26.03.2017
LJ
11° / 4°
Možgani Preprosta navada, ki zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen Ovsena kaša To se zgodi vašemu telesu, če jeste ovseno kašo vsak dan Pljuča To je dobro, da vedo tako kadilci kot nekdanji kadilci Pločevinka Veliko ljudi ne ve, da tudi ta živila vsebujejo kalcij

7 nujnih sprememb za ženske po 40. letu

Bliža se menopavza ali se je celo že pojavila. To pomeni, da se spreminjajo hormoni, čemur bi se bilo dobro prilagoditi. Marsikaj, kar ste včasih prenašale z lahkoto, postane pri teh letih bolj škodljivo. Sem spadajo alkohol, procesirana hrana, celo vroča kava.

Kruh
Nič več procesiranega kruha. Kruh mora biti polnozrnat. (Foto: Thinkstock)

1. Ribe

Po menopavzi se poveča tveganje za bolezni srca, zato bi morale na teden pojesti dve porciji rib. Najbolj zdrave so tiste s čim več zdravih maščob – denimo losos in postrv. Če si ne morete pripraviti rib, pa bi bilo koristno poseči po prehranskem dopolnilu ribjega olja. Študije kažejo, da ta pomaga preprečevati raka dojk.

2. Odvečna teža

Da bi dolgo ostale zdrave, se je je res koristno znebiti. Z zdravo težo boste imele manj simptomov menopavze, manj težav s hormoni, manjše tveganje za bolezni srca in raka dojk. Kako jo doseči: imejte uravnoteženo prehrano in se gibajte.

Rukola
Čim več zelene listnate zelenjave, ker vsebuje kalcij. (Foto: Thinkstock)

3. Kalcij

Sploh po 50. letu nujno potrebujete več kalcija, saj je v telesu manj estrogena, ki ga kosti potrebujejo, da lahko kalcij vsrkajo. V svojo prehrano zato redno vključujte živila, ki vsebujejo kalcij: to pa nista samo mleko in jogurt, ampak tudi zelena listnata zelenjava in brokoli ter celo mandlji.

4. Napihnjenost

Simptom menopavze je tudi napihnjenost. Da bi ga preprečili, uživajte manj soli in procesiranih ogljikovih hidratov (belega kruha, testenin, riža, sladkarij ...) To je hrana, zaradi katere vaše telo zadržuje vodo. Namesto nje posezite po polnozrnatih živilih, ki vsebujejo vlaknine. Zaradi njih posezite tudi po sadju in zelenjavi.

Losos
Dvakrat na teden ribe, če to ni mogoče, pa premislite o prehranskem dodatku ribjega olja. (Foto: Thinkstock)

5. Alkohol

Rdeče vino hvalijo, ker vsebuje antioksidante. A vsebuje tudi alkohol in med menopavzo je ta še bolj škodljiv kot običajno. Že en kozarec na dan močno poveča tveganje za raka dojk. Zaradi alkohola imate tudi več vročinskih oblivov.

6. Soja

Soja vsebuje rastlinske estrogene. Tudi v obliki tofuja ali mleka lahko pomaga preprečevati vročinske oblive. Japonke, ki pojedo veliko soje, pa imajo tudi manj raka dojk v primerjavi z ženskami na Zahodu.

Čaj
Nič več vročih pijač, čaj pijte ohlajen. (Foto: Thinkstock)

7. Zeliščni čaj

Zeliščni čaj je okusen in zdrav napitek. A bolje bi ga bilo uživati ohlajenega. Tudi vroče pijače povzročajo vročinske oblive. Tako pa deluje tudi kofein oziroma tein v kavi in pravem čaju.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 1
Frane Šajn 10.12.2016 20:36:30
In za po vrh trdo in pokončno moževo orodje če ga pač ima moža mislim druge so preskrbljene.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Borovnice

Imate radi borovnice?

Uporabne povezave