Fantek, ki mu je ime Noah in je postal obraz oglasne kampanje 'Proof of Life' ('Dokaz življenja'), je namreč »resnični pacient« onkološkega inštituta univerze v Missisipiju. Res je prebolel raka in v kampanji gre pravzaprav za uprizoritev njegove zgodbe o boju z rakom. Neresnična je torej samo fotografija, za potrebe katere so fantka naličili, pozneje pa so mu računalniški oblikovalci dodali še plešo. »Naličili so ga ter ga opremili z vsem potrebnim, da bi bil videti kot tipični oboleli za rakom,« je eni izmed ameriških spletnih strani zaupala fantkova mama, 38-letna Christy Moudy, ter dodala, da je bila izkušnja sicer lepa, a obenem tudi izredno težka. »Na dan je ponovno privrelo mnogo spominov, ob katerih se mi je paralo srce,« je dejala.
Pri štirih letih na kemoterapijo
Noah Moudy je res bil bitko z rakom, a ne pri sedmih letih, kolikor jih je štel, ko sta bili pred tremi leti posneti obe fotografiji, ki sta zlepljeni v oglasu. Akutno mieloično levkemijo, zelo agresivno obliko rakavega obolenja, so mu namreč diagnosticirali tri leta prej, ko je štel šele vsega štiri pomladi. Tako se je moral že kot otroček soočiti z vsemi stranskimi učinki močnih kemoterapij, prestal pa je tudi presaditev kostnega mozga. Dve leti po tej kalvariji so Christy poklicali iz bolnišnice in jo vprašali, če bi bil Noah pripravljen nastopiti v oglasni kampanji, s katero želijo osveščati o rakavih obolenjih in če bi mu ona to dovolila.
Christy je medijem zaupala, da je bil Noah v času intenzivnega zdravljenja videti še veliko slabše, kot je videti naličen na sliki, ki je zaokrožila na spletu. »V času, ko so mu presadili kostni mozeg, sta ga bili resnično samo kost in koža. Nobenega mesa, nobenih mišic, nobenih dlak. Bilo je res grozljivo,« se je spominjala mamica. »A sin se je izkazal kot odličen borec in zato je upravičeno postal prvak!« Danes je Noah star 10 let in rak se je od njega dokončno poslovil pred petimi leti. Christy je medijem zaupala, da je kljub bolečini izredno vesela, da je fotografija tako hitro zaokrožila po svetu, saj o rakavih obolenjih osvešča na podlagi resničnega primera.
Čeprav v oglasu pojasnijo, da so Noahu raka diagnosticirali pri vsega štirih letih in danes živi popolnoma srečno življenje, pa nikjer ne povedo, da so fantka za potrebe fotografiranja naličili v bolnika in njegove fotografije računalniško obdelali. »Predvidevam, da je bil prvi odziv ljudi, ko so izvedeli, na kakšen način so nastale fotografije, precej negativen in so avtorje hitro označili za nepoštene ter neiskrene, še posebej, če ni opozorila o simboličnosti fotografije,« pravi dr. Matthew DeCamp, profesor na bioetičnem inštitutu John Hopkins Berman. Pravi, da sicer ni seznanjen s posebnim etičnim kodeksom marketinga bolnišnic, pa bi vseeno v oglasih preferiral resnicoljubnost. Po drugi strani pa se sprašuje, ali ne bi šlo v primeru resničnih fotografij za zlorabo ter izkoriščanje mladega pacienta. »Na nek način želi Noah izpovedati svojo izkušnjo z boleznijo na način, ki bi bil lahko v pomoč in oporo tudi drugim obolelim.«
Vse je v drobnem tisku!
Jack Mazurak, predstavnik za odnose z javnostmi onkološkega inštituta univerze v Mississippiju, je dejal, da nekaterih dejstev o tej hudi bolezni z lepljenjem resničnih fotografij ne bi mogli prikazati tako nazorno, kot so ga z obdelanimi. »To je bil del oglaševalske kampanje, ki se je osredotočala na zgodbe o uspehu s pomočjo kemoterapije,« je dejal za enega izmed ameriških medijev. »V drobnem tisku oglasne fotografije jasno piše, da je imel Noah takrat, ko je zbolel, štiri leta, sedem pa jih je štel, ko smo jih posneli. Očitno se nekateri mediji ta del besedila spregledali oziroma ga kar odrezali. A bolj kot o moralnosti tovrstnega posnetka, bi se moralo v svetu govoriti o bolezni sami. Le tako si bomo lahko namreč nehali zatiskati oči pred resničnostjo,« je zaključil.
KOMENTARJI (8)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV