12 živil, ki vam lahko škodijo, če jih jeste ob napačnem času
PREHRANA

12 živil, ki vam lahko škodijo, če jih jeste ob napačnem času

Različne raziskave so pokazale, da naj bi povprečen človek danes zaužil bistveno več kalorij kot naši predniki. Velikokrat tudi menimo, da lahko določena živila jemo kadarkoli, ker spadajo v tako imenovana 'zdrava živila', četudi temu ni tako.

Čeprav se banane morda zdijo dobra izbira za začetek dneva, bodo, če jih zaužijete na tešče, dejansko znižale raven vaše energije.
Čeprav se banane morda zdijo dobra izbira za začetek dneva, bodo, če jih zaužijete na tešče, dejansko znižale raven vaše energije./ FOTO: Profimedia

Ste vedeli, da lahko denimo uživanje jabolka ob nepravem času povzroči težave s črevesjem in ne izboljšuje prebave kot denimo ob drugih časovnih delih dneva? Vsekakor jabolka spadajo med 'zdravo hrano', a to ne pomeni, da je dobro, če jih uživamo ob nepravem času. Na srečo je zelo preprosto ponotranjiti določena pravila prehranjevanja, ki nam lahko zelo koristijo. Poglejmo si nekaj tipičnih.  

Banane 

Čeprav se banane morda zdijo dobra izbira za začetek dneva, bodo, če jih zaužijete na tešče, dejansko znižale raven vaše energije. Ob uživanju banane ob jutrih, boste najprej občutili neverjetno povečano energijo zaradi visoke vsebnosti sladkorja, že po nekaj urah pa boste verjetno postali utrujeni in precej lačni. Uživanje banan lahko ogrozi tudi ljudi, ki trpijo zaradi sindroma razdražljivega črevesja, ker pri slednjih povzročajo drisko. Če se za zajtrk niste pripravljeni odreči uživanju banan, jih kombinirajte z drugo hrano, po možnosti s takšno, ki vsebuje zdrave maščobe.

Kava

Marsikdo se preprosto ne bo odrekel skodelici kave ob začetku dneva. A veliko raziskav pri tem opozarja, da v prvi vrsti pitje kave na prazen želodec denimo ni primerno za tiste, ki imajo težave s prebavili, dodatno pa se je dobro zavedati, da naše telo v prvi uri po prebujanju samo od sebe proizvaja hormon kortizol in nas 'postopoma' prebuja, s kofeinom pa nekako posegamo v ta proces. Če se odločimo za kavo pri zajtrku, naj bi telesu zagotovili optimalno delovanje. 

Kava
Kava/ FOTO: Shutterstock

Riž

Riž velja za zdravo živilo, ne glede na to, ali pripravljamo suši, rižote ali pa kakšno indijsko jed, a dobro je vedeti določene skrivnosti. Riž dejansko vsebuje zapletene ogljikove hidrate, ki potrebujejo dolgo časa, da se prebavijo. Slednje je izjemno dobro, ker nas dolgo časa napolni z energijo, hkrati pa nismo lačni. Toda, zaradi njegove visoke kaloričnosti, riža ni dobro jesti zvečer, še manj pa pred spanjem, saj v teh urah naš metabolizem deluje počasneje. 

Sladkor

Vsekakor se je dobro izogibati predelanemu sladkorju, posebej, če se skušamo držati pravil zdravega prehranjevanja, a vsi vemo, da se je včasih preprosto nemogoče upreti. A kot poudarja portal miss7zdrava, naj bi bil sladkor posebej škodljiv, če ga uživamo kot vmesne prigrizke. To naj bi zniževalo raven sladkorja v krvi, kar povzroča nenaden dvig in nato nenaden padec energije, zaradi česar se počutimo utrujeni in živčni. Če se skušnjavi ne moremo upreti, je najbolje, če si sladico privoščimo takoj po glavnem obroku. Tako se raven sladkorja v krvi ne bo drastično povečala.

Določena živila ni dobro uživati zvečer.
Določena živila ni dobro uživati zvečer./ FOTO: Shutterstock

Mleko

Mnogi imajo še od otroštva navado, da dan začnejo s kozarcem toplega mleka. A za razliko od otrok, za odrasle slednje ni priporočljivo. Mleko je težko prebavljivo, zato lahko jutranje pitje le tega in morda celo kombiniranje z drugo hrano povzroči zgago in bolečine v želodcu. Zvečer naj bi bil najboljši čas za kozarec toplega mleka, ker naj bi pomagal umiriti telo in spodbuja spanje.

Meso

Meso je odličen vir beljakovin in vitaminov B, lahko pa pretirano obremeni prebavni sistem, zato se je bolje izogibati uživanju mesa pred spanjem. Meso je odlična hrana, s katero si zagotavljamo sitost in potrebno energijo, a dobro naj bi bilo, da bi se izogibali uživanju mesa pred spanjem, saj naj bi tako dodatno obremenili naš prebavni sistem. 

Kaj se zgodi v telesu, če prenehamo uživati rdeče meso?
PREBERI ŠE
Kaj se zgodi v telesu, če prenehamo uživati rdeče meso?

Oreščki

Oreščki so odličen vir zdravih maščob in kalorij, vendar uživanje teh kot nočnih prigrizkov ni najboljša izbira. Kot že rečeno, so odlična izbira kot prigrizek ali dodatek jedem, toda, če jih boste uživali ponoči, morda ne boste tako enostavno zaspali. 

Sir z visoko vsebnostjo maščob

Topel sendvič s sirom pred spanjem je lahko zelo mamljiv, vendar se je bolje izogibati tovrstnih izdelkov. Sir z visoko vsebnostjo maščob je težko prebavljiv, kar pomeni, da lahko povzroči nelagodje in moti spanje, če ga jemo zvečer. Po drugi strani pa uživanje sira za zajtrk telesu zagotovi prepotreben kalcij, ki spodbuja rast mišic in zdravje kosti.

Sir z visoko vsebnostjo maščob.
Sir z visoko vsebnostjo maščob./ FOTO: iStock

Citrusi

Začetek dneva s sveže iztisnjenim kozarcem limoninega soka se morda zdi zdravo, vendar ni. Citrusi na prazen želodec povečajo nastajanje kislin v želodcu, kar lahko povzroči dodatne neprijetne težave z zgago, občutkom teže v želodcu in upočasnjeno absorpcijo hranil. Sveže stisnjen sok si lahko tako privoščite kadarkoli, le ne na prazen želodec.  

Fižol

Fižol je bogat z vlakninami, zato lahko uživanje tega zvečer pri nekaterih ljudeh povzroči napenjanje in zmanjša kakovost spanja. Fižol je odlična hrana za kosilo ali zgodaj zvečer, nikar pa ne pred spanjem. 

Fižol je bogat z vlakninami, zato lahko uživanje tega zvečer pri nekaterih ljudeh povzroči napenjanje in zmanjša kakovost spanja.
Fižol je bogat z vlakninami, zato lahko uživanje tega zvečer pri nekaterih ljudeh povzroči napenjanje in zmanjša kakovost spanja./ FOTO: iStock

Jabolka

Jabolka so bogata z vlakninami in vsebujejo naravne kisline, ki izboljšujejo prebavo in delovanje debelega črevesa. Če pa jabolka uživamo zvečer, se lahko kisline iz njih kopičijo v želodcu in povzročajo nekaj nelagodja. Uživanje jabolk ponoči lahko povzroči tudi prekomerno nastajanje plinov in prebavne težave. To se zgodi, ker se prebava ponoči upočasni in traja veliko dlje, da se katera koli hrana prebavi. Najboljši čas za uživanje jabolk je zjutraj. Na ta način lahko stimulirate črevesje po dolgem spancu. 

Jogurt

Bolje se je izogibati uživanju jogurta na tešče ali pred katerim koli obrokom. Jogurt vsebuje mlečno kislino, ki lahko zmanjša kislost v želodcu in upočasni prebavo, medtem ko jeste glavni obrok. Jogurt zaužijte od 1 do 2 uri po glavnem obroku, da dosežete vse prednosti mlečne kisline za prebavo.

Za ogled vsebine z družbenih omrežij omogoči piškotke družbenih omrežij.
Omogoči piškotke

Povzeto po miss7zdrava

NOVICE
Kako je koronačas vplival na vse druge bolnike in ...
ŠPORT
Neverjeten preobrat: Pogačar z noro vožnjo na ...
POP IN
Aaron Carter obljubil videoposnetek, na katerem ...
TV ODDAJE
V boj za srce Janeza Rebernika tudi 'gajstna' ...
VIZITA.SI
Te skrbi velikost penisa?
OKUSNO.JE
Najboljši rogljički po receptu naše bralke
ZADOVOLJNA.SI
Kako najbolje izkoristiti turistični bon?
MOSKISVET.COM
7 nasvetov, kako skrbeti za uro
BIBALEZE.SI
Mamica treh razkrila bridkost odvisnosti od drog
CEKIN.SI
Bogati ga bodo imeli, revni ne?
DOMINVRT.SI
Še je rešitev za paradižnik
CEKIN.SI
Navdušili so Slovenijo, zdaj pa se vračajo!