"Naša analiza je pokazala, da ljudje, ki sovražijo svojo službo, doživljajo anksioznost in depresijo v enaki meri kot brezposelni ljudje. V primerjavi s tema dvema skupinama so ljudje, zadovoljni s svojo službo, bolj pogosto občutili zadovoljstvo,“ razlaga avtor raziskave profesor Peter Butterworth. Izsledke je delno možno povezati tudi z londonsko raziskavo, ki je stekla v začetku letošnjega leta in razkrila, da je doživljanje krivice na delovnem mestu povezana s srčnimi obolenji. Namreč tisti, ki so bili na delovnem mestu večkrat povišani, so imeli 20 odstotkov manj tveganja za srčna obolenja.
"V bistvu gre za občutek nadzora (ali pomanjkanja nadzora),“ pove profesor zdravstvene psihologije z univerze v Leedsu Daryl O'Connor. "Če čutimo, da smo v delo vložili veliko truda, pa to ni bilo nagrajeno, to poviša stres in tudi tveganje za srčno obolenje,“ dodaja. Profesor Butterworth še ponuja rešitev: "Zmanjšanje zahtev, večji nadzor nad delom, varnost in samozavest zaposlenega bi izboljšalo počutje na delovnem mestu. Ta raziskava daje poudarek na psihosocialen aspekt delovnega okolja, ki bi v primeru izboljšav po vsej verjetnosti zmanjšal prisotnost duševnih stisk pri ljudeh.“
Kako izboljšati počutje na delovnem mestu?
- Očistite in uredite svoje delovno okolje.
- Na delovnem mestu namestimo kak zasebni predmet, ki bo v prostor in v nas same vnašal umirjenost (npr. fotografija, slika, glasba, kipec, ipd.).
- Pripravite si zdrave prigrizke in v delovnem času zaužijte dovolj tekočine, saj pomanjkanje energije in dehidracija slabo vplivata na delovanje našega organizma. Hitro se lahko pojavijo težave s koncentracijo, utrujenost in tudi glavobol.
- Prevzemite nadzor. Če vas v službi motijo odnosi s sodelavci, poskušajte to spremeniti ali pa se pred negativnimi vplivi takšnih odnosov nekako zaščitite, da vam ne pridejo do živega. V primeru, da čutite, da nimate nadzora nad delom, bodite na tem področju aktivni in se na njem izobražujte, vse dokler ne začutite, da dvomov ni več. Če je to delovno mesto za vas novo in se ga še niste povsem privadili, nikar ne obupajte prehitro, saj veste, da je vsak začetek težak. Sčasoma in s prakso boste pridobili nadzor.
- Zavedajte se, da obstaja življenje izven službe in nanj dajte več poudarka. Če je le možno, službenih obremenitev ne nosite s seboj domov, temveč jih pustite na delovnem mestu. Čas izven službe naj bo namenjen vaši družini, hobijem in stvarem, ki jih radi počnete, izkoristite pa ga v kar se da največji meri.
Čeprav se je v današnjih časih težko oddaljiti od težave delovnih mest, pa vselej ne dopustite, da bi vam osovražena služba vodila življenje. Ne pozabite na stvari, ki vas bogatijo, vas nasmejijo in v vas vnašajo pozitivne občutke.
Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV