To so ljudje, pri katerih je pomembno le eno – oni in nihče drug kot oni. Zagledani so vase, kujejo se v zvezde, želijo biti najboljši in najlepši, hkrati pa tudi od okolice pričakujejo, da jih slavi in hvali. A takšne osebe so lahko sila naporne in vam lahko posrkajo veliko energije – sploh, če se z njimi ne strinjate in jim poskušate dopovedati, da se v nečem motijo ali da njihova poslovna zamisel ni najboljša. Velika verjetnost je tudi, da bodo do vas neobzirni in hladni, če jim boste nasprotovali ali hoteli pri nekem poslovnem projektu, pri katerem sodelujeta, uveljaviti svojo voljo. In to vas bo gotovo vznejevoljilo ter iz vas posrkalo pozitivno energijo.
2. Hipohondri
Vsakega kdaj kaj boli, ga skrbi kakšen pregled pri zdravniku, vsak se kdaj slabo počuti, in to deli s svojim sodelavcem. A nekateri imajo skorajda ves čas zdravstvene težave, ki so mnogokrat zgolj namišljene. In tako vedno, ko takšno osebo kdo od sodelavcev vpraša, kako se počuti, negoduje in tarna, kako težko ji/mu je, kako slabo se počuti, kako jo/ga vse boli. Mnogokrat takšen hipohonder tudi kar sam od sebe tarna in sodelavce – vključno z vami – obremenjuje s svojimi težavami, pregledi, diagnozami ... Nenehne težave in strahovi, vezani na zdravje, pa velikokrat obremenjujejo okolico in morda preskočijo tudi na druge. Tako se lahko ob takšnem človeku še sami začnete počutiti negotovo, prestrašeno, bolehno.
3. Večne žrtve
Takšne osebe so vedno najbolj uboge in vse jim gre narobe. Prepričane so, da se je vse zarotilo proti njim in se smilijo sami sebi. Podobno kot hipohondri tudi večne žrtve nenehno tarnajo in druge obremenjujejo s svojimi težavami. In če takšni osebi ponudite neko konstruktivno rešitev, bo hitro spet našla novo zanko, zaradi katere vaša sicer odlična rešitev ne bo več primerna, ali pa bo celo hitro našla neki povsem nov, drugačen problem, ki ji bo grenil življenje. Zato verjetno nima smisla, da si razbijate glavo in dajete svojo energijo za reševanje težav nekoga, ki bo tako ali tako spet našel nove probleme in ki v resnici morda sploh noče rešitve, temveč zgolj nekoga, ki mu bo lahko nenehno tarnal in se mu smilil. Zato takšni večni žrtvi le namenite kakšno spodbudno besedo in se vrnite nazaj k delu, nikar pa ga z vprašanji, kako mu gre in zakaj je tako potrt, ne spodbujajte, da vam začne razlagati o svojih težavah in nikar ne zapravljajte ure in ure vašega dragocenega časa, da iščete rešitve za njegove težave.
4. Nadzorniki
Tudi ljudje, ki vam nenehno gledajo pod prste, pa čeprav niso vaši nadrejeni oziroma niso na takšnem položaju, da bi to lahko počeli, vas bodo verjetno hitro spravili ob živce in vam posrkali vso dobro voljo in pozitivno energijo, ki ju premorete. Gre za tip ljudi, ki so prepričani, da so pametnejši, sposobnejši, iznajdljivejši od vas in se vtikajo v vaše delo, čeprav jih niste prosili za nasvet. Pri takšnih nadzornikih je najbolje, da se jim lepo zahvalite za nasvet in jim rečete, da ne potrebujete njihove pomoči in nasvetov, kajti sami ste povsem kos svojemu delu. Če tudi to ne zaleže, pa njihove konstantne pripombe preprosto prezrite. Sčasoma se bodo po vsej verjetnosti naveličali pametovati in se bodo vrnili nazaj k svojemu delu.
5. Klepetulje
Tudi nekdo, ki ves čas samo govori in govori, pa najsi gre za službene stvari ali osebne prigode, vas bo gotovo krepko izžel. Ne le da pri takšni klepetulji nikoli ne boste prišli do besede, tudi težko se boste zbrali, kajti ob vsem tem klepetanju boste komaj slišali svoje misli. Najbolje je, če poskusite takšni osebi na prijazen način dopovedati, da nenehno govoričenje zmanjšuje vašo delavno učinkovitost in da boste morda lahko njegovim/njenim prigodam prisluhnili kdaj drugič, na primer med odmorom za kosilo ali na pijači po službi. Če pa tudi to ne zaleže, pa se – če je to seveda izvedljivo – umaknite v drug kotiček oziroma del pisarne. Če to ne gre, pa si na ušesa nataknite slušalke in si zavrtite glasbo, ki vas pomirja in ki bo preglasilo njegovo/njeno govoričenje.
6. Osebe, nagnjene k dramatiziranju
Imate sodelavko/ca, ki iz muhe naredi slona? Že ob najmanjši napaki, ki jo javi računalnik, zažene vik in krik? Morda v primeru, ko stranka ni zadovoljna, in to na prijazen način omeni, še ves dan govori o tem in iz majhnega incidenta naredi celo dramo? Potem imate vsekakor opravka z osebo, ki rada dramatizira, a to lahko negativno vpliva tudi na vas. Vaš povsem miren in prijeten dan se lahko zaradi drame, ki se začne nenadoma vršiti okrog vas, spremeni v živčno vojno, v sebi začnete namesto zadovoljstva čutiti nemir, tesnobo, paniko. Če se torej da, se takšni osebi izognite, ali pa ji dopovejte, da se mora nekoliko kontrolirati in da ne sme za vsako malenkost zganjati takšne drame, saj to negativno vpliva tudi na sodelavce.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV