Vizita.si
Vizita zdravniki

POPovi zdravniki

Težave s spominom pri srednješolcu

Dr.sci. Andreja Pšeničny univ.dipl.psih.
19. 03. 2009 12.49
0

Spoštovani! Rada bi vprašala kako je možno, da je pri sinu - obiskuje 2.letnik gimnazije naenkrat nastala taka "praznina" pri predmetu matematika opažam pa tudi pri fiziki. Če je še v osnovni šoli...

Vprašanje
Spoštovani! Rada bi vprašala kako je možno, da je pri sinu - obiskuje 2.letnik gimnazije naenkrat nastala taka "praznina" pri predmetu matematika opažam pa tudi pri fiziki. Če je še v osnovni šoli kot iz topa streljal poštevanko, sedaj opažam, da mu dela problem določeno množenje - npr. 5x9 ????) Z voljo do učenja nima problemov, saj ko se usede k zvezku lahko vztraja tudi 5 ur, opažam pa, da ga muči koncentracija. Kako naj mu pomagam?
Odgovor
Spoštovana, Matematika in fizika sta abstraktna predmeta. Pri učenju teh predmetov je potrebna večja globina procesiranja, kar pomeni, da je potrebno naučeno snov večkrat preverjati (in s tem utrjevati) z vseh zornih kotov-različne naloge, testi znanja in ne zgolj pasivno učenje. Tudi deset ur gledanja v knjigo in prelistavanja ne bo obrodilo želenih rezultatov, če znanje ni ustrezno predelano in razumljeno. P ravite pa, da mladostnik kar naenkrat ne zmore več množenja, ki ga je pred časom resnično dobro utrdil. To bi lahko bil problem dolgoročnega spomina, vendar so podatki preskopi, da bi lahko podali veljaven sklep. Niste tudi napisali, kakšne težave s koncentracijo ste opazili. Vendar, težave s spominom, ki so posledica kakršnihkoli organskih sprememb, ponavadi niso omejene zgolj na enega ali dva šolska predmeta. V razmislek: nič ne nastane kar naenkrat brez vzroka. Simptomi in težave so vedno posledice neke spremembe, zunanje ali v samem človeku. Najenostavnejša sprememba bi lahko bila, da se je vaš sin soočil s snovjo, ki ji ni več (sam) kos. Morda potrebuje dodatno razlago ali več vaje, morda pomoč inštruktorja. Celo morebitna selitev, ali pa zamenjava učitelja lahko pomeni pomembno spremembo.V vsakem primeru se je potrebno vprašati, kaj se je spremenilo, preden so se začele težave. Velikokrat pa so lahko vzroki (spremembe) tudi čustveni. Pogosto se različni odpori – npr. do šole, predmeta, učitelja, kažejo kot težave pri učenju in koncentraciji. Enako velja tudi za stiske, ki izhajajo iz medosebnih odnosov, doma ali med vrstniki. Lahko so tudi oblika upora proti avtoriteti, starševski ali učiteljev. Včasih lahko kažejo celo na blažje depresivno odzivanje. Če so težave čustvenega izvora, bo potreben potrpežljiv pogovor, da bi se razkrile. Možnosti je veliko, razlogov tudi, vaši podatki pa so preskopi za kakšen konkretnejši sklep. Če pa bi se težave s spominom stopnjevale in širile tudi na druga življenjska področja, pa bi bil smiselno pri kliničnem psihologu opraviti testiranje spominskih in ostalih kognitivnih funkcij. Pazite nase,
Dr.sci. Andreja Pšeničny, univ.dipl.psih.
Preberi še
Dr.sci. Andreja Pšeničny, univ.dipl.psih.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Vizita.si, Vse pravice pridržane Verzija: 662