po tem, da uničuje škodljive bakterije, viruse, glivice in preostale parazite. Ko kokosovo olje med prebavo pride v stik s prebavnimi encimi, pa se oblikujejo še monogliceridi imenovani monolavrini. Ti prav tako telo varujejo pred škodljivimi pantogeni v prebavnem traktu.

Kokosovo olje se je tako izkazalo za učinkovito pri blaženju glivičnih okužb, kot je den imo razgrast glivice kandide, hkrati pa tudi pri uničevanju nevarne bakterije Staphylococcus.

5. Kokosovo olje zmanjšuje občutek lakote

Kokosovo olje zmanjšuje občutek lakote. To bi lahko bilo povezano z načinom presnove maščobnih kislin, saj imajo ketonska telesa vpliv na zmanjšanje občutka lakote. Manjše študije so pokazale, da so pacienti, ki so zaužili večje količine kokosovega olja v enem obroku, v naslednjem obroku pojedli občutno manj kalorij.

V eni izmed študij je 6 zdravih moških uživalo različne količine srednje in dolgo-verižnimih trigliceridov. Moški, ki so zaužili več srednje-verižnih trigliceridov, ki so tudi v kokosovem olju, so v povprečju zaužili 256 kalorij/1070 Kj manj na dan kot preostali.

V drugi študiji so opazovali 14 zdravih moških, ki so za zajtrk pojedli veliko srednje-verižnih trigliceridov (MCT), za kosilo pa zaradi tega pojedli občutno manj kalorij kot tisti, ki so pojedli manj srednje-verižnih gliceridov.

Čeprav so bile študije majhne in izvedene v kratkem časovnem obdobju, pa bi bil učinek na telesno težo večji, če bi udeležence opazovali več let. Maščobne kisline v kokosovem olju tako zavirajo apetit, s tem pa na dolgi rok pomagajo do zdrave telesne teže.

6. Kokosovo olje lahko pomaga pri izgubi maščob na trebuhu

Ker kokosovo olje zmanjšuje apetit in spodbuja kurjenje maščob, pomaga zmanjšati telesno težo. Kot kaže, pa je še posebej učinkovit pri zmanjševanju maščob na trebuhu – tisti maščobi, ki je najbolj škodljiva in povezana s številnimi boleznimi zahodnega sveta. Obseh pasu je namreč pomemben pokazatelj količine maščob v predelu trebuha in na notranjih organih v tem predelu.

Čokolada - 4
Kokosovo olje zmanjšuje občutek lakote. To bi lahko bilo povezano z načinom presnove maščobnih kislin, saj imajo ketonska telesa vpliv na zmanjšanje občutka lakote. (Foto: Thinkstock)

Študija, ki je vključevala 40 žensk s trebušno debelostjo, je pokazala, da je 12 tedensko uživanje prehranskega dodatka s 30 ml kokosovega olja dnevno, močno zmanjšalo obseg pasu pri ženskah s trebušno debelostjo ter znižalo njihov indeks telesne mase.

Druga študija, ki je vključevala 20 debelih moških, je prav tako pokazala zmanjšan obseg pasu v povprečju za 2,86 centimetra po 4 tedenskem jemanju 30 ml koksovega olja na dan.

Pacienti v študiji niso telovadili in niso spremenili drugih prehranjevalnih navad. Maščobo na trebuhu so izgubili izključno le z dodajanjem kokosovega olja svoji prehrani.

7. Izboljšuje prebavo

Kokosovo olje telesu pomaga pri absorbciji določenih hranil, kot je magnezij, kalcij in nekaterih vitaminov. Izboljša zdravje črevesja in znižuje raven želodčne kisline, ki lahko vodi do vnetij, slabe prebave in sindroma razdražljivega črevesa. Protimikrobne snovi v kokosovem olju pa uničujejo škodljive bakterije in parazite v črevesju, ki povzročajo slabo prebavo.

8. Za lepe lase, nohte in kožo

Kokosovo olje lahko nanesete tudi na kožo. Površino kože bo varovalo pred umazanim prahom, glivicami, bakterijami in virusi, ki se usedejo na kožo. Nanos na kožo pa pomaga tudi kožo in jo varuje pred škodljivimi zunanjimi vplivi, kot so na primer ultravijolični žarki. Študija je pokazala, da lahko deluje kot blaga sončna krema, saj blokira okoli 20% škodljivih sončnih žarkov. Nanesete ga lahko tudi na lase in s tem preprečite lomljenje las ter lasem povrnete lesk. Nekateri ga uporabljajo tudi za krepitev nohtov, da so manj lomljivi.

Kokos
Kokosovo olje lahko nanesete tudi na kožo. Kožo bo navlažilo in varovalo pred škodljivimi vplivi okolja. (Foto: Thinkstock)

9. Proti slabemu zadahu

Ker uničuje bakterije, lahko prepreči tudi slab zadah. Žlica kokosovega olja lahko zmanjša število škodljivih bakterij v ustni votlini, s tem pa prepreči neprijeten zadah in varuje zdravje ustne votline.

10. Varuje pred srčno-žilnimi boleznimi

Kokosovo olje je bogato z nasičenimi maščobami, ki ne škodujejo krvni sliki, kot so številni dolgo mislili. Naravne nasičene maščobe v kokosovem olju povečujejo nivo dobrega HDL holesterola in znižujejo nivo slabega HDL holesterola v krvi. Na ta način ščitijo splošno zdravje, zmanjšujejo tveganje za bolezni srca in ožilja in preprečujejo krvne strdke.

V eni od študij so opazovali 40 žensk in pokazalo se je, da se jim je po rednem uživanju kokosovega olja zmanjšal nivo slabega LDL holesterola v krvi, medtem ko se je povečal nivo dobrega HDL holesterola. Obstajajo tudi študije na podganah, ki kažejo, da kokosovo olje zmanjša nivo trigliceridov v krvi in LDL holesterola ter poviša nivo HDL holesterola ter izboljša faktorje strjevanja krvi in nivo antioksidantov.

Srce
Naravne nasičene maščobe v kokosovem olju povečujejo nivo dobrega HDL holesterola in znižujejo nivo slabega HDL holesterola v telesu. Na ta način ščitijo splošno zdravje, zmanjšujejo tveganje za bolezni srca in ožilja in preprečujejo krvne strdke. (Foto: Thinkstock)

11. Maščobne kisline v kokosovem olju se spremenijo v ketone, ki zmanjšujejo epileptične napade

Tako imenovana ketogena dieta (nizka vsebnost ogljikovih hidratov, visoka vsebnost maščob) se trenutno preučuje za zdravljenje številnih motenj. Najboljši rezultati so se do sedaj pokazali pri zdravljenju epilepsije.

Prehrana, ki vključuje uživanje majhne količine ogljikovih hidratov in velike količine maščob, vodi do občutnega povečanja koncentracije ketonskih teles v krvi. Iz še ne poznanega razloga, ta prehrana močno zmanjša stopnjo napadov pri epileptičnih otrocih. Celo pri tistih, ki jim niti zdravila niso pomagala. Ker telo srednje-verižne trigliceride (MCT) v kokosovem olju takoj pošlje v jetra, kjer se spremenijo v ketonska telesa, ga vse pogosteje uporabljajo pri pacientih z epilepsijo, da bi spodbudili ketozo in dovolili nekoliko več ogljikovih hidratov v prehrani.

12. Izboljšuje delovanje možganov, varuje pred Alzheimerjevo boleznijo

Alzeimerjeva bolezen je najpogostejša vrsta demence, ki se navadno pojavi v starejši dobi. Kot kaže, gre za zmanjšano sposobnost porabe glukoze za energijo v določenih predelih možganov. Ketonska telesa pa lahko možganom prinesejo več energije in raziskovalce je zanimalo, ali lahko zagotovijo alternativni vir energije za te predele možganov in tako ublažijo simptome pri pacientih z Alzheimerjevo boleznijo.

V študiji leta 2006 se je pokazalo, da je pri pacientih z blago obliko Alzheimerjeve bolezni, ki so uživali srednje-verižne trigliceride, prišlo do takojšnjega izboljšanja možganskih funkcij. Nekater druge študije so podprle ta odkritja in trenutno bolj podrobno preučujejo terapevtski vpliv srednje-verižnih trigliceridov na bolnike s to obliko demenco.

Študije so torej pokazale, da lahko maščobne kisline v kokosovem olju spodbudijo nivo ketonov v krvi, s tem pa dovedejo energijo v možganske celice pri pacientih z Alzheimerjevo boleznijo. Na ta način pa ublažijo njihove simptome.

 

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 6
 
jankoa 17.01.2016 13:44:13
Tara Zupančič v sosednjem prispevku ne potrebuje nobenega detoxa. Sama reklama. Zdravo jejmo, pa ne bo potrebno teh reči jesti, ker itak nič ne pomagajo.
intimnanega 14.01.2016 12:39:14
pomaga pri hujšanju my ass.je bolj zdravo za pripravo jedi, za hujšanje pa dvomim da je
 
Bananistanec 14.01.2016 09:32:37
Reklama za zdravo uvoženo ?
 
420 14.01.2016 08:55:37
Več kot 60 odstotkov svojih kalorij prejmejo iz kokosa in so zato največji uživalci nasičenih maščob na svetu nenasičenih verjetno
papillon34 14.01.2016 20:20:05
NASIČENE; NASIČENE! Kakšne maščobe tvori naše lastno telo? Tudi nasičene. Ali še kdo verjame v mumbojumbo ki je bil efikasen vzvod za margarina posel?
MUNGATUMBA 14.01.2016 08:25:25
zanimivo- polonezijci in vsi ostali, kjer je to olje v uporabi so v večini debeluhi.. :-(
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kopalke

Si po kopanju preoblečete kopalke?

Uporabne povezave