17.12.2018
LJ
/ -2°
Piškoti Preprost način, da se med prazniki ne zredite Kivi Zakaj bi morali v tem času uživati ta sadež? Družinski konflikti Bi se najraje izognili družinskim srečanjem? Debelost Poglejte jo danes, ko ima 58 kilogramov manj

Že veste, kako vam lahko pomaga?

Bolniki z osteoporozo bi morali jesti mediteransko prehrano. Italijanska raziskava je pokazala, da bo to močno zmanjšalo njihovo tveganje, da si zlomijo kolk. Naj bodo zato vaši obroki polni sadja, zelenjave, rib, olivnega olja, avokada, oreškov, stročnic, perutnine, polnovrednih žit … In imeli boste tudi veliko manj drugih zdravstvenih težav.

Mediteranska prehrana
Vedno znova odkrivajo nove blagodejne učinke mediteranskega prehranjevanja. (Foto: Thinkstock)

Vse več raziskav odkriva blagodejne učinke prehranjevanja na mediteranski način. To je prehrana, ki smo je vajeni tudi v našem okolju, zato je prav, da njenim smernicam čim bolj sledimo. Sedaj je raziskava univerze v Bologni pokazala, da pomaga tudi do bolj zdravih kosti, in sicer zmanjšuje izgubo kostne mase. Bolj ko se staramo, manj je imamo, s tem pa imamo več možnosti za zlom.

Osteoporoza
Mediteranska prehrana pri bolnikih z osteoporozo izboljšuje stanje, s tem pa zmanjšuje možnosti za zlom, še posebej za zlom kolka. (Foto: Thinkstock)

Italijanska raziskava naj bi bila prva, ki se je tega področja študija lotila bolj dolgoročno. Skoraj 1150 udeležencev so spremljali več kot eno leto. Stari so bili med 65 in 79 let. Polovica se jih je to leto prehranjevala po mediteransko, polovica pa ne. Gostoto kosti so izmerili na začetku in koncu ter pri preučevanju rezultatov sodelovali z britanskimi, francoskimi, nizozemskimi in poljskimi kolegi.

Preberite si tudi, kako vam lahko pomaga muškatni orešček. Ga že uporabljate?

Kaj so ugotovili?

Pri tistih udeležencih, ki so imeli normalno gostoto kosti, mediteranska prehrana ni imela nekega učinka. Drugače pa je bilo pri udeležencih, ki so že imeli osteoporozo. Pri tistih, ki se niso prehranjevali po mediteransko, se je napredovanje bolezni normalno nadaljevalo. Drugače pa je bilo pri tistih, ki so sledili smernicam mediteranskega načina prehranjevanja. Pri njih se je stanje na stegneničnem vratu izboljšalo. To je bolj preprosto rečeno del med stegensko in kolčno kostjo. In pri osteoporozi je to eden najbolj prizadetih delov, zaradi česar se bolniki pogosto soočajo z zlomom kolka.

Čeprav naj bi bila leto dni trajajoča študija najdaljša na tem področju do sedaj, pa raziskovalci opozarjajo, da bi morali kosti opazovati še dlje, da bi lahko res potrdili vpliv mediteranske prehrane. Toda v enem letu je bila sprememba na bolje občutna. Pri daljšem opazovanju pa raziskovalci menijo, da bi morda opazili kakšne spremembe tudi pri ljudeh, ki še nimajo osteoporoze.

Preberite si, kaj še lahko naredite za bolj zdrave kosti.

To pa ni edini pozitiven učinek mediteranske prehrane

Kot piše Medical News Today, je ameriški znanstvenik dr. Ancel Keys že v petdesetih letih prejšnjega stoletja začel raziskovati zdravstvene učinke mediteranskega načina prehranjevanja. Ugotovil je namreč, da imajo v revnih območjih južne Italije manjše tveganje za bolezni srca in prezgodnjo smrt kot pa v bogatih delih New Yorka. Menil je, da je to posledica prehrane in res prispeval prve ugotovitve, ki so povezale mediteranski način prehranjevanja z manjšim tveganjem za srčno in možgansko kap ter koronarno srčno bolezen (tu gre za moteno preskrbo srčne mišice s krvjo). Kasnejše študije so večkrat potrdile, da je mediteranska prehrana zelo ugodna za zdravo srce in ožilje. Med drugim tudi zato, ker povečuje raven dobrega holesterola v krvi, kar zmanjšuje raven slabega.

Srce
Mediteranska prehrana pripomore tudi k bolj zdravemu srcu in ožilju. (Foto: iStock)

Zmanjšuje tudi tveganje, da bi kot starostniki končali obnemogli

To pa je pokazala analiza dosedaj narejenih raziskav na področju mediteranske prehrane. Opravili so jo v Londonu. Vse študije, ki so jih upoštevali, so skupaj zajele šest tisoč odraslih, opravljene pa so bile v štirih državah. Zaključek je bil, da so imeli tisti, ki so se prehranjevali po mediteransko, za polovico manj možnosti, da bi kot starostniki končali obnemogli. Tega pa si nihče ne želi. Danes lahko ljudje doživimo visoko starost in do konca želimo živeti čim bolj zdravo in aktivno. Želimo biti tudi zmožni skrbeti sami zase. Angleži menijo, da lahko povečamo svoje možnosti za to, če se prehranjujemo čim bolj po mediteransko.

Kaj pa rak prostate?

To je eden najnevarnejših rakov, ki prizadene moške. Pri nas je tudi najpogostejši. Na leto je 1500 novih primerov in 400 primerov, ki se končajo s prezgodnjo smrtjo. Preventiva je pomembna, kajti od začetka obolenja do prvih znakov lahko mine kar od devet do sedemnajst let. Ko se pojavijo, pa je to že lahko znak razširjanja raka. Španska raziskava, ki so jo opravili na univerzi Alcalá, je raziskovala vpliv prehrane na to bolezen. Sodelovalo je 733 moških z rakom prostate. V kontrolni skupini je bilo 1229 zdravih moških. Prihajali so iz različnih delov Španije in njihova starost je bila v povprečju 66 let. Raziskovalci so ugotovili, da so imeli tisti moški, ki so se prehranjevali najbolj po mediteransko, manjše tveganje, da se je pri njih rak bolj agresivno širil. 

Preberite si tudi, kako se je s to boleznijo spopadel Marjan iz Ljubljane.

Rak prostate
Mediteranska prehrana ima očitno nek vpliv tudi na prostato. (Foto: Thinkstock)

Mediteranska prehrana
V svojo prehrano vključite čim več zelenjave, olivnega olja, pustega mesa, stročnic, polnovrednih žit ... (Foto: Thinkstock)

Vas zanima, kako zdravo živite? Izpolnite kviz.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave