To se zgodi, če ne gibamo dovolj

AKTIVNO ŽIVLJENJE

To se zgodi, če ne gibamo dovolj

N.R.A.
13.06.2024, 4:42
0

Vsi si kdaj vzamemo prost dan, ko po dolgem dnevu v službi in vseh obveznostih preprosto ne zmoremo nič več. A razlika je, če si takšen dan vzamemo kdaj pa kdaj ali če to vedenje postane naša navada, kasneje pa že stalnica. Pomanjkanje gibanja ne povzroča le prekomerne telesne teže, temveč se težave začnejo kazati tudi na naslednje načine.

Nekaterim manjka samodiscipline, drugi menijo, da je gibanje brez pomena. A kot poudarjajo različni strokovnjaki, človek ni ustvarjen za sedenje, četudi večina od nas, posebej v trenutnih časih in pri delu od doma, velik del svojega dneva presedi. Pomanjkanje gibanja pa vpliva na celotno psihofizično kondicijo.

Gibanje pomaga pri krepitvi imunskega sistema.
Gibanje pomaga pri krepitvi imunskega sistema. / FOTO: Dreamstime

Otekle oči 

Sedentarni življenjski slog je eden glavnih sprožilcev zadrževanja vode. Otekle oči, ki so posledica tega, pa se pojavijo kot posledica daljšega zadrževanja telesa v vodoravnem položaju. Po navedbah Bright Side naj bi bila najboljša rešitev za to joga in druge razgibalne vaje. Čeprav opravljamo delo, ki od nas zahteva, da sedimo, si lahko vsako uro ali pa celo pol ure vzamemo petminutni 'odmor', da raztegnemo telo. 

Zaprtje 

Telesna aktivnost je pomembna tudi za redno odvajanje blata. Če večino dneva preživite sede, bo trajalo dlje, da se hrana premakne skozi debelo črevo. Posledično je količina vode, ki jo vaše telo absorbira iz blata, omejena, kar vodi do zaprtja. Redna vadba pomaga pri prehajanju blata. Tudi preprosti in zgolj petminutni sprehodi ali razgibalne vaje večkrat na dan lahko preprečijo zaprtje.

Človeku naj bi bila najbolj naravna hoja, ne tek
PREBERI ŠE

Človeku naj bi bila najbolj naravna hoja, ne tek

Pozabljivost 

Študija je pokazala, da ljudje z neaktivnim življenjskim slogom kažejo strukturne spremembe v možganih na področju medialnega temporalnega režnja. Ta predel je odgovoren za našo sposobnost pomnjenja. Dokazano je tudi, da telesna aktivnost krepi spomin. 

Bolečine v kolenih

Naša kolena so gibljiva, zato pa potrebujejo rahle 'napore'. Zato ni nič čudnega, če vas ob pretiranem sedenju bolijo kolena. Vsaka, še tako majhna vadba lahko ublaži simptome artritisa in artroze, zlasti ko gre za aerobno vadbo. Bolnikom s kronično bolečino v kolenih in nogah pogosto svetujejo, naj opravijo vadbeni program, ker takrat mišice postanejo močnejše in prožnejše.

Potencialni razlogi, da ne morete izgubiti odvečnih kilogramov
PREBERI ŠE

Potencialni razlogi, da ne morete izgubiti odvečnih kilogramov

Želja po sladkem 

Pomanjkanje gibanja naj bi vodilo tudi v pretirano željo po sladkem, posledično pa tudi v prenajedanje. Telesna aktivnost je popoln način za odpravo hrepenenja po sladkorju ali sladkarijah na splošno. Spodbuja energijo in sprošča endorfine, ki spodbujajo splošno srečo. 'Veseli' hormoni pa občutno zmanjšajo željo po sladkorju. 

Za ogled vsebine z družbenih omrežij omogoči piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke

Povzeto po miss7zdrava.