Avstralci so razkrili načrte nove protikadilske kampanje, ki bo prisilila proizvajalce tobačnih izdelkov k izdelovanju cigaretnih škatlic brez logotipov in simbolov, opremljene s fotografijami poškodovanih notranjih organov. V Avstraliji se bodo poleg tega tobačni izdelki podražili, saj se bo davek na tobačne izdelke dvignil za kar 25 odstotkov.
Za to potezo so se Avstralci kot prvi na svetu odločili zato, ker na kontinentu vsako leto zaradi posledic kajenja umre približno 15 tisoč Avstralcev, poleg tega je pri njih kajenje glavni povzročitelj bolezni in smrti. Avstralski premier Kevin Rudd upa, da bo kampanja pomagala zmanjšati število smrti za vsaj 10 odstotkov do leta 2018. “Kajenje ni 'kul', kajenje ubija,“ je izjavil. “To bo najstrožji režim pakiranja cigaret na svetu.“
Kljub novim direktivam pa se avstralski proizvajalci tobačnih izdelkov ne nameravajo kar tako vdati, saj bo znamka proizvajalca napisana le z majhnimi črkami na dnu škatlice. “Poenotenje cigaretnih škatlic, ki bodo morale biti po novem vse enake barve, oblike in opremljene z opozorili, bo kadilcem onemogočilo prepoznavanje tobačnih izdelkov. Nihče ne bo več vedel kaj kadi, prepoznavnost znamke pa je za nas izjemno pomembna,“ pravi Cathie Keogh, predstavnica Imperial Tobacco Australia.
Nov režim je del in hkrati nadaljevanje uspešne vladne kampanje, ki jo je avstralska vlada sprejela že pred leti. Prepoved oglaševanja tobačnih izdelkov je namreč učinkovito zmanjšalo kajenje med osebami, starejšimi od 14 let. Od leta 1988 se je tako odstotek kadilcev z 30,5 odstotkov zmanjšal na 16,6 odstotkov v letu 2007.
KOMENTARJI (20)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV