24.07.2016
LJ
31° / 18°
Gisele Bündchen 6 skrivnosti zdrave prehrane lepe Gisele Cimet Nas ta začimba lahko spremeni v bolj pametne? Trebuh 1 stvar, ki jo vključite v prehrano in zmanjšali boste tveganje za raka Mike in Kate Poročila sta se, sledilo je presenečenje

Znate hrano pripraviti tako, da izkoristite vse njene zdravilne lastnosti?

Britanska nutricistka Naomi Haynes svetuje, kako hrano pripraviti tako, da izkoristimo res vsa zdravilna hranila, ki jih vsebuje. Preverite, ali svoje obroke pripravljate tako, da so res optimalno zdravi.

Zelena solata
Preberite si, zakaj bi morali denimo solato shranjevati tako, da jo natrgate. (Foto: iStockphoto)

"Že majhne spremembe pri pripravi hrane lahko občutno izboljšajo kakovost našega prehranjevanja," pravi britanska nutricistka Naomi Haynes, ki zato ljudem svetuje, kako hrano pripraviti tako, da res optimalno izkoristijo vse koristi, ki jim jih lahko nudi.

Špageti
Testenine je najbolj zdravo pripraviti tako, da so al dente. (Foto: Profimedia)

Kako torej pravilno pripravljati pa tudi shranjevati hrano?

- Izogibajte se kuhanju zelenjave v vreli vodi. Tako bo izgubila veliko več vitaminov, kot če jo boste dušili ali celo pripravili v mikrovalovki.

- Da bi vsak dan zaužili čim več zelenjave, kuhano zmečkajte in vmešajte v omake.

- Zelenjavo vedno samo sperite, nikoli je ne namakajte. Tudi to zmanjša količino hranil.

- Zelenjavo uživajte v kombinaciji z maščobo, ker tako telo njena hranila bolj izkoristi. In sicer skupaj z olivnim oljem ali sirom denimo.

- Zelenjavo nasekljajte na čim večje kose. Izgubila bo manj vitaminov, če bo čim manjši del njene površine izpostavljen zraku.

- Po drugi strani pa solato shranjujte tako, da jo natrgate. Takrat namreč začne proizvajati fitohranila, ki so močni antioksidanti. Je pa tako ne morete hraniti zelo dolgo.

- Prav tako pustite česen, potem ko ste ga nasekljali, stati 10 minut. Takrat se šele razvije najbolj zdravilna snov, ki jo vsebuje. Še več – postane bolj okusen.

Česen
Česen je zdravilen šele, če ga - potem ko ga nasekljate - pustite stati 10 minut. (Foto: Profimedia)

Črn poper, krompir z lupino ...

- Da bi izboljšali izkoristek hranil v svojem telesu, hrano začinite še s črnim poprom. To izboljša absorpcijo selena in vitaminov B in C.

- Živila, ki vsebujejo železo, vedno kombinirajte z živili, ki so bogata z vitaminom C. Telo potrebuje slednjega, da absorbira železo. Zeleno listnato zelenjavo denimo poškropite z limoninim sokom.

- Če le lahko, izberite krompir, ki ga lahko pripravite skupaj z lupino, saj je zelo zdrava.

- Testenine pripravite tako, da so čim bolj al dente. Bolj kot ostanejo čvrste, nižji imajo glikemični indeks. To pa pomeni, da so bolj zdrave, ker ne povišajo toliko ravni krvnega sladorja.

- Ko stiskate sok, vanj vrnite še užitne dele sadja, ki ostane v sokovniku.

- Sladkor zamenjajte za med in cimet.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 1
 
Andrew123 15.03.2016 03:55:49
Našel sem zanimivo spletno stran o zdravi prehrani wellmeal.co
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Sončenje

Se na počitnicah veliko sončite?

Uporabne povezave