1. Ugotovite, zakaj se nenehno pritožujete
Pogosto so vzrok problema nerealna pričakovanja. Vprašajte se, kakšna so vaša pričakovanja, kako bi morali situacijo, zaradi katere ste nesrečni, reševati in primerjajte s tem, kako ste se na položaj v resnici odzvali. Razlike bodo morda pokazale, zakaj ste v resnici nesrečni.
2. Vprašajte se, ali ste človek dejanj ali človek besed
Nekateri ljudje govorijo zato, da bi rešili probleme, spet drugi govorijo, da bi razumeli probleme. Če ste usmerjeni k reševanju problemov, ste v poziciji, kjer lahko spremenite stvari, ki vas onesrečujejo. Če pa ste človek besed, kjer samo razpredate o problemu in ga želite razumeti na tisoč in en način, pa ste usmerjeni bolj v pasivno reševanje problemov, ki ne vsebuje akcije, ampak le pogovor. Vprašajte se, kateri izmed teh dveh tipov ste vi.
3. Ugotovite, kdo je vaše občinstvo
Pri ugotavljanju, ali ste človek akcije ali pogovora, vam je lahko v pomoč tudi to, da premislite, kdo so vaši sogovorniki, s katerimi razpredate o svoji težavi. Če ste eden tistih, ki probleme rešuje, boste najverjetneje govorili z ljudmi, ki vam bodo probleme pomagali rešiti, če pa ste človek pogovora, se boste obdali z ljudmi, ki bodo sicer izjemno razumevajoči, a vam kakšnega dobrega nasveta ne bodo znali ponuditi, saj si ga konec koncev, roko na srce, niti ne želite slišati.
4. Povejte ljudem, kaj potrebujete
''Potrebujem sočutje in nekoga, ki se mu lahko potožim'' ali pa ''razširite mojo idejo ali problem in mi pomagajte najti rešitev''. V vsakem primeru ljudem povejte, kaj v resnici potrebujete. Tako boste tudi sami znali dobro razlikovati med tem, kdaj si v resnici želite narediti korak naprej in kdaj ste v obdobju, ko potrebujete le nekoga, ki vam bo prisluhnil. Poleg tega pa boste s tem tudi svojim sogovornikom prihranili čas in energijo. Saj tudi če vam bodo želeli pomagati in vi te pomoči ne boste želeli sprejeti, je bil njihov trud zaman.
5. Poslušajte spremembe v vašem pogovoru
Pogosto se zgodi, da ljudje tako zapadejo v nenehno pritoževanje, da so sogovorniki že popolnoma naveličani enih in istih težav in vaše nenehne slabe volje. Če ste se odločili, da v smeri svojega problema ne boste naredili nič, potem je čas, da zaključite pogovore o tem in ljudi ne obremenjujete več z njimi.
6. Ljudje, ki vas imajo radi, si želijo, da bi našli rešitev
Ne morejo si pomagati, saj vas imajo preprosto radi. In če si vaša družina ali prijatelji želijo, da bi rešili vašo težavo, saj bi se tako počutili bolje, vi pa si želite le govoriti o njej, jim nikar ne zamerite.
7. Ljudje, ki vas imajo radi, so tudi pristranski
Pogosto so ljudje, ki vas imajo radi, pristranski in tudi sami ne vidijo dogodkov v objektivni luči. Zato je včasih dobro sprejeti tudi mnenje od nepristranskega zunanjega opazovalca, ki je lahko tudi psihoterapevt. Zagotovo pa se prepričajte, da so ljudje, ki se jim boste zaupali, zaupanja vredni, zato izbirajte pametno.
Če imate občutek, da ste zapadli v krog nenehnega pritoževanja in pri tem niste usmerjeni v to, kako poiskati rešitev, je čas, da se vprašate, zakaj je do tega prišlo. Postavite si realen cilj, s katerim boste rešili težave in se odločite, kaj je za vas sprejemljivo in kaj ne. Pri tem naj vas nikar ne ovira strah, saj je prav ta najpogostejši zaviralec naših izjemnih zmožnosti.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV