12.12.2018
LJ
/ -3°
Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Antioksidanti To je živilo z največ antioksidanti! In ne gre za borovnice Infrardeča savna Blaži kronične bolečine, izboljšuje pretok krvi, izloča toksine iz telesa ... Annie McManis Še sama ne more verjeti, kaj ji je uspelo

Kako ohraniti mlade možgane?

Vas skrbi, da boste postali vse bolj pozabljivi? Da vaši možgani ne bodo več tako sposobni kot nekoč? Zadnje študije kažejo, da svoje možgane lahko ohranite mlade. In če ste najprej pomislili na reševanje zapletenih ugank in križank, raziskave kažejo, da v resnici najbolj pomaga telovadba.

Starejši
Študije kažejo, da celo tisti, ki so vsaj malo telovadili pred 60. letom starosti, imajo številne prednosti pri kognitivnih sposobnostih. Prav zato povečajte svojo hitrost, ko hodite, namesto, da se odpravite po nakupih z avtomobilom, pojdite peš, celo vrtnarjenje lahko prinese veliko dobrobit vašemu zdravju. (Foto: iStock)

Kar je dobro za vaše telo, je dobro tudi za vaše možgane. Zdrava prehrana, redna vadba, druženje s prijatelji in veliko mentalne stimulacije. A študije kažejo, da je v resnici najbolj blagodejna za naše možgane fizična aktivnost. Če ste pomislili, da je bolj blagodejno reševanje ugank, križank in podobno, vas je to morda presenetilo. A študije kažejo, da krepitev mišic močno vpliva tudi na spomin in sposobnost možganov, da načrtujejo in organizirajo.

Preberite še: Tretjino demenc bi lahko preprečili. Preverite, kako

Študije Univerze Edinburgh so pokazale, da bolj kot so bili ljudje fizično aktivni, manj so se spopadali s krčenjem možganov, prav tako se je pri njih pojavljalo manj bragotinjena v beli možganovini, ključnem področju za prenos informacij.

Vse to je odličen razlog, da znova premislite, s kakšno vadbo se ukvarjate in kako pogosto greste na telovadbo. Študije kažejo, da imajo celo tisti, ki so vsaj malo telovadili pred 60. letom, številne prednosti pri kognitivnih sposobnostih kot preostali, ki niso bili telesno aktivni. Prav zato povečajte svojo hitrost, ko hodite, namesto da se odpravite po nakupih z avtomobilom, pojdite peš, celo vrtnarjenje lahko prinese veliko dobrobiti vašemu zdravju. Druge oblike zmerne aerobne vadbe, ki so še posebej dobre za vaše telo, so tudi plavanje, kolesarjenje, tenis, nogomet, ples in še bi lahko naštevali. V svoj vsakdan vključujte vadbe za krepitev mišic, kot so joga, hoja po stopnicah, hoja v hrib, dvigovanje uteži in druge sorodne vadbe.

Telovadba starejši
Vključite se v telesne aktivnosti, kjer boste spoznali nove ljudi, naredili nekaj dobrega za svoje telo in dvignili nivo svoje energije. (Foto: iStock)

Poleg fizične aktivnosti obstajajo tudi drugi načini, s katerimi lahko krepite svoje možgane. Učenje igranja na glasbeni inštrument ne poveča le vaše kreativnosti in sposobnosti osredotočenja, lahko celo zmanjša tveganje za demenco in kognitivni upad za tretjino, je pokazala študija Univerze v Kaliforniji.

Nasprotno pa spominske igre in križanke v resnici ljudi naredijo le boljše v tej aktivnosti, a ne vodijo do večjih izboljšanj kognitivnih funkcij. Kar seveda ne pomeni, da ne vključujte teh aktivnosti v svoj vsakdan. Še posebej se z njimi ukvarjajte, če vas veselijo in če vam izboljšujejo razpoloženje.

Življenje po upokojitvi

S staranjem lahko pride tudi do upada energije, še posebej po upokojitvi. Nekateri z upokojitvijo sprva občutijo vzpon energije, saj se znebijo stresa in številnih obveznosti, spet drugi padec energije, saj nimajo več posebnega razloga, da zjutraj vstanejo iz postelje. Upad energije je lahko povezan tudi z upadom motivacije. Včasih, ko ljudje pogledajo nazaj na svoje dosežke, lahko občutijo razočaranje, da življenje ni prineslo tistega, kar so pričakovali. Pogosto se zgodi tudi, da nam je služba pomagala, da smo se z nenehnim delom izogibali težavam, s katerimi bi se morali soočiti, nato pa te težave postanejo bolj očitne. Upokojitev ali čas, ko otroci zapustijo dom, je za številne lahko pravo krizno obdobje. Pri ljudeh, ki so bili v službi, ki je bila zelo stresna, lahko pride do upada adrenalina in občutijo manj energije.

Telovadba starejši
Predvsem pa, da najdete nekaj, kar bo znova pognalo kri po vaših žilah in vam dalo elana, da se znova veselite življenja. (Foto: iStock)

Anksioznost v času upokojitve je lahko povezana tudi z osamljenostjo in pomanjkanjem občutka, da imamo še za kaj živeti in da imamo še namen na tem svetu. Zato je pomembno, da poiščemo nove aktivnosti, nove socialne vezi in to bo pomagalo, da se bomo kmalu znova počutili bolje. Vključite se v telesne aktivnosti, kjer boste spoznali nove ljudi, naredili nekaj dobrega za svoje telo in dvignili nivo svoje energije. Prav tako v druge aktivnosti, ki vas zanimajo, pa naj gre za vrtnarjenje, rokodelstvo, tuje jezike, ribarjenje, ples, jadranje, tenis, sabljanje, golf, igranje inštrumentov ... Učenje novih stvari v skupini lahko pomaga, da je proces bolj zabaven in zanimiv.

Zlata leta
Učenje novih stvari v skupini lahko pomaga, da je proces bolj zabaven in zanimiv. (Foto: iStock)

Najverjetneje je najboljša kombinacija fizične aktivnosti, mentalne stimulacije in družabnosti. Predvsem pa, da najdete nekaj, kar bo znova pognalo kri po vaših žilah in vam dalo elan, da se znova veselite življenja.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave