"Pri tej novi, tako imenovani aksialni fiksaciji hrbtenice je v primerjavi s staro, odprto metodo, rez kože namesto deset do 15 centimetrov dolg le tri centimetre, mišic pa sploh ne poškodujemo. Prav tako ne vstopamo ob živčnih strukturah, tako da ni možnosti zarastlin in drugih komplikacij kot po standardnih posegih na hrbtenici," je na novinarski konferenci pojasnil Vengust, ki je trenutno edini v Sloveniji, ki izvaja takšen poseg.
Predstojnik Ortopedske klinike Vane Antolič je poudaril, da omenjena operacija omogoča zgolj enodnevno hospitalizacijo, zaradi neobičajnega pristopa pa je revolucionarna. Bolniki so po tovrstnem posegu sposobni samostojno hoditi že na dan posega, odpuščeni so povprečno dan do dva po posegu, po tednu dni pa že lahko prehodijo več kot kilometer, zunanje opore (steznika) po operaciji ne potrebujejo.
Tovrstna metoda operacije je po svetu znana približno pet let, letno opravijo okoli 4000 posegov. Vsi bolniki so bili po operaciji zadovoljni s posegom, je dejal Vengust, do zapletov pa je prišlo pri enem bolniku. Za letošnje leto je planiranih sedem operacij, ob koncu leta pa bo tovrstnih operacij okoli petnajst.
Zaradi razmeroma visoke cene metode operacije so stroški posega kriti s pomočjo vzporednega financiranja, ki ga je odobril zdravstveni svet. Cena vsadka je med 4.000 in 5.000 evrov, tako je tovrstna operacija 50 odstotkov dražja od posegov stabilizacije hrbtenice po metodi, ki so jo opravljali doslej.
Vengust ob tem opozarja, da je cena vsadkov res dražja, vendar je po posegu rehabilitacija krajša, skrajšana je ležalna doba, bolniki potrebujejo manj protibolečinskih zdravil, obenem pa se prej vrnejo v delovno okolje. Zato je vprašanje, ali je celotni strošek posega res dražji, pravi Vengust.
V prihodnjem letu bodo skušali poseg uvrstiti v redno financiranje s strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV