V prvem letu izvedbe je program dosegel 4.523 mladih po Sloveniji, šest tednov inkubacije socialnopodjetniških idej, prek 20.000 ogledov posnetkov finalistov in prek 1.000 oddanih glasovnic v glasovanju skupnosti (ang. Community Voting). V fazo inkubacije se je tako julija med 15 projekti v ožjem izboru uvrstilo sedem najboljših projektov, ki so jih tekmovalci v juliju, avgustu in septembru 2021 intenzivno razvijali pod mentorstvom priznanih strokovnjakov na področju socialnega podjetništva.
Do skupnostnega glasovanja se je prebilo pet ekip finalistov, včeraj pa so bile podeljene nagrade za ideje, ki so prejele 1.500 EUR začetnega kapitala. Na zaključni slovesnosti so goste in finaliste nagovorili Aleš Bržan, župan Mestne občine Koper, prof. dr. Klavdija Kutnar, rektorica Univerze na Primorskem, Jan Peloza, direktor Slovenske agencije za mlade, mag. Nena Dokuzov, predstavnica predsedstva Slovenije Svetu Evropske unije z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ana Janošev, predstavnica organizacije Social Impact Award International, Mojca Randl, ustanoviteljica in predsednica skupščine Formitas in idejna vodja programa Štartaj Slovenija ter Nika Stegovec, vodja programa Social Impact Award.
Nagrado skupnosti za zmago v kategoriji "glasovanje skupnosti" (ang. Community voting) je prejela podjetniška ideja, ki je dobila največ glasov v okviru vseslovenskega odprtega glasovanja. Nagrado je podelila častna gostja Janja Štular, vodja marketinga pri podjetju Spar Slovenija, prejela pa jo je ekipa Psybit, ki jo sestavljata Eva Esih in Urh Kovačič. Psybit je spletno programsko orodje, ki pomaga podjetjem z avtomatiziranimi komponentami psihološkega testiranja izbrati optimalnega kandidata, kasneje pa spremlja njegovo motivacijo, zadovoljstvo in predanost podjetju.
Člana ekipe Psybit sta po prejetju nagrade povedala: ''Občutki po koncu tako intenzivnega tekmovalnega programa so zares lepi. Prav vse finalne ideje so se ukvarjale s pomembnimi družbenimi problemi in jih poskušale reševati na inovativen način. Prav zato sva še posebej počaščena, da so ljudje v najini ideji prepoznali tak potencial. Verjetno je nezadovoljstvo na delovnem mestu zares nekaj, s čimer se je lahko poistovetil marsikdo v občinstvu. Ekipa PsyBit bo poskušala organizacijam ponujati dostopna orodja, ki bodo izboljševala kvaliteto delovnih mest in tako ustvarjala boljšo družbo za vse. Na tem mestu bi se rada zahvalila prav vsem: sodelujočim pri izvedbi zares kvalitetnega tekmovanja Social Impact Award, izkušenim mentorjem, ki so usmerjali razvoj najinega poslovnega modela v socialno podjetje, ter izredno konstruktivni žiriji. Priznati pa morava, da kot zmagovalca prve izvedbe tekmovanja pri nas čutiva nek pritisk in odgovornost, da s svojim delom postaneva dober socialnopodjetniški zgled vsem bodočim tekmovalcem.''
Devetčlanska strokovna žirija je poslušala "pitche" vseh petih finalistov, jim na podlagi tega dodelila ocene in tako izbrala najboljši projekt glede na doseženo število točk. V žiriji so sedeli izkušeni posamezniki: David Kovačič, direktor podjetja Spar Slovenija, Mojca Kleva Kekuš, bivša evropska poslanka in predstavnica Univerze na Primorskem, Tadej Slapnik, direktor podjetja HashNET in soavtor slovenskega zakona o socialnem podjetništvu, Jan Peloza, direktor Slovenske agencije za mlade, Mojca Randl, ustanoviteljica in predsednica skupščine Formitas, Žiga Vavpotič, bivši direktor podjetja Outfit7 in uspešen socialni podjetnik, Aleš Muhič, direktor trženja medijske hiše ProPlus, Nika Stegovec, generalna sekretarka Slovenske agencije za mlade in vodja programa Social Impact Award v Sloveniji ter David Razboršek, direktor Zavoda Vozim in uveljavljen socialni podjetnik.
Nagrado strokovne žirije za zmago v kategoriji "glasovanje strokovne žirije" (ang. Jury voting) je prejela ekipa Jaz Intimi, ki jo sestavljajo Julia Hlede, Tjaša Kos in Katja Brečko. Jaz Intimi je preventiven, celosten in inkluziven program spolne vzgoje za osnovnošolce, s katerim želijo doseči, da bi mlada oseba razumela spremembe v svojem telesu, znala poiskati primerno zaščito in se počutila samozavestno v svojem telesu.
Članice ekipe Jaz Intimi so po prejetju nagrade povedale: ''Na tekmovanje smo se prijavile spontano, brez pričakovanj, in se razveselile že uvrstitve med finaliste. Ob pomoči ekipe SIA smo v fazi inkubacije dodatno razvijale idejo in jo pripeljale tako daleč, da jo je strokovna žirija prepoznala kot najboljšo. Ta nagrada pomeni priznanje za ves trud, ki smo ga v idejo vložile v zadnjem letu. Poleg tega nam daje tudi dodaten zagon za uresničevanje ideje in sanj o tem, da bo to vseživljenjski projekt. Iskrena zahvala gre celotni ekipi SIA, predvsem pa mentorju Janu Pelozi.''
Vodja projekta Social Impact Award v Sloveniji, Nika Stegovec, je ob tej priložnosti povedala: ''Pred enim letom smo začeli pot Social Impact Awarda v Sloveniji, s katerim razvijamo kulturo socialnega podjetništva in spodbujamo inovacije, ki rešujejo lokalne, regionalne in globalne izzive. Verjamemo v potencial mladih, da v družbi naredijo spremembe, verjamemo v podjetniški proces kot idealno sredstvo za mlade, da razvijejo svoj potencial. Predvsem pa verjamemo v svet, kjer mladi predstavljamo in udejanjamo rešitve ter s tem delamo trajne spremembe. Z današnjo zaključno slovesnostjo smo dobili prvo generacijo ustvarjalcev sprememb in tako uradno zaključili prvo izvedbo slovenskega Social Impact Awarda, ker pa je v Sloveniji več kot 300 tisoč mladih, v katerih vidimo ogromen potencial za spremembe, sem prepričana, da se bomo na podelitvah nagrad srečevali še mnogo let.''
O skupnosti Social Impact Award
Social Impact Award (SIA) je največja evropska skupnost mladih socialnih inovatorjev, ki išče odgovore na zahtevne lokalne in globalne družbene izzive. Ustanovljena je bila leta 2009 na Dunaju in danes združuje že več kot 40.000 mladih iz 28 držav. Prisotni so v večjem delu srednje in vzhodne Evrope ter v posameznih državah Afrike in Azije. V okviru projekta organizirajo dogodke za ozaveščanje o socialnem podjetništvu in razvijanju potrebnih kompetenc ter nudijo okrepljeno mentorstvo in mreženje s strokovnjaki. Najobetavnejše podjetniške ideje prejmejo nagrado Social Impact Award, ki predstavlja neposredno finančno podporo.
Kaj so glavni cilji projekta SIA?
– Ozaveščanje: socialno podjetništvo predstaviti kot smiselno karierno pot.
– Izobraževanje: razviti kompetence mladih za uspeh v socialnem podjetništvu, vključno z ustanovitvijo socialnega podjetja.
– Podpora: nudenje strokovne podpore, inkubacija in možen začetni kapital.
– Skupnost: nreženje s podjetniki in strokovnjaki, povratne informacije in iskanje sinergije za razvoj.
O Agenciji za mlade (SLOAM)
Agencija za mlade (SLOAM) je nevladna neprofitna organizacija v javnem interesu s statusom organizacije za mlade. Z razvijanjem in izvajanjem programov mlade med 12. in 30. letom starosti spodbuja k aktivnemu državljanstvu in družbeni odgovornosti ter omogoča njihovo osebno rast. Svoje poslanstvo uresničujejo s sodelovanjem in organizacijo različnih mednarodnih projektov, med katerimi sta tudi program Evropske mladinske kartice, ki slovenski mladini omogoča koriščenje popustov in ugodnosti na področju mobilnosti, kulture, prenočevanja, športa, neformalnega izobraževanja in raznih storitev, ter Global Shapers Community Koper, ki združuje najobetavnejše mlade socialne podjetnike iz regije.