Vizita.si
Poslovna ženska

Duševno zdravje

V čem je skrivnost uspešnih ljudi?

K.B.
22. 04. 2012 07.27
3

Se sprašujete, kako nekaterim uspeva? Vi garate od jutra do večera in že jutro začnete nervozno, ker vas čaka kup dela, medtem ko so nekateri vaši sodelavci uspešni, pa imajo še čas za kavo. Vas zanima, v čem je njihova skrivnost?

Uspešni ljudje so osvojili veščine, ki jim prihranijo čas, poleg tega imajo nekatere lastnosti, ki jih manj uspešni nimajo. Preverite, katere.
Uspešni ljudje so osvojili veščine, ki jim prihranijo čas, poleg tega imajo nekatere lastnosti, ki jih manj uspešni nimajo. Preverite, katere.FOTO: iStockphoto
Količina dela in marljivost včasih nimata vpliva na učinkovitost dela. Uspešni ljudje so osvojili veščine, ki jim prihranijo čas, poleg tega imajo nekatere lastnosti, ki jih manj uspešni nimajo. Od postavljanja prioritet pa do tega, da se zavedajo tega, da vseh projektov ni treba zaključiti, sploh če se izkažejo za neučinkovite. Ena od pomembnih stvari je tudi, da znajo reči ne. Odkrijte, katere so še navade, s katerimi se lahko zavihtite med tiste vedno nasmejane uspešne delavce.

1. Vedo, kako pomemben je odmor

Če mislite, da je neprekinjeno delo sinonim za učinkovitost, se motite. ''Odmor deluje podobno kot resetiranje računalnika. Možgani takrat dobijo priložnost, da izločijo nakopičen stres in znajo bolj jasno razmišljati,'' pojasni Christine Hohlbaum, avtorica knjige The Power of Slow: 101 Ways to Save Time in Our 24/7 World.

Če mislite, da je neprekinjeno delo sinonim za učinkovitost, se motite.
Če mislite, da je neprekinjeno delo sinonim za učinkovitost, se motite. FOTO: iStockphoto
Najpomembnejši je odmor za kosilo, ki bi si ga morali vzeti vsak dan. V tem času skušajte odmisliti delo in se pogovarjajte o čem drugem, na primer, kaj ste počeli za vikend ali kaj podobnega. Če boste delali in jedli hkrati, se vam ne bo uspelo 'odklopiti' od dela in nekoliko sprostiti možganov, poleg tega ne boste pozorni na to, koliko hrane ste vnesli v telo, zaradi česar lahko hitro pride do prenajedanja.

Poleg odmora za kosilo Hohlbaumova predlaga, da delovni dan začnete s petminutnim odmorom, v katerem spijete kavo ali zeleni čaj, popoldne pa si privoščite še en od 10- do 15-minutni odmor. V tem času se nekoliko sprehodite, pojdite na svež zrak in svoje misli zaposlite s čim drugim kot z delom. ''Odmor je izjemno pomemben, saj lahko le tako znova delamo skoncentrirano in učinkovito, v nasprotnem primeru bodo vaši možgani dosegli točko utrujenosti, kjer boste počasnejši in neučinkoviti,'' še doda Hohlbaumova.

2. Dobre volje v službi

Študija, ki jo je opravila  poslovna šola Fisher na Univerzi Ohio, kaže, da so zaposleni, ki v službo prihajajo slabo razpoloženi – zaradi družinskih težav, stresa med prevozom v službo, nezadovoljstva na delovnem mestu –, za kar 10 odstotkov manj učinkoviti kot tisti, ki pridejo v službo dobro razpoloženi. Če na delovno mesto vedno pridete slabe volje, je morda čas, da premislite, ali vas to delo sploh še veseli in ga še želite opravljati. Če ugotovite, da je težava drugje, pa je morda problem le v vaši naravnanosti. Namesto tega, da zjutraj takoj živčno sedete za računalnik, najprej pozdravite svoje kolege, z njimi izmenjajte kakšno besedo in spijte kavo. Takšen začetek dneva vas bo pomiril in na ta način boste pozabili na zunanje probleme, poleg tega boste občutili, da ste del ekipe, ki se trudi za skupni cilj. In morda boste na ta način našli tudi več smisla v svojem delu in ga opravljali bolj z veseljem.

Študija je pokazala, da so zaposleni, ki v službo prihajajo dobro razpoloženi za kar 10 odstotkov bolj učinkoviti od nerazpoloženih.
Študija je pokazala, da so zaposleni, ki v službo prihajajo dobro razpoloženi za kar 10 odstotkov bolj učinkoviti od nerazpoloženih.FOTO: iStockphoto

3. Pametno izbirajte hrano

''Težka hrana za kosilo bo preostanek vašega delovnega dne spremenila v mučno borbo proti spancu. Pomembno je, da je količina sladkorja čez dan uravnotežena. Nagli skoki in padci namreč slabo vplivajo na koncentracijo,'' pojasni dr. Kari Kooi iz bolnišnice v Houstonu. Zjutraj si tako pripravite obilen zajtrk, za kosilo pa uživajte predvsem zelenjavo in nemastne beljakovine, ki vas ne bodo utrudile. S seboj v službo vzemite oreščke, sadje ali pa jogurt, ki ga lahko zaužijete med obroki, da nato ne boste tako sestradani. Vsekakor pa ne posegajte po sladkarijah in sladkih pekovskih izdelkih iz bele moke.

Se vam plani nenehno spremninjajo in imate občutek, da je vaš dan kaotičen?
Se vam plani nenehno spremninjajo in imate občutek, da je vaš dan kaotičen? FOTO: iStockphoto

4. Seznam delovnih obveznosti je fleksibilen

Imate seznam delovnih obveznosti in vas izjemno jezi, če se načrti nekoliko spremenijo. ''Mnogi mislijo, da je njihov dan kaotičen, če se načrti nekoliko spremenijo, medtem ko učinkoviti ljudje vedo, da je to normalni delovni ritem in jih to ne vrže iz tira,'' pove Vicki Milazzo, avtorica knjige Wicked Success Is Inside Every Woman. Paula Rizo, strokovnjakinja za osmišljanje delovnih obveznosti in načrtov, meni, da je pomembno, da imamo vsak dan listo obveznosti, ki jih moramo postoriti, ne glede na to, ali se ti plani vmes nekoliko spremenijo ali pa se vrstni red opravljenih nalog spremeni. Pomembno pa je, da vemo, kaj so naše naloge, ki jih je treba postoriti.

5. Omejena uporaba tehnologije

Prebiranje interneta je treba znati časovno omejiti. Izberite si čas, v katerem si boste ogledali podatke na svojih najljubših portalih in družabnih omrežjih, nato pa te strani zaprite in se posvetite delu. Medtem ko ste na internetu, čas mine hitreje, kot bi si mislili, zato je pomembno, da ga znate omejiti. Veliko časa nam lahko vzame tudi pisanje elektronskih sporočil, zato pazite, da boste pri njih kratki in jedrnati. Če imate daljša navodila ali več vprašanj, je morda bolje, da osebo pokličete in se z njo dogovorite po telefonu ali osebno.

6. Postavljajo prioritete

Različne naloge potrebujejo različno stopnjo koncentracije. Delovni dan začnite z nalogami, ki zahtevajo več koncentracije, saj ste takrat še spočiti in jih boste opravili lažje in bolj natančno. Rutinska dela, kot so pisanje poročil, odgovarjanje na elektronska sporočila, ki niso nujna, organizacijo dela in podobno pa preložite na popoldanski del dneva, ko bo koncentracija že nekoliko upadla in vam bo prišlo prav, da te stvari že obvladate, saj jih počnete vsak dan.

7. Perfekcionizem postavljajo na mesto, ki mu pripada

Ženske so bolj nagnjene k perfekcionizmu kot moški. A pri tem je treba paziti, da vemo, katere so naloge, ki potrebujejo veliko mero perfekcionizma in pri katerih nalogah bi bil ta samo izguba časa. Pogosto namreč na končni rezultat ne vpliva bistveno, da je vsak korak naloge razdelan, v naprej načrtovan in opravljen do popolnosti. Če poleg tega ta opravljena naloga ne prinaša večjih rezultatov, nam lahko perfekcionizem vzame le veliko energije in časa, na koncu pa od natančno opravljenega dela ni pravega rezultata. Pri tem ne pozabite, da ključ torej ni vedno v perfekcionizmu, ampak v učinkovitosti.

Včasih je treba znati reči 'ne'.
Včasih je treba znati reči 'ne'.FOTO: iStockphoto

8. Naučili so se reči ne

Pogosto se zgodi, da nas med delom nekdo ali nekaj zmoti, kar lahko izjemno vpliva na naš delovni proces. Uspešni in produktivni ljudje so se zato naučili reči 'ne'. Pri tem je seveda pomemben način in trenutek. Vsekakor recite odločen 'ne' tistim, ki vas nenehno motijo in nič ne kaže na to, da bodo s tem prenehali. Pojasnite jim, da nimate časa, naj vas ne kličejo ali motijo med službo in da si boste čas zanje vzeli po službi. To ponavadi niti ni tako težko, težje pa se je zoperstaviti svojim nadrejenim. Takrat morate to storiti na lep način, a odločno. Če boste znali svojo odločitev argumentirati in pojasniti, da vaš 'ne' ni izrečen zaradi nasprotovanja samega, ampak podprt s trdnimi razlogi, bo šef, če ima le malo zdrave pameti, razumel vaše stališče.

Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (3)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Vizita.si, Vse pravice pridržane Verzija: 662