Vizita.si
Tretje srečanje pedagoških delavcev , ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu

Duševno zdravje otrok

Tretje srečanje pedagoških delavcev, ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu

Od Alje do Žana
14. 04. 2025 09.39
0

V petek in soboto je v Žalcu potekalo tretje srečanje pedagoških delavcev desetih osnovnih šol, ki sodelujejo v pilotni fazi projekta Od Alje do Žana – Čuječa srca, budni umi.

Projekt, ki ga vodijo Fundacija Alma, Slovenska filantropija in Zveza Anita Ogulin in ZPM pod strokovnim vodstvom priznane otroške psihiatrinje dr. Anice Mikuš Kos, naslavlja naraščajoče duševne stiske otrok in mladostnikov ter gradi šole kot prostore empatije, solidarnosti in podpore. Več o projektu: odaljadozana.si.

Šola kot prostor zaupanja: Projekt 'Od Alje do Žana' premaguje otroške strahove
Preberi še
Šola kot prostor zaupanja: Projekt 'Od Alje do Žana' premaguje otroške strahove

Izzivi duševnega zdravja otrok kličejo po spremembah

Slovenija se sooča z alarmantnim porastom duševnih težav med mladimi. Raziskave kažejo, da kar 28,4 % mladostnikov doživlja psihosomatske simptome, kot so nespečnost in stres, 17 % pa jih je že razmišljalo o samomoru. Šole, kjer otroci preživijo pomemben del dneva, so ključne za prepoznavanje in reševanje teh stisk, a pogosto primanjkuje časa, znanja in virov za celostno podporo. Projekt Od Alje do Žana skupaj z učitelji išče rešitve, ki čustva in odnose postavljajo v središče šolskega življenja, da otroci ne ostanejo neslišani.

Dr. Kristjan Musek Lešnik
Dr. Kristjan Musek LešnikFOTO: Od Alje do Žana

Deljenje izkušenj in vizija šole prihodnosti 

Tretje srečanje, ki je potekalo 11. in 12. aprila, je združilo učitelje, svetovalne delavce in strokovnjake v dinamičnem programu predavanj, delavnic in pogovorov. Prvi dan so udeleženci delili dobre prakse, ki so jih razvili na področju krepitve empatije in prosocialnega vedenja. Konkretni primeri, kot so vrstniška podpora in dejavnosti za krepitev razredne skupnosti, so pokazali, kako majhni koraki vodijo do velikih sprememb v šolskem okolju.

7 znakov, da vaš otrok potrebuje več čustvene podpore
Preberi še
7 znakov, da vaš otrok potrebuje več čustvene podpore

Pomemben del dneva je bilo predavanje in delavnica dr. Kristijana Muska Lešnika z naslovom Kako spodbujati razvoj empatije?, ki je z udeleženci delil izkušnje o načinih, kako otrokom približati pomembnost empatije v medsebojnih odnosih. Popoldne je sledila razprava Kakšno šolo v prelomnih časih? Srečanje teorije in prakse, ki je združila ugledne strokovnjake: Zdenka Medveša, ki je govoril o prehodu k komunikacijski pedagogiki, Marijo Kavkler, ki je osvetlila uresničevanje inkluzivne vzgoje, Robija Krofliča, ki se je dotaknil vprašanja nasilja, Lidijo Magajna, ki je poudarila psihosocialno odpornost, in dr. Anico Mikuš Kos, ki je izpostavila pomen duševnega zdravja posameznika za skupnost. Izjemna in navdihujoča izmenjava mnenj in izkušenj strokovnih pristopov na eni strani in praktičnih izkušenj na drugi.

Tretje srečanje pedagoških delavcev , ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu
Tretje srečanje pedagoških delavcev , ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu FOTO: Od Alje do Žana

Drugi dan: Medvrstniška pomoč in skrb zase 

Sobota, 12. april, je bila posvečena krepitvi medvrstniške pomoči in dobrega počutja pedagoških delavcev. Uvodno predavanje dr. Anice Mikuš Kos Kako lahko šola z vrstniško pomočjo podpre duševno zdravje otrok? je poudarilo, kako lahko otroci postanejo podpora drug drugemu. Sledila je delavnica Nevenke Alje Gladek o različnih oblikah vrstniške pomoči, ki jih lahko učitelji uvedejo v razredu.

Namesto kaznovanja lahko poslušanje in ustvarjalni pristopi pokažejo pot do razumevanja
Preberi še
Namesto kaznovanja lahko poslušanje in ustvarjalni pristopi pokažejo pot do razumevanja

Poseben poudarek je bil namenjen projektu Dobro sem, ki ga je predstavila Neža Janež iz Zveze Anita Ogulin in ZPM. Delavnica je pokazala, kako lahko šole prek dejavnosti, kot so skupinske igre in pogovori, spodbujajo empatijo, solidarnost in medsebojno pomoč. Dan se je zaključil z nagovorom mag. Mateje Štirn Kako lahko pedagoški delavci poskrbijo zase ob doživljanju stisk pri delu z otroki in mladostniki?. Predavanje in delavnica sta učiteljem ponudila praktične nasvete za obvladovanje lastnega stresa in ohranjanje duševnega zdravja, kar je ključno za njihovo delo z učenci.

Srečanja so zasnovana kot preplet predavanj, delavnic in odprtih pogovorov, kar udeležencem omogoča, da poleg novega znanja pridobijo tudi navdih, nove ideje in motivacijo. 

Tretje srečanje pedagoških delavcev , ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu
Tretje srečanje pedagoških delavcev , ki sodelujejo v projektu Od Alje do Žana v Žalcu FOTO: Od Alje do Žana

Šole, ki slišijo

Konkretni primeri iz šol, kot so projekti za preprečevanje osamljenosti ali spodbujanje sodelovanja, so pokazali, da so spremembe že v teku. Odprt prostor za pogovor je učiteljem dal priložnost, da so delili izzive in uspehe ter skupaj oblikovali nadaljnje korake.

Projekt Od Alje do Žana dokazuje, da so šole lahko več kot le prostori za učenje – lahko so srce skupnosti, kjer se otroci počutijo varne, sprejete in slišane. Tretje srečanje v Žalcu je še dodatno utrdilo zavezo k temu cilju. Z majhnimi, a premišljenimi koraki učitelji, starši in otroci gradijo prihodnost, v kateri nihče ne ostane sam v svojih stiskah. 

Za dodatne informacije o projektu obiščite odaljadozana.si ali kontaktirajte: Ema Randl, vodja projekta, ema.randl@fundacija-alma.si
Od Alje do Žana
Od Alje do ŽanaFOTO: Od Alje do Žana
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Vizita.si, Vse pravice pridržane Verzija: 859