Zdrava ali škodljiva?
Zmešnjava glede uživanja jajc je velika. Nekateri trdijo, da škodijo našemu ožilju, spet drugi, da je resnica ravno obratna in da nam jajca celo pomagajo pri izgubi odvečne telesne teže.
Kanadski strokovnjaki so z zadnjo raziskavo opozorili na to, da več jajc kot jemo, več imamo možnosti za bolezni srca in ožilja. Študija, ki so jo opravili na 1200 ljudeh, starih v povprečju 61 let, je pokazala, da se je pri tistih, ki so zaužili več kot dve jajci na teden, začel v ožilju kopičiti karotidni plag – voskasta snov, ki maši krvne žile. Prav zato so ti znanstveniki svetovali, naj zmanjšamo količino zaužitih jajc.
A pred nekaj leti je Bruce Griffin, profesor nutricionistične znanosti na univerzi v Surreju, opravil 30 študij na temo uživanja jajc in ugotovil, da nimajo klinično pomembnega vpliva na raven holesterola v krvi. Še več, neka raziskava, objavljena v ameriškem nutricionističnem žurnalu, je pokazala, da uživanje jajc pomaga ohranjati zdravo raven krvnega pritiska.
Jajca bogata z antioksidanti in primerna za izgubo telesne teže
Lansko leto so s kanadske univerze v Alberti sporočili, da jajca vsebujejo dve pomembni aminokislini, triptofan in tirozin, in da imata dve surovi jajci kar dvakrat več antioksidantov kot jabolko. Pri cvrtju ali kuhanju jajc se ta količina zmanjša na polovico. Neka druga študija pa je spremljala ženske s čezmerno težo in ugotovila, da so ženske, ki so za zajtrk jedle jajca, v naslednjih 24 urah zaužile manj kalorij.
Kaj je torej res?
Kot je za DailyMail povedala dr. Helen Bond iz britanskega nutricionističnega združenja, je treba kanadsko raziskavo obravnavati kritično, saj se po njenem mnenju možnosti za kopičenje karotidnega plaga tako ali tako večajo s starostjo in so temu izpostavljeni ljudje po 40. letu starosti. Poleg tega raziskava ni upoštevala drugih dejavnikov, kot sta vadba in zdrava prehrana. Danes tako strokovnjaki ne omejujejo količine zaužitih jajc in pravijo, da jih lahko pojeste, kolikor vam srce poželi, če so seveda del zdrave uravnotežene prehrane. Omejitve so le, če imate izjemno visoke vrednosti holesterola.
Sicer je dr. Bondova še povedala, da so po zaslugi sprememb v krmljenju piščancev danes jajca bolj zdrava kot pred 30 leti. Danes vsebujejo 70 odstotkov več vitamina D in dvojno mero selena, ki zmanjšuje tveganje za razvoj raka, srčno-žilnih bolezni in neplodnost.
Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na
Povezani članki
Glasuj
Prenesi v
Na sistematskem pregledu mi je krvna slika pokazala, da imam holesterol pod minimalno mejo!
Naj še izpostavim, da imam prehrano urejeno brez kake junk hrane, nekako se držim pravila da na dan zaužijem dovolj beljakovin,zdravih maščob in kompleksnih ogljikovih hidratov! Nisem bodybilder se pa rad ukvarjam z športom in delam doma...pač zdravo živim!
Bolan nisem bil že cca 8 let...nobenega prehlada ali kaj podobnega!
Aja jajca pečem na kokosovem maslu...top šit!
Moj zaključek: JAJCA SO ZDRAVA (jajce vsebuje "počasne" beljakovine, ki se počasi prebavljajo in nas dlje časa "zalagajo" z beljakovinami v rumenjaku pa so vitamini in minerali + zdravi holesterol, ki ga telo nujno potrebuje za normalno funkcijoniranje).
Lp
Drugač pa jajce kot jajce je v celoti top šit!
Se pravi rumenjak+beljak!
Ne se obremenjevat glede tega dokler jih ne poješ eno škatlo na dan :D
Operacija, ki se je zapisala v zgodovino
Ljubljančanka razkrila svojo pretresljivo zgodbo
Veste, kaj imajo skupnega Jessica, Kim in Špela?
Oskarjevka se vrača z zdravljenja














































