Socialna omrežja, kot je na primer Facebook, uporabnikom z možnostjo urejanja in spreminjanja profila omogočajo, da lažje nadzirajo svojo podobo, z ustvarjanjem plitvih prijateljskih vezi pa jim dajejo lažen občutek priljubljenosti. Predstavljajo torej raj za kreiranje narcisoidnih posameznikov, kjer pristna toplina prijateljstva in sposobnost vživetja v čustva drugih sploh ne igrata nobene vloge. Zvesti uporabniki Facebooka pa poleg tega številne spletne aplikacije, ki jim jih to medmrežje ponuja, uporabljajo bolj ali manj zato, da promovirajo sami sebe. Na ta način hočejo ohraniti priljubljenost v očeh 'prijateljev' in na svojo stran pridobiti ljudi, ki si jih želijo spoznati, pa v resničnem življenju nimajo poguma, da bi storili ta korak.
Ugotovila je, da so osebe, ki so se izkazale za bolj narcisoidne, pogosteje urejale svoj profil na Facebooku, poleg tega pa je opazila tudi razliko med moškimi in ženskimi 'Facebook navadami'. Moški naj bi zadovoljevali svojo potrebo po priljubljenosti s pisanjem sporočil na 'zid', ženske pa naj bi svoj ugled in priljubljenost krepile z natančno in previdno izbiro fotografij v svojem profilu. Izsledki študije pa kažejo tudi na to, da svoj profil na Facebooku pogosteje pregledujejo in urejajo osebe z nižjo samopodobo.
Rezultati študije v resnici sploh niso presenetljivi, saj je narcizem povezan z globoko ukoreninjeno šibko samopodobo. Mehdizadehova pa se tudi zaveda, da se z njenimi ugotovitvami najbrž nikoli ne bodo strinjali vsi. “Ljudje se ob takih ugotovitvah začnejo na nek način braniti. Prepričujejo se, da Facebooka sami ne uporabljajo iz istega razloga, a menim, da je razlog pri vseh enak,“ pravi. “Nizka samopodoba je v današnji družbi problem, ki se ga večina še ne zaveda dobro.“
Po vsem svetu Facebook uporablja več kot 500 milijonov uporabnikov in je trenutno največje socialno medmrežje. Proučevali so ga že v številnih študijah in prav v nobeni se ni izkazal kot pozitiven. Študija, ki so jo opravili pred kratkim, je pokazala celo, da imajo učenci, ki med študijem uporabljajo Facebook, v povprečju za kar 20 odstotkov slabše ocene od svojih sovrstnikov, ki ga ne uporabljajo.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV