Kdaj so krči v mišicah pokazatelj večjih težav?

AKTIVNO ŽIVLJENJE

Kdaj so krči v mišicah pokazatelj večjih težav?

S.B.
21.06.2024, 15:34
1

Zagotovo ste se že kdaj srečali z neprijetnimi mišičnimi krči. V večini primerov ne predstavljajo večje nevarnosti, nastanejo lahko zaradi različnih dejavnikov, kot so prekomerno naprezanje, sedenje ali spanje v nelagodnem položaju. Lahko pa tudi predstavljajo simptom večjih zdravstvenih težav, zato nam je Power of Positivity predstavila sedem znakov na katere moramo biti pozorni. Če opazite katerega od znakov, je najboljše da poiščete zdravstveno pomoč.

1. ČE SE VAŠE ŽIVLJENJE ZARADI KRČEV V MIŠICAH ZNATNO SPREMENI

Če mišični krči vplivajo na kvaliteto vašega vsakdana, če zaradi njih ne morete spati, se skoncentrirati, če vas priklenejo na posteljo, če se tekom dne pojavijo intervali, v katerih zaradi krčev ne morete ničesar opraviti, če znatno upočasnijo vaše delovanje ali zaradi njih ne morete hoditi, govoriti ali opravljati osnovnih zadev.

Kakšni so učinki uporabe steroidov?
PREBERI ŠE

Kakšni so učinki uporabe steroidov?

2. BODITE POZORNI NA VIDEZ MIŠIČNEGA KRČA

Vsaka sprememba videza mišičnega krča je lahko pokazatelj večjih zdravstvenih težav. Če opazite otekline, rdečico, kakršnekoli spuščaje ali obarvanost področja krčev, je čas, da obiščete osebnega zdravnika.

Vsaka sprememba videza mišičnega krča je lahko pokazatelj večjih zdravstvenih težav.
Vsaka sprememba videza mišičnega krča je lahko pokazatelj večjih zdravstvenih težav. / FOTO: Dreamstime

3. KJE SE MIŠIČNO KRČENJE POJAVLJA?

Bodite pozorni na mesto, na katerem vas zagrabi krč. Ugotovitev ali je bolečina izolirana ali razpršena vam lahko poda informacije ali gre za nedolžno krčenje mišice ali za večjo zdravstveno težavo.

4. POMEMNA DEJAVNIKA STA VAŠA STAROST IN OBČUTEK ZAKRKNJENOSTI TELESA

V primeru, da ste starejši od 50 let ali imate občutek, da je vaše telo nekoliko zakrknjeno, končni rezultat tega pa se kaže v krčenju mišic, gre lahko za revmatoidni artritis, osteoporozo ali revmatično polimialgijo.

5. BODITE POZORNI NA DEJAVNIKE, KI SPREMLJAJO MIŠIČNO KRČENJE

Vkolikor se mišični krči pojavljajo skupaj z mrzlico, prehladom ali kongestijo lahko kažejo na znake gripe, zastrupitve s hrano, razne infekcije, dehidracijo ali lajmsko boleriozo.

Če čutite, da vas bo zagrabil krč, peto močno pritisnite k tlom, koleno pa potisnite naprej.
Če čutite, da vas bo zagrabil krč, peto močno pritisnite k tlom, koleno pa potisnite naprej. / FOTO: Dreamstime

6. PREKOMEREN FIZIČEN NAPOR

Intenziven trening lahko privede do pretreniranosti, kar privede do močnih bolečin. V tem primeru je potrebno upočasniti s tempom treningov in vadb.

Enostavno preprečite nalaganje maščob s temi vajami
PREBERI ŠE

Enostavno preprečite nalaganje maščob s temi vajami

7. JAKOST BOLEČINE MIŠIČNEGA KRČENJA

V kolikor mišično krčenje ne popusti oz. ne narašča, je o tem potrebno obvestiti osebnega zdravnika.   

Kako pa si lahko preventivno pomagate pri mišičnem krčenju?

Če čutite, da vas bo zagrabil krč, peto močno pritisnite k tlom, koleno pa potisnite naprej in s tem boste raztegnili mečno mišico. Krčenje mišic lahko preventivno preprečite tudi z rednim izvajanjem razteznih vaj, pri spanju pa imejte noge v položaju za približno 20 centimetrov višje od glave. Uživajte veliko živil, obogatenih s kalijem in magnezijem ter se veliko gibajte in s tem krepite svoje mišice. V večini primerov mišični krči ne predstavljajo razlogov za preplah. Pa vendar bodite pozorni na spremljajoče dejavnike in se o morebitnih težavah pogovorite z osebnim zdravnikom.

Za ogled vsebine z družbenih omrežij omogoči piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke