11.12.2018
LJ
/ -3°
Hiša Kje živite? Tudi to lahko vpliva na zdravje Tofu Živilo, ki pomaga preprečiti kap Srce Kaj o vas pove hoja po stopnicah? kašelj Neverjetno, kaj je izkašljal moški

Vitamina D: Ga pojeste dovolj?

Vitamin D je pomemben vitamin, saj krepi imunski sistem in nas varuje pred boleznimi srca in ožilja, kapjo in pred nekaterimi oblikami raka. Bolje ga poznamo tudi kot vitamin, ki preprečuje zlome kosti in krepi zdravje zob. Ker je v tem času manj sončnih dni in nam pogosto primanjkuje vitamina D, je dobro, da vemo, kako ga lahko pridobimo.

Losos
S tem pomembnim vitaminom so bogate polnomastne ribe, kot je losos, skuša, slanik, sardine. Vsebujejo ga tudi jajca, rdeče meso, jetra in ribje olje. (Foto: Thinkstock)

Vitamin D se v telesu naravno tvori, ko smo izpostavljeni sončni svetlobi. Pridobimo pa ga tudi s prehrano. Ker je jeseni in pozimi manj sončnih dni, je dobro, da zaužijemo več živil, ki vsebujejo vitamin D. S tem pomembnim vitaminom so bogate polnomastne ribe, kot je losos, skuša, slanik, sardine. Vsebujejo ga tudi jajca, rdeče meso, jetra in ribje olje. Prav zato je dobro, da jih vključujemo v svojo prehrano. Še posebej v času gripe in prehlada, saj je znano, da vitamin D krepi imunski sistem in zmanjšuje tveganje za okužbo z virusi in bakterijami.

Sončenje
Vitamin D se v telesu naravno tvori, ko smo izpostavljeni sončni svetlobi. (Foto: Thinkstock)

Ko je dovolj sončne svetlobe, lahko telo samo ustvari dovolj vitamina D, katerega naloga je tudi nadziranje absorbcije in nalaganja kalcija in fosforja v kosti in zobe. Telo vitamin D poleti, ko je dovolj sonca, shranjuje v maščobne celice in mišice in si pripravi zalogo za jesenske in zimske dni. Prav zato mnogi strokovnjaki priporočajo, da se poleti naužijemo sonca in si tako ustvarimo dovoljšnjo zalogo vitamina D. Če telesu zmanjka zalog, začne kalcij črpati iz kosti, kar pa poveča nevarnost za zlome in izgubo kostne gostote.

Kljub vsemu velja opozorilo, da se tudi poleti ne smemo prekomerno izpostavljati soncu. Sončni svetlobi se izpostavljajmo predvsem zgodaj zjutraj in zvečer, ko UV sevanje ni premočno. Dovolj je tudi že nekaj minut na dan. Paziti je treba, da ne pride do opeklin in da se sončimo postopoma. Prekomerna izpostavljenost soncu povzroči opekline na koži, ki že pomenijo poškodbo kože. Prav zato je treba najti pravo mero pri sončenju.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 1
 
LeoLan 25.11.2016 13:19:53
Ah, nepodpisani in delno prepisani članki. Za zadovoljitev potreb po vitaminu D3, bi morali odrasli vsak dan pojesti po dve dobri porciji masnih rib ali pojesti več kot 50 rumenjakov ali popiti skoraj 100 litrov mleka. S prehrano lahko zadovoljimo le do 10 % dnevnih potreb po D3. V zimskem času D3 primanjkuje 95 % prebivalstva. Praktično imamo le dve izbiri: solarij ali prehransko dopolnilo, raje drugo.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave