17.10.2018
LJ
18° / 11°
Sir Uživate mleko, sir, jogurt ali maslo? Piškoti Okusni piškoti, ki so dobri za vaše srce Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Ščitnica 8 znakov, da vam ščitnica deluje premalo

Maščoba na trebuhu? To je lahko posledica

Prevelik trebuh poveča tveganje, da vas v starosti preseneti demenca. To je kronična bolezen možganov, ki sčasoma vpliva na vse možganske funkcije. Človek ne more več skrbeti zase. Ker zdravila za demenco ni, je zelo pomembna preventiva.

Trebuh
Preventiva pred demenco je tudi, da se znebimo maščobe na trebuhu. (Foto: Profimedia)

Prevelik trebuh so irski znanstveniki z univerze Trinity College Dublin povezali še s slabšim rezultatom na miselnih testih. Menijo, da se to zgodi, ker maščoba v kri pošilja vnetne snovi. To pa škodi zdravju možganov (pa še katerega organa).

Ena največjih študij do zdaj

V tej študiji je sodelovalo več kot 5000 ljudi in naj bi bila ena največjih na tem področju do zdaj. Je še en dokaz v množici, da ogromno naredimo za svoje zdravje, pa tudi sposobnosti, če poskrbimo, da imamo zdravo težo. Sem pa spada tudi, da preprečimo, da bi se nam na trebuhu naložilo preveč maščobe.

Profesor Conal Cunningham, eden od vodij študije, je povedal: “Že nekaj časa vemo, da je prekomerna teža povezana z negativnimi posledicami za zdravje. Toda naša študija kaže, da prekomerna teža in to, kje imamo preveč maščobe, vpliva tudi na zdravje možganov.” Tako demence kot debelosti je v razvitem svetu vse več.

In še ena negativna posledica maščobe na trebuhu.

Kruh
Kako se znebiti maščobe? Odrecite se belemu kruhu in drugim predelanim ogljikovim hidratom. (Foto: Profimedia)

Zakaj je prav maščoba na trebuhu najbolj nevarna?

Maščoba na trebuhu obdaja tudi telesne organe in otežuje njihovo delovanje. Poleg tega lahko ta maščoba vpliva na naš metabolizem. Lahko povzroči odpornost na hormon inzulin, zaradi česar se poveča tveganje, da zbolimo za sladkorno boleznijo tipa dva. To pa je bolezen, ki se lahko konča tudi z amputacijo udov.

Ker ta maščoba vpliva na metabolizem, je težava, da ko jo enkrat imamo, jo zelo hitro imamo le vse več. Maščoba namreč spodbuja nastanek nove. Kaj lahko vseeno storimo?

1. Zelo dobro bi se bilo povsem odreči sladkorju in predelanim ogljikovim hidratom (belemu rižu, belemu kruhu, belim testeninam …) Zamenjajte jih z nepredelanimi, željo po sladkem pa potešite s sadjem, datlji …

Tukaj si preberite, zakaj je napačno prepričanje, da sadje redi.

2. Redno se gibajte. Kamor lahko, odidite peš. Čim manj sedite, čim bolj bodite aktivni. Če lahko, se začnite ukvarjati s športom. Vso telesno maščobo boste tako zamenjali z mišicami. Poleg tega je debelost, pri kateri ljudje nimajo dovolj mišic, še bolj nevarna. Gibanje pa tudi pomaga spremeniti metabolizem.

3. Uživajte čim več različne zelenjave in sadja. Izbirajte lokalno in sezonsko. Vključujte zelenjavo in sadje v vse obroke.

Lahko si mislite, da je nemogoče toliko spremeniti svoj življenjski slog. A ta je stvar navade. Ko se navadite na nov način prehranjevanja in na več aktivnosti, si začne to vaše telo želeti samo od sebe in v tem začnete uživati. Pa še preprečite takšne stiske, kot je pojav demence.

Preberite si zgodbo Tamare iz Ljubljane, ki je v dveh letih izgubila 70 kilogramov.

Lubenica
Sadje si lahko privoščite brez slabe vesti. (Foto: Profimedia)

Vas zanima, kako zdravo živite? Rešite kviz: 

 

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave