17.10.2018
LJ
16° / 12°
Vnetje To je najboljši način, da preprečite vnetje mehurja Smuti Kaj pa, če tako priljubljen smuti v resnici ni zdrav? Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Mojca Plestenjak 2 30-letna Mojca po operaciji ni mogla skrivati veselja

Preprosta navada zmanjša tveganje za hudo kap

Vsak dan se sprehodite 35 minut. Ta preprosta, poceni, vsem dostopna navada varuje možgane in močno zmanjša tveganje za hudo kap. Švedska študija starostnikov, ki jih je zadela ta nadloga, je pokazala, da so imeli tisti, ki so redno hodili, v primerjavi s tistimi, ki niso, kar dvakrat več možnosti, da je bila njihova kap blažja.

Kap
Redna hoja zmanjšuje tveganje za hudo kap. (Foto: iStock)

Študijo so opravili na univerzi Göteborg, in sicer so vanjo vključili 924 starostnikov, ki so utrpeli kap. Njihova povprečna starost je bila 73 let.

Tisti, ki so, preden jih je doletela kap, redno hodili po 35 minut na dan, so imeli v primerjavi s tistimi, ki niso, dvakrat večjo možnost, da so utrpeli mnogo blažjo kap.

“Vse več je dokazov, da fizična aktivnost varuje naše možgane,” je povedala avtorica študije profesorica Katharina Sunnerhagen. In 35-minutni sprehod lahko vsekakor koristi vsakomur od nas. V naši državi imamo poleg tega res srečo, da praktično vsi živimo blizu narave in sprehajalnih poti. Hoja je tako gibanje, ki je vsakomur dostopno. Je pa tudi precej poceni. Potrebujemo le primerno obutev in oblačila.

Treba je imeti aktiven življenjski slog. Hude oblike kapi so bile v študiji kar dvakrat pogostejše pri tistih, ki so imeli sedeč življenjski slog. In sicer v primerjavi s tistimi, ki so se redno ukvarjali z lažjo ali zmerno fizično aktivnostjo.

Kaj pa je lažja in kaj zmerna fizična aktivnost? Lažja fizična aktivnost je hoja vsaj štiri ure na teden. Zmerna fizična aktivnost pa je hitra hoja, plavanje ali tek dve do tri ure na teden.

“Gibanje k boljšemu zdravju pripomore na različne načine. Naša raziskava je pokazala, da že malo fizične aktivnosti vsak teden pomembno vpliva na to, kako močno kap lahko doživimo,” doda profesorica.

Preberite si, kaj še lahko storite za svoje možgane. Pogovarjali smo se z nevrologom.

Približno polovica udeležencev študije je bila pred kapjo fizično neaktivna. Od teh 481 ljudi jih je 127 doživelo zmerno do hudo obliko kapi.

Med 384 udeleženci, ki so se redno ukvarjali z lažjo fizično aktivnostjo, jih je imelo zmerno do hudo obliko kapi 54.

Med 59 udeleženci, ki so se ukvarjali z zmerno fizično aktivnostjo, pa je bilo le šest primerov, ki so bili resni.

Hoja
Vsak dan si vzemite čas za 35 minut sprehoda. (Foto: iStock)
Plavanje
Lahko pa tudi plavate. (Foto: iStock)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave