16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Trebuh To pomaga izgubiti maščobo na trebuhu Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

To so živila, ki vas branijo pred boleznijo

Če imate v krvi dovolj omega-3 maščobnih kislin, imate več možnosti, da se postarate brez zdravstvenih težav. Tega pa si želimo vsi, kajne? Da bi na starost lahko skrbeli zase ter bili še naprej aktivni ter da bi s polno žlico uživali življenje. Zdrava hrana je eden od načinov, kako to lahko dosežemo.

Laneno olje in laneno seme
Ste v svojo prehrano že uvrstili laneno olje in lanena semena? (Foto: iStock)

Lanena semena in laneno olje, orehi, chia semena, konopljina semena, jajca, losos, skuša, sardine … To so živila, ki vsebujejo omega-3 maščobne kisline in tako zmanjšujejo tveganje, da bi nas na starost ujela bolezen. V prehrano vsekakor uvrstite zdrave maščobe in med njimi tudi omega-3 maščobne kisline. Tako boste povečali možnost, da boste zdravi in polni energije čim dlje.

Vodja študije še posebej priporoča, da omega-3 maščobne kisline zaužijete z morsko hrano. Svetuje, da je ta na jedilniku vsaj dvakrat tedensko.

To je ugotovila študija, ki so jo izvedli na univerzi Tufts v ameriškem Bostonu. Je del širše raziskave o tako imenovanem zdravem staranju. Raziskovalci so preučili podatke 2622 odraslih, njihova povprečna starost je bila 74 let. Želeli so ugotoviti, kako dolgo ljudje živijo brez fizičnih, pa tudi duševnih bolezni. In s čim je to lahko povezano.

Ljudi so spremljali med letoma 1992 in 2015 in izredno zanimivo je, da jih je od 2622 le 11 odstotkov v tem času doživelo tako imenovano zdravo starost. Kaj so imeli skupnega? “Ugotovili smo, da so dlje in bolj zdravo živeli tisti, ki so imeli v krvi veliko omega-3 maščobnih kislin,” pove vodja študije Heidi Lai. Še posebej priporoča, da omega-3 maščobne kisline zaužijete z morsko hrano. Svetuje, da je ta na jedilniku vsaj dvakrat tedensko.

Več o tem, kaj o morski hrani pravi naša nutricistka, pa si preberite tukaj.

Prav tako svetuje, da so ribe in ostale morske dobrote na našem jedilniku vsaj dvakrat tedensko. Spregovorila pa je tudi o tem, da je strah pred strupi, ki bi se lahko zaradi onesnaženja v teh živilih nalagali, odveč. "Koristni učinki zagotovo prevladujejo nad škodljivimi," pojasnjuje. "Gre za biološko visoko vredne beljakovine, za zdrave maščobe, vitamine in minerale. Zelo pomembna je vsebnost vitamina D, ker ga z drugo hrano dobimo zelo malo. Potem je tu še kar nekaj kalcija, magnezija, fosforja. Morske ribe so tudi pomemben vir joda in selena." Zdrava je torej tudi maščoba v ribah. Mastne ribe so bogate z esencialnimi omega-3 maščobnimi kislinami, ki po besedah nutricistke ščitijo srce in ožilje ter preprečujejo razvoj degenerativnih bolezni.

Sardine
Omega-3 maščobne kisline boste zaužili tudi s sardinami iz pločevinke. Te so idealna rešitev za hitro kosilo. (Foto: iStock)

Dobro je vedeti, da so tisti, ki so imeli v ameriški študiji v krvi najvišje ravni omega-3 maščobnih kislin, imeli kar za petino manj možnosti, da so v starosti zboleli. Raziskovalci menijo, da omega-3 maščobne kisline tako vplivajo, ker so blagodejne za krvni pritisk, bitje srca ter vnetja v telesu. Poleg tega dejansko preprečujejo nalaganje maščob v krvi, kar bi lahko sicer vodilo v zamašitev žil in hude posledice.

Preberite si še, kaj pa za upočasnitev staranja možganov svetuje naš priznan nevrolog.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave