Primeri te vrste zlorabe vključujejo:
- širjenje laži ali objavljanje fotografij, katerih cilj je nekoga osramotiti na družbenih omrežjih,
- pošiljanje žaljivih sporočil ali groženj prek platform za dopisovanje,
- lažno predstavljanje in pošiljanje neprijetnih in neprimernih sporočil v imenu druge osebe.
Kako razlikovati šalo od zlorabe?
Prijatelji se med seboj pogosto šalijo, včasih pa je težko ugotoviti, ali se nekdo šali ali te skuša prizadeti, zlasti na spletu. Ne glede na to, o čem je govora – če se počutiš prizadet in se ti zdi, da se drugi ne smejijo s tabo, ampak tebi, je šla šala verjetno predaleč.
Če se situacija nadaljuje tudi potem, ko si jasno povedal, da ti to ni všeč in da se počutiš neprijetno, je zelo velika verjetnost, da gre že za zlorabo. Spletno ustrahovanje lahko pogosto vključuje veliko število ljudi, vključno s tujci. Vsak si zasluži spoštovanje – tako na spletu kot zunaj njega!
Kakšne so posledice spletnega ustrahovanja?
Ob nasilju na spletu se človek počuti, kot da ni nikjer varen, niti v svojem domu. Posledice so lahko dolgotrajne in različne:
- duševno – oseba se lahko počuti razburjeno, neumno, celo jezno,
- čustveno – oseba se lahko počuti nerodno in izgubi zanimanje za tisto, kar ljubi,
- fizično – utrujenost, nespečnost, bolečine v trebuhu, glavoboli.
Žrtve spletnega ustrahovanja se lahko počutijo nemočne in prenehajo iskati rešitev za situacijo, s katero se soočajo, vendar je pomembno vedeti, da je težave mogoče premagati in da si ljudje lahko povrnejo samozavest in zdravje.
Na koga se obrniti, če doživite spletno ustrahovanje in zakaj je pomembno, da poiščete pomoč, navsezadnje pa, da nasilje prijavite?
Če menite, da vas nekdo zlorablja, je prvi korak, da poiščete pomoč pri zaupanja vredni osebi, kot so starši, ožji družinski član, učitelj, vzgojitelj, šolski psiholog, trener ali druga odrasla oseba, ki ji zaupate – imate pravico do varnosti!
Če vam je nerodno razpravljati o tej temi z ljudmi, ki jih poznate, lahko pokličete na katero brezplačno številko, kjer lahko dobite strokovni nasvet.
Če se zloraba dogaja na družbenem omrežju, lahko osebo blokirate in jo uradno prijavite. Poročilo lahko pomaga pri snemanju zaslona spornih sporočil in objav. Če zloraba ogroža vašo varnost, poiščite pomoč odrasle osebe in policije!
Vsi si želimo, da se spletno ustrahovanje ustavi in zato je izredno pomembno, da takšno vedenje prijavimo. Po drugi strani pa je ustvarjanje interneta, ki ga želimo, odvisno od vsakega od nas.
Razmisliti moramo o tem, kaj si delimo in o čem se pogovarjamo na spletu in ali lahko to komu škodi. Biti moramo prijazni tako na spletu kot zunaj njega!
Kako lahko preprečim, da bi se moji zasebni podatki uporabili za manipulacijo in poniževanje na družbenih omrežjih?
Dvakrat premislite, preden nekaj objavite ali delite na družbenih omrežjih. Bi vas motilo, če bi to videl kdo v vašem razredu? Ali lahko vaša objava ali komentar koga prizadene?
Nikoli ne objavljajte svojega naslova, telefonske številke ali imena svoje šole na internetu in svojih gesel ne dajajte nikomur, razen staršem. Naučite se zaščititi svojo zasebnost v svojem najljubšem družbenem omrežju. Tukaj je tisto, kar lahko storite v večini omrežij:
- z nastavitvijo se lahko odločite, kdo lahko vidi vaš profil, kdo vam lahko pošilja sporočila ali komentira vaše objave,
- lahko prijavite grde komentarje, sporočila in fotografije ter zahtevate, da se odstranijo,
- poleg odstranitve ljudi s seznama prijateljev jih lahko tudi popolnoma blokirate, kar jim prepreči, da bi videli vaš profil in vzpostavili stik z vami,
- svoje objave lahko izbrišete ali skrijete pred določenimi ljudmi,
- na večini priljubljenih družbenih omrežij ljudje ne prejmejo obvestil, ko jih nekdo blokira, jim omeji dostop do vsebine ali jih prijavi,
- na internetu veljajo enaka pravila obnašanja in spoštovanja kot v živo!
Vizita TOK
Povzeto po Adiva.hr
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV