Dostopnost do zdravstvenih storitev je eden ključnih ciljev vseh sodobnih zdravstvenih sistemov. A v Sloveniji se na tem področju v zadnjih letih srečujemo s precejšnjimi izzivi. Pristojno ministrstvo se trudi s sprejemanjem ukrepov za obvladovanje čakalnih dob z jasnim ciljem, da bi bili vsi pacienti, ki potrebujejo zdravstveno storitev, obravnavani v okviru dopustne čakalne dobe ter skladno s pravili in priporočili stroke. A čakalne dobe so žal še vedno dolge, marsikje predolge.
Na prvi alergološki pregled se čaka tudi do 335 dni
Vzemimo za primer pregled v alergološki ambulanti. Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje smo 1. avgusta 2023 z napotnico stopnje "redno" na prvi alergološki pregled v povprečju čakali več kot 128 dni, pri izvajalcu z najdaljšo čakalno dobo pa kar neverjetnih 335 dni. V primeru, da imate za alergološki pregled izdano napotnico stopnje "zelo hitro", pri kateri je predvidena čakalna doba 14 dni, je ta v začetku avgusta dejansko znašala dobrih 50 dni. Med vsemi pacienti, napotenimi na alergološko obravnavo v Sloveniji, jih kar dobrih 54 odstotkov čaka dlje od dopustne čakalne dobe.
Podobno je tudi v drugih zdravstvenih ambulantah. Na prvi pregled in preostale zdravstvene storitve več kot polovica vseh naročenih pacientov v Sloveniji čaka dlje, kot je dopustna čakalna doba. Izvajalci sicer vsem, ki čakajo dlje, kot je dopustno, pošljejo v podpis soglasje, s katerim pacienti pristanejo na tako dolgo čakanje. Čeprav si mnogi mislijo, da jim drugega, kot da čakajo, ne preostane, pa obstaja rešitev.
Do zdravstvenih storitev v dogovorjenem roku – brez čakalnih vrst ali skritih stroškov
Kot vemo, se na področju zdravstvenih zavarovanj obetajo konkretne spremembe. Dopolnilno zdravstveno zavarovanje naj bi se z novim letom prestrukturiralo v obvezno. Ne glede na to, koliko bomo plačevali za novo obliko obveznega zavarovanja, pa nedostopnost zdravniških storitev in predolge čakalne dobe med prebivalci upravičeno vzbujajo skrb. Le redki namreč razpolagajo z zadostnimi finančnimi sredstvi za samoplačniško zdravstveno oskrbo, prav tako se ne gre zanašati na iznajdljivost.
Dejstvo je, da Slovenci potrebujemo dostop do zdravstvenih storitev v roku, kot se obljublja. In ne, ni sprejemljivo, da je ta daljši od zakonsko določenega. Ob dolgih čakalnih vrstah oziroma zdaj celo čedalje večji nedostopnosti zdravstvenih storitev v javnem zdravstvenem sistemu se namreč lahko pojavijo dodatni zdravstveni zapleti, ki si jih nihče ne želi.
Na takih primerih se jasno kažejo prednosti tržnega zdravstva, v katerem pacient ve, kaj točno dobi in kdaj. Prav zato se vse več ljudi odloča za dodatno zdravstveno zavarovanje, ki pacientu ne le obljublja, pač pa tudi zagotavlja termin zdravstvene obravnave v vnaprej jasno določenem časovnem roku ter omogoča kar najhitrejši dostop do različnih specialističnih pregledov, operativnih posegov ali rehabilitacij – brez visokih stroškov, ki vas običajno doletijo pri zasebnih izvajalcih zdravstvenih storitev.
Do specialista v največ 10 dneh, tudi brez napotnice?
V bogati ponudbi dodatnih zavarovanj velja vsekakor izpostaviti zavarovanje PRVA Zdravje, ki ga tako posameznikom kot tudi delodajalcem ponuja PRVA Osebna zavarovalnica. Poleg zagotavljanja širokega nabora zdravstvenih storitev s 23 področij medicine v 80 zasebnih zdravstvenih ustanovah je PRVA Osebna zavarovalnica namreč tudi edina slovenska zavarovalnica, ki ponuja celo možnost naročanja na specialistične zdravstvene storitve brez napotnice osebnega zdravnika.
Najdaljša zagotovljena čakalna doba znotraj mreže izvajalcev zdravstvenih storitev PRVA Zdravje je deset delovnih dni. Ob tem je asistenčni center zavarovancem na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu. Do strokovnih svetovalcev lahko dostopate prek telefona ali spleta. Poiskali vam bodo izvajalce zdravstvenih storitev, ki so na voljo hitro in so vam tudi lokacijsko blizu. Po organizaciji prvega termina pri specialistu in za primer potrebnega nadaljnjega zdravljenja sledi celovit načrt zdravljenja v najbližji zdravstveni ustanovi, pri enem izmed več kot 310 uveljavljenih zasebnih izvajalcev.
Priporočljiva je izbira kombinacije več kritij
Za čim bolj celostno zdravstveno oskrbo PRVA osebna zavarovalnica nudi različna kritja. Najbolj osnovno je kritje Specialisti in zdravila, ki ob novonastalih bolezenskih stanjih in poškodbah zagotavlja dostop do specialističnih zdravstvenih storitev z 22 področij medicine v največ desetih delovnih dneh, krije stroške pregledov in pripadajočih diagnostičnih preiskav na podlagi napotnice osebnega zdravnika ter plačilo zdravil, predpisanih na beli recept, do 250 evrov letno.
Kritje Operativni posegi posamezniku poleg hitrega dostopa do zdravnika zagotovi še kritje stroškov operativnih posegov v enodnevni obravnavi. Glede na dolge čakalne dobe javnega zdravstva večina zavarovancev izbere tudi kritje Rehabilitacije, ki v enem letu omogoča šest obravnav fizioterapije, delovne ali protibolečinske terapije, ki so nadaljevanje specialistične obravnave, zanje pa je potrebna zgolj pridobitev delovnega naloga ali napotnice.
Vsi, ki že imate postavljeno diagnozo za zdravljenje, lahko izberete tudi kritje Drugo zdravniško mnenje. S tem si lahko izboljšate potek zdravljenja in pomirite morebitne negotovosti ter poiščete odgovore na še vsa odprta vprašanja. Še hitrejši dostop do zdravljenja pa je mogoč s paketom Nadstandard. Ob sklenitvi več kritij boste tako poleg ugodnejše cene pridobili še možnost naročanja na specialistične preglede brez napotnice, kar je še kako dobrodošlo ob prezasedenosti osebnih zdravnikov, zaradi česar je včasih za obisk treba čakati dlje časa.
Vprašanja o zdravju ne smejo ostajati odprta
Zavarovanje PRVA Zdravje lahko sklenete sami prek spleta, na zdravje.prva.si. V PRVI so uporabniki storitev na prvem mestu, zato vam bodo pred sklenitvijo z veseljem predstavili lastnosti vsakega kritja in prednosti. Za svetovanje in pravo izbiro so vam na voljo prek klepeta na spletni strani in na brezplačni telefonski številki 080 88 08.
Sponzorirana vsebina