Zakaj sploh k specialistu?
Napotitve k specialistom so v Sloveniji pogostejše kot ponekod drugod v Evropi, kjer je k specialistu v povprečju napoten vsak deseti ali pa celo vsak petdeseti bolnik.
"Ko se odločamo o tem, ali pacienta napotiti k specialistu, zdravniki na primarni ravni vedno tehtamo, koliko znanja imamo in koliko lahko pacientovo težavo rešimo sami," pojasnjuje Marjan Berginc, dr. med., specialist družinske medicine iz Slovenskih Konjic, "moj zdravnik 2016" po izboru bralcev revije Viva. "Če to znanje manjka ali pa so potrebne diagnostične preiskave, ki jih na primarni ravni ne moremo narediti, sledi napotitev na sekundarno raven."
Nujno, hitro ali redno?
Ko zdravniki presojajo, ali bolnika napotiti k specialistu, se odločajo tudi o tem, kako hitro mora biti obravnavan. Izbirajo med kategorijami nujno, hitro in redno.
"Zdravniki pacientom ne želimo slabega. Čisto vsakemu bi privoščili, da bi bil na vrsti v 24 urah. A sistem tega ne dopušča. Tako nujno zdravljenje pripada tistim, ki jim grozi invalidnost ali celo smrt, če zdravniške obravnave ne bi bili deležni takoj. Napotnica nujno velja samo 24 ur in jo lahko pacient izkoristi samo enkrat," pojasnjuje družinski zdravnik.
Vse, kar ni nujno, na napotnici dobi oznako hitro. To pomeni obravnavo v treh mesecih.
Druga možnost pa je oznaka redno, kar pomeni do pol leta čakanja na prvo obravnavo pri specialistu.
Napotnico z oznako nujno lahko pacient izkoristi samo za enkraten pregled. Napotnica z oznako hitro in redno pa je izdana tudi za nadaljnje zdravljenje v določeni specialistični ambulanti, in sicer največ za obdobje enega leta.
Kako zdravniki specialistom določijo pooblastila, katere zdravstvene storitve smejo opraviti, in koliko specialisti sploh vedo o pacientih? Preberite v članku na portalu Vse bo v redu. |
Obolevati zaradi čakanja
Če se ne odločimo za zdravljenje pri zasebnikih in če ravno ne dobimo napotnice za nujno zdravljenje – in običajno je ne –, smo bolniki primorani v dolgo čakanje na pregled.
A zakaj sploh tako dolgo čakamo?
"Med razlogi za dolge čakalne dobe v zdravstvu je na prvem mestu zagotovo trend staranja prebivalstva," pojasnjuje tiskovni predstavnik Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) Damjan Kos. "Starejši, ko smo, več zdravniške oskrbe potrebujemo, zato se potrebe po zdravstvenih storitvah večajo. In ker se kadrovske, opremske in tudi prostorske zmogljivosti ne povečujejo sorazmerno, so čakalne dobe vse daljše."
Drugi razlog za dolgo čakanje je družbenoekonomsko stanje v državi. "V Sloveniji glede na izdatke za zdravstvo po kupni moči na prebivalca bistveno zaostajamo za razvitimi državami," dodaja Kos.
Tretji dejavnik pa so nove možnosti zdravljenja in diagnostike, ki same po sebi ustvarjajo nove potrebe. Zdravniki lahko na dodatne preiskave in zdravljenje napotijo več bolnikov, kot so jih pred leti, ko možnosti zdravljenja niso bile tako široke, kot so danes.
Se je čakanju mogoče izogniti?
Ker je čakanje lahko izjemno frustrirajoče, obstaja pa tudi možnost, da se med čakanjem pojavijo dodatni zapleti in poškodbe, se mnogi vseeno odločijo za samoplačniško zdravljenje, ki so ga deležni takoj.
A če bi se hoteli pri zasebnikih povsem pozdraviti, bi včasih morali bolniki zapraviti celo premoženje: plačati je treba prvi pregled, vso diagnostiko, kontrolni pregled in še morebitno terapijo.
Čakanju in visokim stroškom zdravstvene obravnave se lahko izognete. Sklenete lahko primerno dodatno zdravstveno zavarovanje.
Preberite vse o razlikah med obveznim, dopolnilnim in dodatnim zdravstvenim zavarovanjem. |
Rešitev za težave je sklenitev zavarovanja Celovita zdravstvena obravnava, ki ga ponuja Triglav, Zdravstvena zavarovalnica.
S tem zavarovanjem naenkrat poskrbite za morebitne zdravstvene težave, ki bi zahtevale specialistično obravnavo in ambulantni operativni poseg.
Ko pri osebnem zdravniku dobite napotnico za specialistično zdravljenje, enostavno pokličete zaposlene v Zdravstveni točki, asistenčnem centru zavarovalnice. Ti vam bodo v priznanih zasebnih ali javnih zdravstvenih ustanovah uredili vse potrebne zdravstvene posege in poskrbeli, da bodo specialisti vedno prejeli vso potrebno zdravstveno dokumentacijo.
Če bi se izkazalo, da potrebujete tudi nenaročeno diagnostiko ali obravnavo drugega specialista, boste deležni tudi tega. Za plačilo opravljenih storitev pa bo poskrbela zavarovalnica.
Obstoječi zavarovanci Celovite zdravstvene obravnave so pohvalili storitve Zdravstvene točke. Preberite celoten članek na portalu Vse bo v redu in izvedeli boste, kako vam olajšajo pot do specialista. |