12.12.2018
LJ
/ -3°
Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Antioksidanti To je živilo z največ antioksidanti! In ne gre za borovnice Infrardeča savna Blaži kronične bolečine, izboljšuje pretok krvi, izloča toksine iz telesa ... Annie McManis Še sama ne more verjeti, kaj ji je uspelo

Zakaj bi morali jesti cvetačo?

Cvetača je zelenjava, ki jo je enostavno pripraviti, poleg tega vsebuje ogromno koristnih hranil. Od vitamina C za imunski sistem in lepšo kožo, do sulforafana in glukozinolatov, ki so močna zaščita pred rakom.

Cvetača
Neverjetno močna zaščita pred rakom. (Foto: Thinkstock)

Iz nje lahko naredimo juho ali pa jo zmešamo s pire krompirjem. Vsekakor bi morali najti recept s cvetačo, ki vam je všeč, saj gre za izredno zdravo zelenjavo. Vsebuje ogromno vitamina C, kalija, kalcija in vlaknin. Vrh tega pa še nekaj vitamina K in kartenoidov ter še vrsto fitohranil, ki imajo manj poznana imena, pa zato niso nič manj koristna.

Vitamin C

Vitamin C krepi naš imunski sistem, poleg tega izboljšuje stanje kolagena v naši koži, zaradi česar je ta lepša in bolj sijoča ter se počasneje stara. Ker vitamin C uničuje previsoka temperatura, bi morali cvetačo pripravljati pri nižji temperaturi.

Sulforafan

Eno od tistih manj poznanih hranil. Vsebuje ga tudi brokoli. Ima izredno močno protivnetno delovanje. Iz naših celic odstranjuje strupe. Deluje tudi tako, da preprečuje raka in uničuje rakave celice, ko se te enkrat že pojavijo.

Glukozinolati

Cvetača je res hrana, ki bi jo morali jesti, da se zaščitimo pred rakom, kajti tudi glukozinolati preprečujejo nastanek rakavih celic. To naredijo tako, da DNA celic ščitijo pred poškodbami. V telesu pa tudi zdravijo in preprečujejo vnetja, torej delujejo protivnetno.

Vitamin K

Vitamin K lahko zaužijemo z maslom in mesom, pa tudi s cvetačo. Študije so pokazale, da kuhanje ne zmanjša količine vitamina K v hrani.

Kako ohraniti vitamine?

Da bi cvetača ohranila čim več svojih zdravih hranil, jo dušite, vendar ne predolgo. Naj ostane al dente, kot bi rekli naši zahodni sosedje. Če jo pripravljate v pečici, naj bo temperatura pod 160 stopinj Celzija. Če jo pečete v ponvi, pa prav tako uporabljajte nižje do srednje temperature.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 3
 
kundalinigirl 09.02.2016 12:55:02
Ker je zelo zdrava,sploh če jo kupiš v trgovini,ko je vsa umetna,hahahaha.
Montekristo 06.02.2016 11:36:53
Bom zdaj naredil pire in naravni zrezek; samo od cvetače, bi bolj tanko kakal!
Frane Šajn 06.02.2016 18:21:50
čE JO POJE ZDRAV DELA ČUDEŽE!
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave