18.12.2017
LJ
/ -2°
Možgani Preprosta navada, ki zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen Voda Že poznate 1-mesečni sladkorni detoks in vse njegove prednosti? Maščoba 4 bolezni, ki jih lahko zavremo tudi naravno Čokolada Kaj se zgodi s telesom, če samo za 9 dni prenehamo uživati sladkor?

Za popolno telo skočite na kolo!

Kolesarjenje je še posebej v toplih in sončnih spomladanskih dneh pravi užitek. S kolesom se zapeljite na izlet v naravo. Tako se boste sprostili, nadihali svežega zraka, istočasno pa učvrstili telo.

kolo
S kolesarjenjem boste učvrstili predvsem zadnjico in noge, hkrati pa poskrbeli tudi za boljše splošno zdravje in počutje. (Foto: iStockphoto)

Prihajajo topli spomladanski dnevi in z njimi čas, ko je treba pokukati izza štirih sten stanovanja in se odpraviti v naravo, se razgibati in naužiti svežega zraka ter vitamina D, ki nam ga ponuja sonček. Zakaj se ne bi v naravo odpravili kar s kolesom in tako preoblikovali svoje telo, predvsem stegna in meča, ter istočasno poskrbeli še za zdravje srca in ožilja? Kolesarjenje namreč izboljšuje kardiovaskularne sposobnosti in kapaciteto pljuč, znižuje krvni tlak, količino holesterola in trigliceridov v krvi, poleg tega pa bo po sproščujočem izletu veliko boljše tudi vaše počutje.

Kolo za vitko telo

Pri kolesarjenju pa je izjemno pomembna tudi čelada. Kako izbrati pravo?

Kolesarjenje je oblika aerobne vadbe, ki jo izvajamo dlje časa ob konstantni intenzivnosti, prav zato je ta vadba primerna za vse, ki si želijo izgubiti nekaj odvečnih kilogramov. Po približno 25 minutah kolesarjenja brez postanka bo vaše telo začelo črpati maščobne zaloge in pospeševati delovanje vašega metabolizma. Posledično bodo mišice porabile več kalorij, tudi ko boste vadbo že končali.

Najprimernejši ritem kolesarjenja je takšen, da ob njem ne boste izgubljali sape, temveč boste lahko kolesarili brez večjih težav. Za vse, ki si želijo biti v formi, je priporočljivo kolesariti trikrat tedensko po približno 40 minut.

Med kolesarjenjem boste sicer najbolj okrepili velike mišične skupine – spodnje mišice nog, sprednje in zadnje stegenske mišice ter zadnjične mišice, bolj čvrste pa bodo tudi mišice, ki pomagajo ohranjati ravno držo – trebušne mišice in mišice v spodnjem delu hrbta ter mišice na rokah.

kolesarjenje
Kolesarjenje je lahko zabaven in sproščujoč šport, primeren za celo družino. (Foto: iStockphoto)

Kakšne so pozitivne lastnosti kolesarjenja?

Kolesarjenje ne ponuja zgolj ene ali dveh prednosti, temveč boste z njim shujšali, poskrbeli za zdravje in počutje:

- pospeši presnovo sladkorjev in lipidov ter okrepi imunski sistem, srce in ožilje ter izboljša kapaciteto pljuč;

- pri ženskah zmanjšuje tveganje za razvoj osteoporoze in zavira njeno napredovanje, pomaga pa tudi v boju s celulitom;

- kolesarjenje deluje protistresno, izboljšuje počutje in posameznika napolni z energijo, poleg tega pa nekateri trdijo, da povečuje tudi zaupanje v lastne sposobnosti;

- za hujšanje strokovnjaki svetujejo od 30 do 40 minut kolesarjenja trikrat do štirikrat na teden, pri čemer naj bo kolesarjenje konstantno in dokaj intenzivno (60 odstotkov moči);

- kolesarjenje je ugodno pri rehabilitaciji po poškodbi, za osebe z bolečinami v sklepih in s čezmerno telesno težo (seveda se morate v slednjih primerih o režimu vadbe prej pogovoriti z zdravnikom ali fizioterapevtom).

Še nekaj nasvetov …

Bolečine v kolenih in zadnjici so pogoste še posebej pri kolesarjih začetnikih, večinoma zaradi nepravilne naravnanosti višine in velikosti sedeža. Tako, recimo, ni priporočljivo izbirati širokih in na prvi videz udobnih sedežev, saj boste pri širokem sedežu vanj drgnili z večjo površino, posledično pa se vam bodo pojavile bolečine v predelu medenice. Zadnjica pa vas ne bo nič kaj manj bolela, če boste izbrali oblazinjen sedež, kajti pomembno je le, kako enakomerno se na sedežu porazdeli telesna teža.

Pomembna je tudi naravnanost  višine sedeža – ne sme biti ne previsoka, saj boste v tem primeru drseli gor in dol po njem, in ne prenizka, kajti v tem primeru vas bodo začela boleti kolena. Idealna višina naj bi bila takšna, da se lahko v sedečem položaju še vedno dotaknete tal s stopali.

Kolesarjenje pa ni vse!

Glasujte za POPovega zdravnika leta.

Pomembno vlogo pri hujšanju poleg rednega gibanja predstavlja tudi uravnotežena prehrana. Zjutraj in pri kosilu si privoščite kompleksne ogljikove hidrate v obliki kosmičev, testenin ali riža, zraven pa pojejte tudi nekaj sadja in zelenjave, kakšen jogurt. Zvečer uživajte beljakovine iz belega mesa, rib in stročnic, ki bodo nahranile vaše mišice in ne bodo obtežile želodca. Seveda ne pozabite tudi na zdrave maščobe. Pijte vodo, izogibajte se sladkanim in gaziranim napitkom, pri veliki izgubi znoja (po napornem treningu) pa izgubljene elektrolite in soli nadomestite z energetskim napitkom.

Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 17
 
theykilledKenny 04.04.2012 22:59:37
Ženske! Za popolno telo skočite na - dildo. Brez zamere, ampak rima se pa :) pa še kalorije se pospešeno kurijo.
Viva20 09.04.2012 14:39:43
ni zamere, rima se pa tud ne. :)
dejan farčnik 03.04.2012 19:14:40
Jaz imam letos za sabo že 450km po okoliških hribih. Zgubil sem celih 11kg ;)
 
Brandi 03.04.2012 18:23:26
kolesarjenje je pa moj najljubši šport! :) kolesarila bi pa po cele dneve, če bi le imela toliko časa :)
Matjaž Valenčič 04.04.2012 18:46:04
zakon. Vsakič ko grem se ne morem načudit kako čas kar leti. 1,2,5,6 ur brez problema.
felt 03.04.2012 13:28:25
idealna višina sedeža je takrat ko je noga na pedalu v spodnjem položaju in je iztegnjena 90% in ne da dosežemo do tal. to je neka osnova ki bi jo moral poznati vsak ki ne želi težav s koleni in kolki...
 
norakuca 03.04.2012 11:23:38
jst pa čakam podaljšan vikend da začnem lovit "falotko" po kilometrih!
Moram pa nekej rečt, tole o kurjenju maščobnih blazinic na biciklu je mal za lase prvlečena. Za bicikel-sploh na dolge proge-rabiš energijo. Nikamor ne prideš, če skoraj nič ne ješ in ubijalsko kolesariš. Za kolo je potreba pravilna prehrana - to ni tista z 0 kalorijami!!! Je pa veleznano pravilo: jej zmerno, večkrat na dan, pij vsaj 2 litra vode na dan in migaj vsaj pol do eno uro na dan. Uspeh garantiran brez kakih Somatolinov.
theykilledKenny 04.04.2012 23:03:02
Da te rahlo popravim. Če bi vsak dan spil 2 litra vode, bi bil vodeničen. To je trenutno priljubljena izjava zdravnikov. Kaj pa nomadi v puščavi? Ne verjamem, da vsak dan vsak spije 2 litra vode, pa vseeno živijo, mar ne?
falotka1234 05.04.2012 08:16:35
le daj pridruži se bova skupaj kurla..kalorije!!
 
fffirbec 03.04.2012 10:01:45
danes sem že prekolesarila 10 km pridnaaaaaaaaaa
norakuca 03.04.2012 11:24:27
a si zdej že kej dlje?
fffirbec 03.04.2012 12:05:54
Ne sedaj sem že doma...v sprosčanju ob kavi !!!!hihiihhihiihhi
theykilledKenny 04.04.2012 23:04:16
Če gre za kolesarjenje po ravnem, potem ni ravno konkretnega učinka. Kolesarjenje po razgibanem terenu z nekaj vzponi naredi čvrsto zadnjico in stegna, pa še dober kondicijski trening je :)
 
veyron84 03.04.2012 09:12:17
ne pomembno vlogo ampak 3/4 je prehrana. tebi ne hasni nič skurit denevno 2500 kalorij če jih pol z mastno pa sladkro hrano vneseš 3000. matematika?
falotka1234 03.04.2012 11:04:22
Ja res se strinjam,..pač moraš majn konzumirat kot migaš,..logično..meni se to nebo zgodilo saj grem danes na kolo kar 75km..lani sem jih skurla kar 8000km..
norakuca 03.04.2012 11:19:31
oooooo...to pa je pohvalno! pridna! :)
falotka1234 05.04.2012 08:15:21
hvala!!
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Novoletne zaobljube

Kakšna bo vaša letošnja novoletna zaobljuba?

Uporabne povezave