To so znaki, da vam primanjkuje cinka
PREHRANA

To so znaki, da vam primanjkuje cinka

Cinku radi rečemo tudi supermineral, saj je izjemno pomemben za naše zdravje. Med drugim prispeva k nemotenemu delovanju kognitivnih funkcij in pomaga krepiti vaš imunski sistem. Kakšni so znaki, da vam primanjkuje cinka v telesu in kje ga lahko najdete?

Cink je prisoten v čisto vsakem tkivu, organu in tekočini našega telesa ter ima pomembno vlogo pri presnovi vitamina A, hkrati pa je pomemben za zdravje las, kosti, kože in nohtov. Pomaga tudi zaščititi DNK in telesne beljakovine ter lipide pred oksidativnimi poškodbami in znatno vpliva na plodnost, razmnoževanje in delitve celic.  Ocenjuje se, da je cinka v človeškem telesu približno dva grama. Povprečna odrasla oseba naj bi ga zaužila 10 do 15 miligramov na dan. Kakšni pa so znaki pomanjkanja?

Eden izmed simptomov je tudi izguba apetita.
Eden izmed simptomov je tudi izguba apetita. / FOTO: Dreamstime

Zakaj pride do poslabšanja sluha?
PREBERI ŠE
Zakaj pride do poslabšanja sluha?

Simptomi pomanjkanja cinka:

- Izguba apetita
- Dermatitis in suha koža
- Težave z lasmi in izguba las
- Okvara v zaznavanju okusa
- Driska
- Slabše delovanje imunskega sistema
- Motnje v spolnem razvoju pri moških
- Zaostajanje rasti pri otrocih
- Nevropsihotične motnje

To preberite, če mislite, da ste preveč utrujeni
PREBERI ŠE
To preberite, če mislite, da ste preveč utrujeni

Kje se nahaja največ cinka?

Potrebe po cinku se lahko med drugim povečajo tudi pri vegeterijancih, ljudeh z gastrointestinalnimi obolenji in pri alkoholikih. Najdemo pa ga lahko v različnih živilih, tokrat vam jih predstavljamo deset.

Ostrige – imajo v primerjavi s preostalimi živili kr največjo vsebnost cinka. Morski sadeži so odličen vir tega minerala, zato pri primanjkovanju cinka, posezite po njih.

Ostrige imajo visoko vsebnost cinka.
Ostrige imajo visoko vsebnost cinka. / FOTO: Shutterstock

Nemasten del govejega mesa – iz povprečnega zrezka govejega mesa, lahko pridobite kar pet miligramov cinka.

Kaj se zobem zgodi v stiku z alkoholom?
PREBERI ŠE
Kaj se zobem zgodi v stiku z alkoholom?

Črni fižol – kuhan črni fižol lahko uporabite kot dodaten okus kn mešani solati, hkrati pa vam bo omogočil precejšnjo količino cinka.

Grški jogurt – ima mnogo pozitivnih učinkov na naše zdravje, poleg tega pa skodelica grškega jogurta vsebuje 2,5 miligramov cinka.

Grški jogurt poleg drugih učinkovin vsebuje tudi cink.
Grški jogurt poleg drugih učinkovin vsebuje tudi cink. / FOTO: Shutterstock

Indijski oreščki – ne glede na to, če gre za surove ali pražene, indijski oreščki vsebujejo cink.

Cheddar sir – je užite na več načinov, poleg odličnega in bogatega okusa pa vam bo omogočil tudi določene vrednosti cinka.

Jagnjetina – kos jagnjetine vsebuje približno 4 miligrame cinka, kar lahko zadovolji skoraj polovico dnevnega vnosa cinka za ženske, katerih potrebe po cinku su nekoliko manjše, kot pri moških.

Semena konoplje -  so odličen rastlinski vir cinka. Zaužijete jih lahko tako, da jih dodate v jogurt ali solato. Poleg cinka pa ta semena vsebujejo tudi precej zdravih maščob.

Čičerika – kavna skodelica čičerike vsebuje 2,5 miligramov cinka. Poleg tega minerala pa vsebuje tudi vlaknine in  beljakovine.

Čičeriko lahko dodate v solato in na ta način zaužijete cink.
Čičeriko lahko dodate v solato in na ta način zaužijete cink. / FOTO: Shutterstock

6 težav, ki se pojavijo, če pijete premalo vode
PREBERI ŠE
6 težav, ki se pojavijo, če pijete premalo vode