15.11.2018
LJ
12° / 8°
Kap 10 znakov kapi, ki jih morate poznati Avokado 7 preprostih in zdravih zajtrkov z malo kalorijami Par To bo pomagalo po prepiru s partnerjem Belinda Danes je neprepoznavna ...

Ste v srednjih letih? To morate prebrati

Vsi se staramo. A nekateri starostniki se lahko še vedno igrajo z vnuki, vrtnarijo in hodijo na izlete. Druge pa starost mnogo bolj prizadene. Britanska študija je ugotovila, da je mogoče po nekaterih znakih v vaših srednjih letih predvideti, na poti v katero skupino ste. A če ste pripravljeni kaj v življenju spremeniti, lahko to še vedno preprečite.

Žile
Dva od petih znakov sta prevelike ravni C-reaktivnega proteina in interlevkina 6 v krvi. (Foto: Profimedia)

Študijo so opravili na univerzi University College London. Sodelovalo je 6.223 udeležencev, ki so bili, ko se je raziskava začela, stari od 45 do 55 let. Takrat so jih raziskovalci pregledali in si naredili podrobne zapiske o stanju njihovega telesa ter stilu življenja. Nato so se spet srečali, ko so bili vsi starejši od 69 let. Tako so Britanci ugotovili, kaj je povečalo možnost, da so bili kot starostniki slabotnejši.

Kaj so torej pokazatelji, da imate večje tveganje, da postanete šibki?

- Ste prekomerno težki

7,9 odstotka ljudi, ki so bili v srednjih letih prekomerno težki, je postalo v starosti slabotnih. V primerjavi z njimi je postalo slabotnih 2,7 odstotka tistih, ki so imeli v srednjih letih normalno težo.

- Niste aktivni

Ne le da se ne gibate, če na splošno v življenju niste aktivni, temveč bolj sedite, naj bi prav tako imeli povečano tveganje. 6,2 odstotka ljudi, ki se niso dovolj gibali v srednjih letih, je imelo kasneje težave s šibkostjo. In le 2,5 do 3,5 odstotka tistih, ki so se v srednjih letih dovolj gibali.

Cigarete
Večje tveganje, da boste kot starostniki slabotni, je še ena od številnih slabih posledic kajenja. (Foto: Profimedia)

- Kadite

5,4 odstotka kadilcev je postalo slabotnih. In 3,5 odstotka nekadilcev.

- Imate visoke ravni interlevkina 6

To je pokazatelj vnetnih procesov v telesu. Tisti, ki so imeli v krvi visoke ravni interlevkina 6, so imeli štiri odstotke tveganja za slabotnost, tisti, ki niso, pa so imeli le odstotek tveganja.

- Imate visoke ravni C-reaktivnega proteina

Tudi to je pokazatelj vnetnih procesov. Tisti, ki so imeli v srednjih letih v krvi visoke ravni C-reaktivnega proteina, so imeli štiri odstotke tveganja, da postanejo fizično šibki. Tisti, ki so imeli nizke ravni, so imeli dva odstotka tveganja.

Tako ravni C-reaktivnega proteina kot interlevkina 6 je sicer mogoče zmanjšati, če zmanjšamo količino sladkorja, ki jo uživamo, ter če se naučimo sprostiti, saj ravni povečuje tudi stres.

Fizično šibki starostniki sicer pogosteje ne morejo skrbeti zase, bolj jih tudi prizadene bolezen. Ne smemo pa misliti, da je to normalen del staranja, saj ni. Če ste se prepoznali v zgornjih znakih, ne obupujte, kajti v srednjih letih je mogoče storiti še marsikaj za bolj zdravo starost.

Prekomerna teža
Veliko boste naredili za bolj zdravo starost, če izgubite odvečne kilograme in še posebej maščobo okrog trebuha. (Foto: Profimedia)

Kaj lahko storite?

- Postanite aktivni, naj bo gibanje del vašega življenja.

- Začnite uživati zdravo, uravnoteženo, raznoliko prehrano.

- Naučite se spopadati s stresom.

- Izgubite odvečno težo.

- Nehajte kaditi in uživajte čim manj alkohola.

Pomagalo bo, če boste imeli partnerja in prijatelje, ki vam bodo pomagali pri prizadevanju za bolj zdrav življenjski slog. Tako se lahko skupaj sprehajate, greste v hribe, se spodbujate, da prenehate kaditi ali pa imate zabave brez alkohola.

Preberite si še: To lahko starejše obvaruje pred padcem

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
 
posojila386 04.07.2018 17:05:52
priložnosti za vaše projekte Za vse vaše posojilo zahteva za oživitev svoje dejavnosti, bodisi za izvedbo projekta ali za nakup stanovanja ali pa potrebujete denar iz drugih razlogov preveč. Strinjam se, da vam pomagam z zneskom od 5000 € do 10.000.000 € s stopnjo 3% na leto in s trajanjem od 1 do 30 let. Prosim, prosimo, da me kontaktirate za več informacij. prosim kontaktirajte me. E-pošta: posojila386@gmail.com Viber: +22 995608568
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave