V Sloveniji se dnevno zgodi pet do šest nenadnih srčnih zastojev, ki se končajo usodno. Brez temeljnih postopkov oživljanja (TPO) nastanejo v možganih poškodovanca že po štirih do petih minutah nepopravljive okvare. Ekipa nujne medicinske pomoči lahko le redko pomoč nudi v manj kot štirih minutah od prejema klica na pomoč. Po štirih minutah pa začnejo možganske celice odmirati, zato se verjetnost preživetja brez pomoči vsako minuto zmanjšuje za deset odstotkov.
Prav zato so mladi izumitelji razvili mobilno aplikacijo iHELP, s katero lahko z enim samim dotikom na mobilnem telefonu družinskemu članu, prijatelju, neznancu ali sebi rešite življenje. Aplikacija je brezplačna in zato dostopna vsakomur s pametnim telefonom.
Kako deluje?
Aplikacija iHELP aplikacija omogoča, da z dotikom mobilnega telefona pošljete SOS-obvestilo družini in prijateljem (nujni kontakti), profesionalnim reševalcem in vsem uporabnikom aplikacije iHELP v neposredni bližini ponesrečenca, ki lahko takoj priskočijo na pomoč. Tako s hitro in preprosto uporabo aktiviramo varnostno mrežo že v 20 sekundah in s tem za šest- do desetkrat skrajšamo čas reševanja ter povečamo verjetnost preživetja! Vzporedno se oddajajo tudi informacije o trenutni lokaciji ponesrečenca, prav tako so z uporabo aplikacije dostopne informacije o najbližjih avtomatskih električnih defibrilatorjih (AED), bolnišnicah, zdravstvenih domovih in lekarnah. Mobilna aplikacija iHELP poleg profila uporabnika in možnosti preprostega pošiljanja SOS-sporočil vključuje še navodila o izvajanju temeljnih postopkov oživljanja (TPO) in omogoča izobraževanje o prvi pomoči.
Tragična nesreča spodbudila inovativno idejo
Ideja za aplikacijo, ki rešuje življenja, se je porodila izumitelju Andražu Ogorevcu, ko je njegov brat doživel hudo alergično reakcijo na zdravila. ''Med čakanjem na reševalce službe nujne medicinske pomoči, 12 km iz Ljubljane, sem v 42 minutah, kolikor smo čakali na pomoč, razmišljal o različnih stvareh. Kako bi lahko pomagal bratu, kje so reševalci, ali so sploh na poti, morda se je zgodila nesreča, ali bi bilo bolje, da ga odpeljem sam na urgenco ipd. Ker sem tudi sam srčni bolnik, prav tako moja starša, sem veliko razmišljal o tem, kako bi lahko pomoč v primeru srčnega zastoja prišla hitreje. Pri tem se je porodila ideja, zakaj ne bi sam poklical bližnjih, sosedov ali naključnih reševalcev v bližini na pomoč! Kako bi lahko to naredil? Z mobilnim telefonom! Kar 97 odstotkov klicev na pomoč na številko 112 je namreč opravljenih z mobilnimi telefoni. Mobilni telefon je edina naprava, ki se v povprečju nahaja tri metre oddaljena od nas. Tako je nastala rešitev za hitrejše reševanje – mobilna aplikacija iHELP,'' je povedal izumitelj in idejni vodja Andraž Ogorevc.
Njegovo idejo je podprla zavarovalnica Adriatic Slovenica. "V zavarovalnici ves čas, to je tudi naša dolgoročna usmeritev, podpiramo družbeno odgovorne pobude in projekte. V sodobnih tehnologijah smo prepoznali velike razvojne priložnosti. To ne nazadnje od nas kot razvojno naravnane zavarovalnice, ki ves čas uvaja novosti in ozavešča potrošnike o vlogi in pomenu varnosti in zavarovanj, ljudje tudi pričakujejo,'' je povedal predsednik uprave zavarovalnice Adriatic Slovenica Gabrijel Škof in dodal: ''V podjetju MIDS, ki je zasnovalo aplikacijo iHELP za reševanje življenj, nismo prepoznali le perspektivnega startup tehnološko naprednega podjetja z izredno obetavnimi idejami, za katere so bili nedavno tudi nagrajeni, ampak podjetje, ki bo povečalo našo varnost, varnost vseh Slovencev. Spoštujemo njihov prispevek in to, da bodo aplikacijo in pridobljena sredstva namenili za graditev učinkovite mreže pomoči in reševanje človeških življenj. Zato bomo prispevali k razvoju ideje in gibanja iHELP, v mrežo pa povabili tudi zaposlene v Adriaticu Slovenici in vso širšo javnost.''
Kako pomembne so prve minute reševanja v primeru nenadnega srčnega zastoja, je pojasnil tudi izkušeni reševalec Primož Velikonja. ''Kljub strokovno in tehnično dobro izpopolnjeni službi nujne medicinske pomoči nam zaradi omejenih virov in geografske raznolikosti ne uspe vedno priti na kraj nesreče dovolj hitro. Zaradi tega je zelo pomembna prva pomoč očividcev ali bližnjih reševalcev. Ljudi, ki imajo znanje prve pomoči ali laikov brez znanja, ki lahko na kraj nesreče prinesejo defibrilator. Seveda pa je najpomembneje, da vsi ti sploh vedo, da nekdo v njihovi bližini pomoč potrebuje.''
Z aplikacijo si želijo zmanjšati število žrtev srčnega zastoja v Sloveniji za 1000 letno, povečati število reševalcev s 1000 na 100.000 in povečati število defibrilatorjev s 1000 na 3000. Ker je celoten projekt iHELP naravnan družbeno odgovorno, bo del sredstev namenjen za postavitev mreže defibrilatorjev po vsej Sloveniji. Za ustrezno pokritost bi potrebovali še vsaj 3.000 defibrilatorjev.
Aplikacija iHELP tako omogoča povezavo ljudi z znanjem prve pomoči, laikov in organizacij, ki se združujejo v varnostno mrežo, znotraj katere bo reševanje mogoče prej kot v štirih minutah. Tako bi stopnjo preživetja v primeru srčnega zastoja z današnjih 5–7 odstotkov lahko dvignili na več kot 50 odstotkov in tako postali ena od držav z najvišjo stopnjo preživetja.
Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani? To lahko storite s klikom na
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV