20.09.2018
LJ
26° / 15°
Česen Naturopatski nasveti za lažji prehod v jesen Telefon Kaj se zgodi, ko ves čas gledate v telefon? Starejši Kako ohraniti mlade možgane? Ana Klašnja Ana Klašnja razkrila, kako skrbi za vitko in zdravo telo

Ženske v menopavzi, poskusite tofu!

Ženske v menopavzi bi morale v svojo prehrano vključiti hrano, kot je tofu. Živila iz soje bodo povečala zdravje njihovih kosti. Njihova mineralna gostota se namreč zaradi hormonskih sprememb v času menopavze začne zmanjševati. To pa lahko povzroči osteoporozo.

Tofu
Vključite v svoje obroke tofu. (Foto: iStock)

V menopavzi bi ženske morale v prehrano vključiti živila iz soje, saj ta krepijo kosti, so odkrili ameriški raziskovalci z univerze Missouri. Najbolj znano je tofu, ki ga je danes mogoče kupiti že v vsaki prodajalni. Sicer pa lahko poskusite tudi kakšna bolj eksotična, kot sta edamame fižol ali pasta miso, ki jo pridobivajo s fermentacijo soje. Gre za tradicionalno japonsko začimbo, ki jo je mogoče dobiti na oddelkih z bolj eksotično hrano, pogosto pa tudi v prodajalnah z zdravo hrano.

Preberite si, kakšna prehrana še pomaga proti osteoporozi.

Osteoporoza
Tako se začne z leti zmanjševati mineralna gostota kosti, kar lahko povzroči zlom. Soja to zmanjševanje gostote preprečuje. (Foto: iStock)

Osteoporozo mnogi opazijo prepozno

Zaradi hormonskih sprememb so ženske, ko preidejo v menopavzo, veliko občutljivejše za pojav osteoporoze. Po 50. letu je neprepoznana in nezadravljena osteoporoza pri nas razlog za zlom pri vsaki drugi ženski in le pri vsakem petem moškem.

Preden pride do tega, pogosto ljudje sploh ne pomislijo, da imajo kakšne težave s kostmi. Zato osteoporozo imenujejo tudi tiha bolezen. Še preden povzroči težave, pa jo lahko odkrijemo z merjenjem mineralne kostne gostote. To merjenje poteka le nekaj minut in sicer zdravnik uporabi posebno napravo, ki deluje na podlagi rentgenskih žarkov, vendar je varna, ker je sevanje zelo majhno.

Za zdrave kosti pijte ta čaj.

Težave povzroči nenaden padec estrogena

Zaradi hormonskih sprememb lahko ženske že v nekaj letih po menopavzi izgubijo tudi 20 odstotkov gostote kosti. To pa zato, ker imajo naenkrat v telesu veliko manj estrogena. Različni procesi v našem telesu so povezani in hormon estrogen tako vpliva tudi na kostne celice. Ženske morajo ob prehodu v menopavzo torej res malo bolje poskrbeti za svoje kosti.

In to lahko naredijo z rednim uživanjem soje, so prepričani raziskovalci z univerze Missouri. Ugotovili so, da niti ni treba, da ženske uživajo toliko soje, kot je denimo Azijke. Že pogosto vključevanje soje v obroke, lahko prepreči izgubljanje gostote kosti.

Preberite si še, kaj v menopavzi svetuje naturopatinja.

Če vam preglavice povzročajo nenadni navali vročine, denimo svetuje, da se ohladite tako, da v robček zavijete kocko ledu in si jo za nekaj minut položite na popek. A to res počnite le, če ste že v menopavzi. Če še imate menstruacijo, naturopatinja opozarja, da to nikakor ni primeren način, da bi se poskušale ohladiti.
Edamame
Tako je videti edamame fižol. V azijskih restavracijah ga pogosto postrežejo kot prigrizek pred obedom. (Foto: Thinkstock)
Miso
Tako pa je videti pasta miso, ki se uporablja za začinjanje jedi. (Foto: Thinkstock)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave